Ņūdžersijas štata pārstāvji vakar vakarā īpašā preses konferencē paziņoja par to, ka sākot 2013.gadu notiks vēl viens Formula 1 posms ASV – ‘Grand Prix in America’.

“F1LV

Kā jau rakstīju iepriekš, trasi ir plānots izveidot Ņūdžersijas ielās, Hudzonas upes krastā ar fonā redzamajiem Ņujorkas debesskrāpjiem. Trasi konstruēs Hermans Tilke, lai gan pati trases konfigurācija jau ir tapusi. Līgums ar FOM ir noslēgts uz 10 gadiem.

Trases garums būs 5,15 kilometri un atšķirība starp augstšako un zemāko punktu ir ap 50 metriem. Konfigurācija nedaudz atgādina Monreālas trasi, taču ar krietni izteiktākām Monako apļa iezīmēm.

Līdz ar sākot no 2013.gada F1 kalendārā parādīsies uzreiz divi posmi ASV teritorijā, jo paralēli turpinās darbs pie Ostinas trases pabeigšanas. Interesanti, ka abu ASV posmu organizatori jau savā starpā ir sākuši strīdu: Ostinas trases īpašnieki tiek apsūdzēti nodokļu naudas izšķērdēšanā, bet Ņūdžersijas projekta pārstāvji saņem kritiku par standartiem neatbilsotšu trasi.

Nav izslēgts, ka no 2013.gada Formula 1 kalendārs paplašināsies līdz 20 vai pat 21 posmam, jo pagaidām nav informācijas, ka kāda sacīkste varētu pamest kalendāru. Pēdējo reizi ASV Formula 1 posms notiks 2007.gadā – Indianapolis Motor Speedway trasē.

1 KOMENTĀRS

  1. Esmu visai skeptisks par šo. Man protams kā jau ikvienam F1 līdzjutējam patīk jaunas trases, bet māc šaubas par ielas trašu drošību. Vecajos autodromos ir bijuši vajadzīgi n gadu desmiti un cik traģiskas avārijas, lai nodrošinātu to drošību. Bet te uzbliež trasi, saliek apmales vai blokus un viss štokos… Bail, ka kādu dienu tas var izvērsties slikti. Bet varbūt tās tik iedomas uz pēdējās nedēļas notikumu rēķina.

  2. Moš varam salikt apmales un sarīkot Vecrīgas GP!! Būs tikpat daudz apdzīšanas iespējas, kā jebkurā citā ielu trasē. DRS zona Līvu laukumā un pitstops pie maķīša.
    Bet nu, katrā ziņā priecē , ka F1 cenšas atkarot savas pozīcijas iekš ASV, kur ,manuprāt, autosports ir vēl savā vecajā elementā un skatītāji ir ļoti prasīgi.

  3. Kad pavīdēja pirmās runas par “Ņujorkas” trasi, biju iedomājies mazliet citu lokāciju, pa upi uz leju, tuvāk Menhetenas “downtown-am”..Tikai tur būtu pilnīgi plakana trase, kamēr faktiskā vieta, kas izmanto t.s. “Palisāžu” (klinšu, kas Hudzonas upes NJ krastā) reljefu, ir droši vien pat interesantāka.
    Let’s wait and see..