Pirms nedēļas noslēdzās Latvijas rallija čempionāta trešais posms “Rally Talsi”, kurš jau ceturto gadu pēc kārtas pulcināja arī kuplu skaitu apkārtējo valstu čempionu. Šis rallijs nebeidzās bez pārsteigumiem un aizraujošām cīņām, kas savukārt veica korekcijas arī rallija čempionāta kopvērtējumā. Portāls NORDSPEED piedāvā nelielu analīzi par situāciju čempionāta kopvērtējumā pēc “Rally Talsi”.

“F1LV

Sāksim ar ātrāko klasi šogad – N4. Šīs klases piloti šogad ir uzvarējuši visos līdzšinējos čempionāta posmos. Divos uzvarēja Jāņa Vorobjova ekipāža, vienā posmā – igaunis Kaspars Koitla. Šie piloti pēc trijiem Latvijas čempionāta posmiem atrodas līderpozīcijās N4 klasē. Koitla ieņem pirmo vietu ar 39 punktiem, Vorobjovs viņam seko ar izcīnītiem 34 punktiem. Droši var teikt, ka tieši šie piloti šogad cīnīsies par čempiona titulu. Vai kāds spēs iesaistīties šajā cīņā – rādīs laiks, jo jebkura kļūda vai tehnisks defekts var novest pie punktu zaudēšanas. Pašlaik tuvākais sekotājs Aivis Egle ir izcīnījis 21 punktu, tālāk seko Māris Neikšāns ar 17 punktiem, igauņi Rauls Jeets, Sanders Perns un lietuvietis Vitauts Švedas ar izcīnītiem 16 punktiem.

A+ klasē apbrīnojamu stabilitāti rāda Mārtiņa Sviļa/ Aivja Aizsilnieka ekipāža, tā ir izcīnījusi uzvaras pirmajos trijos posmos kopumā izcīnot maksimāli iespējamos 51 punktu. Tuvākie sekotāji krievs Travņikovs un lietuvietis Matijošaitis ir izcīnījuši attiecīgi 37 un 22 punktus. “Rally Talsi 2012” lielisku sniegumu rādīja arī Raimonda Kisiela ekipāža, kura sākumā izvīrzījās rallija vadībā, tomēr neilgi pirms finiša tehnisku iemeslu pēc viņa bija spiesta izstāsties. Protams, ka ceturtais posms ieviesīs lielāku skaidrību, tomēr jau tagad var teikt, ka ar šādu stabilitāti konkurentiem būs grūti cīnīties ar Mārtiņa Sviļa ekipāžu par čempiona titulu.

R4 klasē kopvērtējums izskatās ļoti aizraujošs. Līderpozīcijas faktiski dala divas ekipāžas Artema Nazarova ekipāža ar izcīnītiem 30 punktiem un Vasīlija Grjazina ekipāža ar 29 punktiem. Lai arī šīs ekipāžas apsteidz tuvākos sekotājus Jāni Feldmani un Aleksandru Mikhailovu par vairāk nekā 10 punktiem. Tomēr kā pierāda prakse tad, tad šādu pārsvaru var zaudēt vienās sacensībās. Līdz ar to prognozēt kā attīstīsies tālākā cīņa ir neiespējami.

R2 grupā līdzšinējos trijos posmos ir dominējuši tikai “Okartes autosporta akadēmijas” sportisti, kuri pašlaik ieņem pirmās trīs vietas kopvērtējumā. Pirmo vietu šajā klasē ieņem viens no talantīgākajiem Latvijas jaunajiem pilotiem Ralfs Sirmacis, kurš izcīnījis 46 punktus, viņam salīdzinoši tuvu seko Kārlis Nebars ar izcīnītiem 40 punktiem. Lai arī Kārlim pēdējās sacensībās ir mainīgi rezultāti, tomēr finišēt uz pjedestāla viņš ir spējis visās notikušajās sacensībās. Sliktāk ir veicies 2011. gada “Okartes autosporta akadēmijas” uzvarētājam Mārcim Ķenavam, kurš vienreiz nav spējis finišēt, līdz ar to no Ralfa Sirmača viņš atpaliek vairāk nekā 20 punktus. Sirmacis viennozīmīgi mērķē uz čempiona titulu, galvenais jautājums šajā klasē ir, vai viņa komandas biedri spēs viņam traucēt šo mērķi sasniegt?

2WD klase pēc “Rally Talsi 2012” ir palikusi vēl intriģējošāka un aizraujošāka, jo trīs līderi atrodas viena punkta robežas. Katrs no šiem pilotiem ir izcīnījis uzvaru un otro vietu kādā no iepriekšējām čempionāta sacensībām. Par līderiem ir izvirzījusies Dmitrijs Mjačins, Gatis Klemencis un Jānis Berķis. Pārāk tālu no viņiem neatrodas arī Ivara Liepiņa ekipāža. Lai arī Jānis Berķis ir katrās sacensībās ir rādījis pārliecinošu sniegumu, tomēr paša pārgalvība viņam ir liegusi nostiprināties šīs grupas galvgalī. Bet tas padara sacensības šajā klasē vēl aizraujošākas un neprognozējamākas.

Kopumā Latvijas rallija čempionāts ir iegājis fāzē, kad līderiem ir svarīgas ne tikai uzvaras un ātrums, bet arī stabilitāte. Nākamais Latvijas rallija čempionāta posms norisināsies jūnija sākumā Madonas pusē. Jāpiezīmē, ka šeit noteikti piedalīsies krietni vairāk pilotu nekā ierasts, jo šis būs ne tikai Latvijas, bet arī Igaunijas rallija čempionātu un Latvijas rallijsprinta čempionāta posms.