Foto: McLaren

Ar Džensona Batona pārliecinošu uzvaru ir noslēgusies aizraujoša F1 sacīkste Beļģijā Spa trasē. Kamēr čempionāta līderis Fernando Alonso izstājās jau pirmajā aplī, Batons bija vadībā no starta līdz finišam un izcīnīja savu pirmo uzvaru Spa trasē.

“F1LV

Kamēr Batons startā nosargāja savu pirmo starta pozīciju pirmajā šaurajā līkumā, divi čempionāta līderi palika La Source drošības joslā. Romēns Grožāns trases iekšmalā sāķērās ar Hamiltona mašīnu un abi uztriecās nevainīgajam upurim Alonso, kura formula tika uzmesta gaisā un visai smagi piezemējās drošības joslā.

Sacīkstes turpinājumā Batons iekrāja lielisku pārsvaru un kontrolēja sacīksti, tāpēc “McLaren” komanda nolēma izmantot viena boksu apmeklējuma stratēģiju. To pašu nolēma darīt arī Sebastians Fetels, kuram gan sacīkste izvērtās ļoti aizraujoša, jo nācās trasē veikt neskaitāmas apdzīšanas, lai no savas zemās starta pozīcijas nokļūtu uz pjedestāla otrā pakāpiena.

Tikmēr Kimi Raikonena cerības uz uzvaru beidzās jau pirmajā sacīkstes nogrieznī, kad sākās problēmas ar riepām un “Lotus” nācās izvēlēties divu boksu apmeklējumu stratēģiju. Raikonenam priekšā tika arī Mihaels Šūmahers, kura komanda nolēma arī riskēt ar viena boksu apmeklējuma stratēģiju, tomēr arī vācietiem sākās problēmas ar riepu nodilumu un turklāt ‘pazuda’ sestais pārnesums, kā rezultātā nācās veikt vēl vienu vēlu boksu apmeklējumu, tomēr Šūmahers savā 300. GP posmā finišēja septītais.

Tostarp savu karjeras labāko rezultātu uzrādīja “Force India” pilots Niko Hilkenbergs, kurš palika ceturtajā vietā, kamēr piekto un sesto sadalīja Felipe Masa ar Marku Vēberu, kuriem sacīkstes laikā bija vairākas aizraujošas cīņas. Arī abi “Toro Rosso” komandas piloti Žans Ēriks Verņē un Daniels Rikjardo pa ilgiem laikiem iekļuva punktos, bet pēdējo punktu izcīnīja otrs “Force India” pilots Pols di Resta.

Kopvērtējumā līderis joprojām ir Alonso (164), bet tagad viņa tuvākais sekotājs ir Fetels, kurš zaudē 24 punktus, kamēr Marks Vēbers atkāpies uz trešo vietu (132), Kimi Raikonens ir ceturtais (131) un Hamiltons pēc izstāšanās nokritis uz piekto vietu (117).

Beļģijas GP rezultāti

V No Pilots Komanda Apļi Laiks Startā Punkti
1 3 Jenson Button McLaren-Mercedes 44 1 25
2 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 44 +13.6 s 10 18
3 9 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 44 +25.3 s 3 15
4 12 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 44 +27.8 s 11 12
5 6 Felipe Massa Ferrari 44 +29.8 s 14 10
6 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 44 +31.2 s 12 8
7 7 Michael Schumacher Mercedes 44 +53.3 s 13 6
8 17 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 44 +58.8 s 15 4
9 16 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 44 +62.9 s 16 2
10 11 Paul di Resta Force India-Mercedes 44 +63.7 s 9 1
11 8 Nico Rosberg Mercedes 44 +65.1 s 23
12 19 Bruno Senna Williams-Renault 44 +71.5 s 17
13 14 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 43 +1 aplis 2
14 21 Vitaly Petrov Caterham-Renault 43 +1 aplis 19
15 24 Timo Glock Marussia-Cosworth 43 +1 aplis 20
16 25 Charles Pic Marussia-Cosworth 43 +1 aplis 22
17 20 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 43 +1 aplis 18
18 22 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 43 +1 aplis 21
23 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 29 +15 apļi 24
18 Pastor Maldonado Williams-Renault 4 +40 apļi 6
15 Sergio Perez Sauber-Ferrari 0 +44 apļi 4
5 Fernando Alonso Ferrari 0 +44 apļi 5
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 0 +44 apļi 7
10 Romain Grosjean Lotus-Renault 0 +44 apļi 8

1 KOMENTĀRS

      • Grūti pateikt – vienkārši neveiksme vai pārprasts cīņas gars. Dabiski, Grožāns negrib, lai atkārtojas viņa iepriekšējais galīgi neveiksmīgais piegājiens F1, tāpēc lien vai no ādas ārā.
        Bet cik šādu un vēl trakāku incidentu nav bijis startā un pirmajā aplī! Skaidrs ir viens: F1 sākusies jauna ēra. Manuprāt, ne tā labākā, kad pilotus par starta incidentiem sāk diskvalificēt. Izskatās, ka bijušie piloti/tagadējie tiesneši atriebjas jaunajiem uz pilnu klapi!

