Saule vai lietus, pole position vai starts no vidus ešalona – šogad nekas nespēj apturēt Maksu Verstapenu. Zīmīgi, ka atkārtot vienu no prestižākajiem F1 rekordiem “Red Bull” braucējam izdevās tieši savā mājas posmā. Verstapena rekords – 9 uzvaras pēc kārtas!
Fetels bija gadu vecāks
Līdz šim vienīgais braucējs, kuram bija izdevies uzvarēt deviņas sacīkstes pēc kārtas bija Sebastians Fetels 2013. gadā. Tāpat kā Verstapens 10 gadus vēlāk, arī Sebs šo dominanci piedzīvoja pie “Red Bull” stūres. Fetels atradās kopvērtējuma vadībā, dodoties vasaras pārtraukumā, tomēr pēc tā nevienam vairs neizdevās apdraudēt vācieti. Viņa uzvaru sērija noslēdzās ar uzvaru sezonas pēdējā posmā Brazīlijā. Sākoties nākamajai sezonai, nopietnas izmaiņas čempionāta tehniskajos noteikumos pamatīgi samaisīja spēku samērus un Fetels visu gadu palika bez uzvarām. Savā uzvaru gājienā Fetels bija 26 gadus vecs – Maksam vēl ir tikai 25.
Par Rikjardo avāriju, lauzto roku un viņa aizstājēju Lovsonu
Tehniski rekordu grāmatās nepārādās Alberto Askari vārds, taču viņam izdevās uzvarēt 9 sacīkstes no 1952. gada Beļģijas GP līdz pat gadu vēlāk notiekošajam posmam Spa trasē. Tolaik F1 čempionāta kopvērtējumā tika ieskaitītas arī Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstes, kur ierastie F1 braucēji piedalījās ļoti reti. Askari izmēģināja savu laimi 1952. gadā, taču, tāpat kā konkurenti, nedevās pāri okeānam 1953. gadā. Askari pie “Ferrari” stūres uzvarēja 9 secīgas F1 sacīkstes no tām, kurās viņš startēja, tomēr dīvainais noteikums par Indy 500 iekļaušanu čempionātā, tehniski liedz Askari saukt par rekordistu.
Šūmahera pjedestālu rekords
Pat Mihaelam Šūmaheram nav izdevies uzvarēt vairāk kā septiņus posmus pēc kārtas, to paveicot 2004. gadā – savā pēdējā dominances gadā “Ferrari” komandā. Togad viņš iesāka sezonu ar 12 uzvarām pirmajos 13 posmos. Par Šūmahera izcilāko sezonu gan uzskatāms 2002. gads, kad viņš kāpa uz goda pjedestāla visos 17 posmos – 11 reizes kā uzvarētājs, 5 reizes uz otrā pakāpiena un tikai vienu reizi paliekot trešais (pēc sadursmes pirmajā aplī ar Huanu Pablo Montoiju).
Verstapens šogad bez uzvaras palicis vienīgi Saūda Arābijā un Azerbaidžānā, līdz ar to viņam ir iespēja kļūt par otro braucēju čempionāta vēsturē ar goda pjedestālu pilnīgi visos posmos. Pat ja kādā brīdī viss nerit pēc plāna, Verstapens ir ceļā uz citu rekordu – visvairāk goda pjedestāli vienā sezonā. Pērn viņam izdevās tikt labāko trijniekā 18 reizes. Šogad atlikuši vēl deviņi posmi un viņs ir piecu pjedestālu attālumā no sava rekorda.
Pacik uzvaru izdevās gūt arī 2022. gada sezonas noslēdzošajā sacīkstē Abū Dabī, Verstapens uz pjedestāla kāpis jau 14 posmus pēc kārtas. Rekordists ar 19 posmu garu sēriju (2001-2002) ir jau iepriekš pieminētais Mihaels Šūmahers. Garākas sērijas izdevies sasniegt arī Luisam Hamiltonam (16, 2014-2015) un Fernando Alonso (15, 2005-2006).
Alonso ātrākais aplis
Vērts piebilst, ka arī Alonso šai posmā pamanījās ierakstīties rekordu grāmatās – viņš sniedza “Aston Martin” komandai tās pirmo ātrāko apli (lai gan komanda tos bija iepriekš sasniegusi zem “Force India” un “Jordan” nosaukuma). Pats Alonso kļuva par pirmo braucēju, kuram izdevies sasniegt ātrākos apļus vairāk kā 20 gadus ilgā periodā (pirmais ātrākais aplis 2003. gada 15. jūnijā Kanādā). Lai gan Šūmahers arī tika pie ātrākā apļa savā atvadu sezonā, viņam tas izdevies ‘tikai’ 19 gadu 10 mēnešu un 22 dienu periodā. Alonso pārspēja vēl vienu Šūmahera rekordu – 20 gadi 5 mēneši un 4 dienas starp pirmo un pagaidām pēdējo goda pjedestālu.