Saspringtā un skandalozā Austrijas nedēļas nogale ir noslēgusies un tagad miljoniem līdzjutēju gaida nākamo pasaules autosacīkšu čempionāta kārtu “Formula-1” klasē, kas notiks 9. jūlijā plkst. 17:00 vienā no vecākajām F1 Grand Prix trasēm Silverstounā, Nortemptonšīrā. Tās garums ir 5,901 kilometrs, sacīkšu distance ir 52 apļi, kas ir 306,198 kilometri. Kustības virziens notiek pulksteņrādītāja virzienā, kopā 8 kreisie un 10 labo pagriezienu. Šis ir viens no galvenajiem sacīkšu notikumiem anglijā, gam rūpīgi gatavojas gan pašmāju dalībnieki, gan viesi.
Ekstrēmā un vizuāli iespaidīgā sporta veida cienītāji liek likmes auto/moto sacīkstēs ar dažādiem nodomiem: vieni ar mērķi saņemt kārtējo adrenalīna devu, bet citiem tā ir reāla iespēja palielināt savus ienākumus. Atrast likmes autosportam iespējams GGBET. Spēļu operatoram ir ne tikai labi koeficienti disciplīnā, bet arī plašs tirgus dažādos notikumos.
Īpašais virsbūves krāsojums pašmāju “Grand Prix” izcīņā no “McLaren”
Komandas vēsturē ir daudz krāsu, kas iekarojušas līdzjutēju sirdis. Šajā sezonā komanda kopā ar kompāniju “Google” prezentēja atjauninātu ugunsbumbas “MCL 60” versiju. Salīdzinot ar iepriekšējo versiju, priekšējais spārns nokrāsots melnā krāsā, bet aizmugurējais ieguvis oranžu nokrāsu.
Šis virsbūves krāsojums ir tāda kā atsauce uz iepriekšējo klasisko, hromēto versiju (2006. – 2014. gads), kuru tik ļoti iecienījuši fani. Komandā ir pārliecināti, ka šādi vispārzināmi krāsošanas elementi fanos izraisīs patīkamu nostaļģiju, jo toreiz tieši šajās krāsās tika izcīnīts galvenais tituls Brazīlijas “Grand Prix” izcīņā 2008. gadā.
Tomēr, lai gan “hroma” agresīvais pārsvars un spilgti sarkanais pamats vizuālajā tēlā kļuva vēsturiski, uz dizainu neglaimojoši ietekmējis sponsors “Google Chrome”. Papildus virsbūves dizainam, komanda sagatavojusi neparastus kostīmus pārsvarā baltā krāsā, un ar visām varavīksnes krāsām.
Jauns pagrieziens Silverstounā
Aizvadītajā vasarā, kad startēja Lielbritānijas “Grand Prix”, notika neparedzēts “domino efekts”, kā rezultātā Ķīnas braucēja “Alfa Romeo” pārlidoja pāri aizsargnožogojumam vairākas reizes apgāžoties drošības zonā. Negadījums nenoritēja arī bez sekām, bet gan tās bija ļoti nopietnas:
- F-1 ir pieņēmusi stingrus noteikumus attiecībā uz augšējo drošības loku;
- Pēc avārijas sekoja pirmais pagrieziens, lai izvairītos no šādiem nelabvēlīgiem scenārijiem, nomainot 45m grants joslu pret asfalta segumu.
Kā izriet no sacīkšu kompleksa pārvaldnieka Stjuarta Pringla intervijas, problēma tagad ir atrisināta un auto netiks ierakts grantī, kā tas notika pastāvīgi.
Vai “Mercedes” pagarinās līgumu ar Lūisu Hemiltonu
Kompānija “Mercedes” paziņojusi par sadarbības līguma pagarināšanu ar septiņkārtējo čempionu Lūisu Hemiltonu līdz Kanādas “Grand Prix”. Zīmols piedāvā viena gada līgumu, kamēr pats braucējs gan uzstāj uz ilggadēju vienošanos.
Lieta tāda, ka Lūiss pēc sacīkšu karjeras beigām vēlas iegūt zīmola pārstāvja statusu. Kā vēsta britu telekanāls, braucējs un komanda beidzot nonākuši pie saskaņotiem galvenajiem sadarbības pagarināšanas nosacījumiem. Atgādināsim, ka Lielbritānijas “Grand Prix” notiks 7.-9.jūlijā.
“Formula-1” un laikapstākļi: ko gaidīt
Kāda tad ir lietainu sacīkšu sarežģītība? Šādos apstākļos samazinās saķere un kļūst neiespējami kontrolēt akvaplanēšanu, tas ir daudz sliktāk. Riepa spēj novadīt ūdeni zem konkrēta ātruma līmeņa, savukārt ja ātrums būs virs tā, tā slīdēs, kas rezultātā radīs pilnīgu saķeres zudumu ar trasi.
Sekundāra nozīme attiecībā pret šiem faktoriem ir rievu uz autoriepām dizains, jo tieši tas nosaka akvaplanēšanu.
Vēl viens sarežģīts faktors ir redzamība, kurai pievienojas vēl arī aerodinamika. “FIA” nākusi klajā ar iniciatīvu Silverstoinā izmēģināt lietus vairogus. Tās ir speciālas ierīces, lai lietus laikā novērstu šļakatu daudzumu. Pēc Lielbritānijas “Grand Prix” tās izmēģinās “Mercedes” un “McLaren”.
Lietus riepas spēj izvadīt no riepām milzīgu daudzumu ūdens. Braucot ātrumā 250 km/h priekšējā riepa var izspiest aptuveni 50 tūkstošus kubikmetru sekundē, bet aizmugurējā par 20 tūkstošiem kubikmetru vairāk, braucot pa 2,5mm biezu ūdens slāni. Salīdzinājumā ar dzīves reālijām, tas ir kā pus sekundē izspiest piepildītu 100 litru vannu.
Ūdens pārvarēšanas procesā ir iesaistīti vairāki mehānismi, kuru rezultātā tas izplatās ārpus riepas, bet pilieni sadursmē kļūst mazāki, gaisā veidojot šļakatas, kas vienkāršāk gaisa plūsmā pārvietojas prom no automobiļa.