  1. pirms sacīkstes būtu teicis, ka ja nu avārija, tad droši vien tādēļ, ka MAL un HAM startē blakus – bet Grožāns tomēr liek ar sevi rēķināties 🙂

    divu pirmo vietu īpašniekiem tiešām ideāla sacīkste. žēl, ka ne Wēberam – ap sacīkstes vidu izskatījās, ka ātrums ar diviem stopiem būs pietiekams. bet nu Fetels parādīja, ka arī ar buļļu mazspēju pie lieliem ātrumiem apdzīt tomēr ir iespējams, kamēr Markam ar to bija problēmas, tā ka sestā vieta, diemžēl, visai pelnīta.

    Williams vajag labākus pilotus. nedaudz varētu uzteikt Sennu, kurš, kaut ātrumu tā īsti neatradis, vismaz vietu aizstāvēja apņēmīgi.

    • notika divas lietas – 1) MAL starteeja priekslaiciigi; 2) GRO pagruustiija HAM, aiz kaa peedeejais peec tam zaudeeja kontroli un noskuureeja GRO nost no trases La Source hairpinaa, paari ALO

      te nu bija ‘nobriedushais’ Grosjean

  2. Vispār vajadzēja jau arī. Galīgi širmis bija aizgājis ciet.

    Bet, ja runā par Williams, tad man liekas, šamiem ir tādi piloti, kādus ir pelnījuši. Paši negribēja finanses sakārtot, ņēma maksas pilotus, vot arī ar tādiem lai brauc.

    • iepriekšējais pilots, kas iedvesmoja šādas pārdomas, bija Kulthards (pat slīdēšana pāri Vurca mašīnai viena posma startā atgādināja Grožāna lidojumu pāri Alonso). atšķirība tikai, ka DC tas notika gana cienījamās karjeras pašās beigās, kamēr Grožāns, gribētos cerēt, ir tikai savējās sākumā…

  3. hmz, grozaan grozaan… bet nu “prieks” bija redzeet alonso paliekam staraa-liidz ssim bija izliidis visur bez neveiksmeem un ccempis interesantaaks. iipashi jau tas ka kimi tika tuvaak klaat kopveerteejumaa. tomer zel, ka lotusiem truka atruma un pirmais riepu paris bija pilniigaas auzaas. laikam nevareeja dabuut tempratuuru riepaas jo parak uzkritosi zuda atrums. vispar visu sezonu esmu ieverojis, ka lotusi iet atrak ar prime riepam ka ar option.
    pie titula pretendentiem noteikti nepieskaitu weberu, ja ta var teikt calim tomer trukst “pauti” titulam. alonso, fetels, kimi un hamiltons sadalis titulu.
    maldonado gan galigi tuta viss aizgajis. ccalim sanaaca kljuudas, paarcentaas un tagad kad veel spiediens nepieljaut kluudas vairs calis lust zem spiediena. starts bija spilgts pieradijums.
    ar batonu kautkas nereals notika vakar un sodien. kautkadu turbo pogu bija atradis-otrais sektors bija fenomenaals. vel tressajos treninjos njifiga nevareeja neko izdariit, bet tad peksni otrajaa kvalifikaacijaa bum un citiem nav ceriibas. bet domaju ka tas tads viena posma briinums-nav vinjam iekshaa lai ar vienliidziigaam massiinaam regulaari paarspeetu visus.
    patiik veel arii lotus atieksme pret grozaana banu. nebiju redzeejis ka pa ssaadu kluudu kaads dotu diskaabeli peedeejaas, nez 15 sezonaas. bet lotusi pasaka ka mosh naaks pa labu grozaanam. simpatize. bet diskabels domaju ferrari un mclaren spiediena ietekmee.

    • viens alimentaars izskaidrojums ir/varretu buut jauna aero pakete, kureejo HAM noleema nelikt (jo maztesteeta), kurpretiim Batons noleema iet uz visu banku. Veel pavisam nedaudzas minuutes pirms Q1 iesaakuma raadiija, kaa BUT kaaram tiek steidziigi skruuveets aizmugures spaarns kopaa, pilotam jau seezot ieksaa, ar kiveri galvaa un cimdiem rokaas.

      • nu skaic, palaidu garam to-dzirdeju ka ham un but katrs savu celju gaaja ar airodinamiku bet domaaju ka tas vairaak uz reguleejumiem. tik nesapratu kaapeec lotusi nelika savu dubulto drs, tak gana jau iztesteeja iepriekseejo posmu piektdienu treninjos. un kimi diezgan labi gaaja ar vinjiem. domaaju vajadzeeja riskeet. redzees, moncaa buus interesanti tikai man bik baida lotusu aatruma truukums taisnees. mercedes motori bik taa kaa zziperiigaaki.

      • Butonam nelika jauno airodinamikas paketi, vini ar hamiltonu bruaca ar veinadam paketam, tikai hamiltonam bija vairak piespiedej speks, savukart butonam mazaks piespiedej speks. Pec SKY specuku analizes, batonam bij pirms Q1 kaut kas noticis ar aizmugurejo antisparnu un to saremonteja tapec ari jauca ara.