Pēc “Pirelli” prezentācijas Abu Dabi un jaunā virziena nodefinēšanas parādījās loģiski jautājumi par to, kādā veidā sniegumā līdzvērtīgākas riepas nodrošinās aizraujošākas sacīkstes.
Daudzi līdzjutēji pamatoti uzsvēra, ka atšķirīgākas riepas 2011.gada sezonā nodrošināja ātrumu atšķirību dažādos sacīkšu posmos starp pilotiem un līdz ar to arī krietni vairāk apdzīšanu. Taču šis apgalvojums bija spēkā uz pirmo sezonas pusi, kad komandas vēl nebija pilnībā izpratušas riepas un noskaidrojušas to snieguma limitus. Sezonas izskaņā vadošajām vienībām pārsvarā bija ļoti līdzīga sacīkšu stratēģija attiecībā uz riepām un tas arī strauji samazināja to apdzīšanu skaitu, kas bija atkarīgs no riepu snieguma atšķirībām.
Tāpēc “Pirelli” uzdevums, ko “Pirelli” motoru sporta nodaļas boss Pols Hemberijs pats bija nodefinējis uz šo sezonu, bija panākt tā saucamo ‘šķēres efektu’ – atrast krustpunktu veiktspējas līknē starp atšķirīgiem riepu tipiem. Citiem vārdiem sakot, panākt, ka cietākā sastāva riepas ir pietiekami tuvas snieguma ziņā mīkstākajām, ka to garākais mūža ilgums konkrētā brīdī sāk dot priekšrocības.
Pērn nereti atšķirība ātrumā starp cietajām un mīkstajām riepām bija ap 2 sekundēm aplī un komandas bieži cieto gumiju uzlika pēdējos sacīkstes apļos, lai tikai izpildītu noteikumu prasību. Šogad “Pirelli” mērķis ir šo atšķirību samazināt līdz 0,6-0,8 sekundēm aplī. Tieši tas dos plašāku izvēli stratēģijas ziņā komandām, jo 0,8 sekundes aplī joprojām ir pietiekams deficīts, taču garākais mūžs ļauj izmantot mazāk boksu apmeklējumus un atspēlēt šo deficītu, kas nekad nebūtu izdarāms ar 2 sekunžu deficītu aplī.
Jau rakstīju, ka “Pirelli” ir visus riepu tipus, izņemot supermīksto, padarījuši mīkstākus, tādejādi zināmā mērā arī palīdzot komandām atrisināt problēmas ar riepu uzsildīšanu. Īpaši lielas šīs problēmas pērn ar cietajām riepām bija “Ferrari” un varam secināt, ka jaunais “Pirelli” virziens nāks par labu Maranello vienībai.
itāļi itāļiem palīdz, kas var būt vel loģiskāks? cerams tas sarkaniem ko dos..
“Citiem vārdiem sakot, panākt, ka cietākā sastāva riepas ir pietiekami tuvas snieguma ziņā mīkstākajām, ka to garākais mūža ilgums konkrētā brīdī sāk dot priekšrocības.”
taatad shosezon miikstaa sastava riepas uzliks tikai noteikumu ieveeroshanas labad pashaas saciikstes beigaas. un nekas buutisks nemainiisies.