“Red Bull” komandas ‘pelēkais kardināls’ un jauno braucēju programmas vadītājs Helmuts Marko ir paskaidrojis lēmumu atlaist Haimi Algersuari un Sebastianu Buemī. Tikmēr Algersuari atteicis HRT.
Intervijā “Gazzetta dello Sport” Marko skaidro savu lēmumu ar to, ka neviens no viņiem šajos 3 gados nav pierādījis sevi kā uzvarēt spējīgu pilotu.
“”Toro Rosso” tika radīta, lai dotu jaunajiem pilotiem iespēju,” paskaidroja austrietis, kurš savulaik 70-to gadu sākumā BRM sastāvā piedalījās 10 Grand Prix sacīkstēs, tomēr punktus neguva. “Algersuari un Buemī tāda iespēja bija trīs gadus un pēc šāda perioda ir iespējams izvērtēt pilotu potenciālu.”
“Mēs viņos neredzējām nekādu izaugsmes potenciālu,” turpina Marko, kurš 1971.gadā izcīnīja uzvaru Lemānas 24 stundu sacīkstē ar “Porsche 917”. “Viņi abi ir cienīgi Grand Prix piloti, tomēr mums ar to nepietiek. Mums ir vajadzīgi Grand Prix uzvarētāji.”
[column size=”2-5″] [quote] Mums ir vajadzīgi Grand Prix uzvarētāji.” [/quote][/column]
Šeit varētu iesaistīties diskusijā par to vai ar 3 (Algersuari gadījumā 2 ar pusi) gadu garumā pilnībā izpaužas pilota potenciāls un viņš nobriest pašam augstākajam līmenim. Labākais piemēras šajā ziņā varētu būt Džensons Batons, kurš līdzīgi kā Algersuari, 20 gadu vecumā tika iemsts baseina dziļajā galā, uzrādīja pāris daudzsološus rezultātus, tomēr lielus panākumus neguva. Savu pirmo GP uzvaru Batons izcīnīja, kad aiz muguras bija jau 112 GP posmi un tikai ar gadiem viņš nobrieda līdz čempiona līmenim – paskatieties kādu sniegumu Batons demonstrē šobrīd pat ar mašīnu, kas nav spēcīgākā čempionātā. Šeit var vilkt paralēles ar Niko Rosberga karjeru, kuram aiz muguras jau 108 posmi bez uzvarām, tomēr viņš šajā laikā ir nobriedis kā pilots un cilvēks, noslīpējis savas iemaņas, kuras uzreidz varēs likt lietā, tiklīdz būs konkurētspējīga mašīna. Algersuari gadījumā mums visdrīzāk nebūs iespēja pārliecināties vai viņš ir Batona līmeņa pilots.
No otras puses varam saprast arī “Toro Rosso” vai pareizāk sakot “Red Bull”, jo lai aizvestu pilotu līdz F1 nākas iztērēt ap 4 miljoniem Eiro (tā aprēķinājis Džeimss Alens), bet “Toro Rosso” gada budžetā kompānija vēl ieskata ap 70-80 miljonus Eiro, līdz ar to pilotiem nav bezgalīgi daudz laika pierādīt savas spējas. Turklāt visiem priekšā ir ļoti uzskatāms piemērs – Sebastians Fetels, kurš latiņu šajā ziņā ir pacēlis ļoti augstu. Šogad viņa pēdās mēģinās iet Daniels Rikjardo un Žans Ēriks Verņē.
Atgriežoties pie Algersuari, tad spāņu prese ar AS priekšgalā ziņo, ka viņš ir noraidījis HRT komandas piedāvājumu, jo pēc viņa domām “tas būšot solis atpakaļ”. Tagad Algersuari mērķis ir kļūt par kādas no vadošo komandu trešo pilotu – AS min “McLaren” vienību, kur līdz šim šos pienākumus pildīja Pedro de la Rosa – jaunais HRT pilots.
Ko noziimee atsaka? Vai tad bija piedaavaajums?
Kaut gan atbalstu leemumu par sho pilotu nomainju, Marko tomeer vajadzeetu mazliet apdomiigaak ar to winneru mekleeshanu, jo taada veiksme kaa Fetelam Moncaa ar Torro Rosso tik driiz var arii neatkaartoties, un tad jau mekleejumi buus nebeidzami. Redzees, ko jaunie raadiis naakamgad.