Trešajā Heresas testu dienā trasē redzēsim daudz jaunas sejas, kamēr komandas turpinās pārbaudīt jauno detaļu efektivitāti un izturību.
Pēc divām testu dienām būs pietiekami lielas izmaiņas braucēju sastāvā: “Red Bull” komandā Vēberu nomainīs Sebastians Fetels – divkārtējam čempionam atrgiešanās pie Formula 1 stūres. Hamiltons “McLaren” sastāvā nomainīs Batonu, bet “Ferrari” vienībā Masu nomainīs Fernando Alonso.
Tāpat izmaiņas arī vidus ešelona komandās: “Lotus” vienībā Raikonena vietā būs Romēns Grožāns, bet Rokjardo vietā “Toro Rosso STR7” trasē stūrēs debitants Žans Ēriks Verņē. “Williams” komandā arī nomaiņa: Pastora Maldonādo, kas pēc ekspertu vērtējuma pirmajās divās dienās demonstrēja pārsteidzoši lieliskun precīzu pilotēšanas stilu, trasē dosies Bruno Senna. Tikmēr “Caterham” debiju piedzīvos rezervists Giedo van der Garde.
Kāpēc “McLaren” nav ‘lauzts deguns’?
Tviterī līdzjutēji komentē jauno modeļu izskatu un konkrēti @OlafsKarklins atzīmē, ka “McLaren” ir “vienīgā komanda, kas nav skrējusi līdz modei lauztā deguna ziņā”. Tas tiesa – pagaidām “McLaren” ir vienīgie ar elegantu mašīnas purngalu, tomēr ar modi un izskatu šeit ir maz sakara. Nevar aizmirst, ka “McLaren” tradicionāli pēdējos gados ir izvēlējušies visai zemi novietotu mašīnas purngalu un jaunais “MP4-27” modelis izteikti ir pērnā gada modeļa evolūcija, kas līdz ar to turpina arī šo tradīciju. Citiem vārdiem sakot, “McLaren” gadījumā jau izcejas pozīcijas bija par pāris cm zemāk nekā sāncenšiem un, pielāgojot jaunos noteikumus, nebija nepieciešamības ieviest ‘lūzuma zonu’. Kā modeļa prezentācijā skaidroja tehniskais direktors Padijs Lavs, tad šāds risinājums ne tikai pazemina mašīnas priekšējās daļas smaguma centru, bet arī veiksmīgi pielāgojas priekšējās balstiekārtas ģeometrijai.
Video no testiem
Bjanki avarē
Žils Bjanki ir ierakstījis savu vārdu 2012.gada F1 rekordu grāmatā, kļūstot par pirmo pilotu, kas piedzīvojis avāriju šogad. Veturtdienas pirmspusdienā Heresā valdīja ļoti vēss laiks – no rīta gaisa temperatūra nepārsniedza 0°C. Neskatoties uz to, Bjanki devās trasē ar vidējā sastāva riepām un mirkli vēlāk ‘Pons’ līkumā izlidoja no trases. Pilots mašīnu pameta bez citu palīdzības, tomēr pagaidām nav skaidrības par to kādi un cik nopietni ir “Force India” mašīnas bojājumi un vai tas ietekmēs turpmāko komandas darbu.
Interesanti, ka tieši šodien tika apstiprināts arī tas, ka francūzis Bjanki, kas ir “Ferrari” jauno pilotu akadēmijas biedrs, šajā sezonā paralēli startēs “Formula Renault 3,5” čempionātā “Tech1” komandas sastāvā. Tas tiek darīts, lai saglabātu ‘sacīkšu garšu’ un F-Renault čempionāts izvēlēts, lai kalendārs nesakristu ar F1 nedēļas nogalēm, kā tas ir GP2 gadījumā.
Vēlāk noskaidrojās, ka trieciens riepu valnī Žilam Bjanki bija ar ātrumu nieka 10 km/h, tomēr tas radīja zināmus bojājumus un “Force India” komandai nācās beigt darba dienu, jo nebija pilns jauno detaļu komplekts, lai veiktu remontdarbus.
Testu rezultāti pirmajā dienas pusē (14:00 pēc LV laika)
![]() |
V | Pilots | Team | Laiks/Atstatums | Apļi |
1 | Rosberg | Mercedes | 1m17.613s | 59 |
2 | Grosjean | Lotus | 1m18.419s +0.806 | 53 |
3 | Hamilton | McLaren | 1m19.464s +1.851 | 38 |
4 | Vergne | Toro Rosso | 1m19.734s +2.121 | 41 |
5 | Perez | Sauber | 1m19.770s +2.157 | 31 |
6 | Vettel | Red Bull | 1m20.154s +2.541 | 28 |
7 | Alonso | Ferrari | 1m20.412s +2.799 | 25 |
8 | Senna | Williams | 1m21.293s +3.680 | 52 |
9 | Van der Garde | Caterham | 1m23.505s +5.892 | 40 |
Trešajā testu dienā ātrākais Rosbergs
Līdzīgi kā vakar, arī šodien labāko apļa laiku uzrādīja “Mercedes” komandas pilots – šoreiz Niko Rosbergs, tomēr viņš šoreiz ir ‘ārpus kārtas’, jo “Mercedes” šajos testos piedalās ar veco modeli “W02”. Aiz Rosberga palika “Lotus” pilots un Raikonena komandas Romēns Grožāns, kuram tā bija pirmā oficiālā testu diena komandas sastāvā. Interesanti, ka dienas beigās “Lotus” eksperimentēja ar degvielas patēriņu un Grožāns bija spiests 10 minūtes pirms sesijas izskaņas apstāties trases malā ar sausu degvielas tvertni, tādejādi izsaucot sarkanos karogus un laupot pārējiem iespēju pēdējās minūtēs veikt vēl pāris ātros apļus.
V | Pilots | Komanda | Laiks / Atstatums | Apļi |
1 | Rosberg | Mercedes | 1m17.613s | 118 |
2 | Grosjean | Lotus | 1m18.419s +0.806 | 117 |
3 | Vettel | Red Bull | 1m19.297s +1.684 | 96 |
4 | Hamilton | McLaren | 1m19.464s +1.851 | 80 |
5 | Vergne | Toro Rosso | 1m19.734s +2.121 | 79 |
6 | Perez | Sauber | 1m19.770s +2.157 | 47 |
7 | Alonso | Ferrari | 1m20.412s +2.799 | 67 |
8 | Senna | Williams | 1m21.293s +3.680 | 125 |
9 | Van der Garde | Caterham | 1m23.324s +5.711 | 74 |
![]() |
Interesanti. Mercedes vieni no pirmajiem jau pērn sāka strādāt pie šīgada modeļa, bet vieni no pēdējiem to atrādīs.
viegli Mercedes noteikti nav – tehnisko direktoru vien viņiem vairāk nekā HRT personāla kopā ņemot 🙂 ka tik nebūs auzās iebraukuši
2 jautājumi, kas paliks aktuāli pat pēc testiem – vai McLaren ģeniālā pieeja dos reālu ātrumu trasē….
Un… Vai Mercedes būs stabili aiz līderiem.. vai reāli iesaistīsies cīņā par tituliem (kaut kur nokavējuši vai gatavo šedevru, kuru negrib ļaut nokopēt 😀 )
Bet interesanti – vai 6 pasaules čempioni uz sezonas 1.posma starta būs kas jauns vai jau bijis? (HAM, BUT, VET, ALO, MSC, RAI)