Ar Hamiltona uzvaru noslēdzās Itālijas GP izcīņa Moncas trasē.
Luiss Hamiltons startēja no pirmās pozīcijas un aizvadīja nevainojamu sacīksti. Tikmēr trešo goda pjedestālu šajā sezonā izcīnīja Serhio Peress, kurš lieliski izmantoja viena boksu apmeklējuma stratēģiju – boksu apmeklējums Moncas trasē prasa daudz laika. Tikmēr Alonso pēc neveiksmīgās kvalifikācijas (tehniskas problēmas) finišēja augstajā 3.vietā un izpildīja galveno uzdevumu – palielināja pārsvaru kopvērtējumā, jo izstājās viņa divi sīvākie sāncenši – Fetels un Vēbers.
Itālijas GP rezultāti
V | No | Pilots | Komanda | Apļi | Laiks | Startā | Punkti |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 53 | 1:19:41.221 | 1 | 25 |
2 | 15 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 53 | +4.3 secs | 12 | 18 |
3 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 53 | +20.5 secs | 10 | 15 |
4 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 53 | +29.6 secs | 3 | 12 |
5 | 9 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 53 | +30.8 secs | 7 | 10 |
6 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 53 | +31.2 secs | 4 | 8 |
7 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 53 | +33.5 secs | 6 | 6 |
8 | 11 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 53 | +41.0 secs | 9 | 4 |
9 | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 53 | +43.8 secs | 8 | 2 |
10 | 19 | Bruno Senna | Williams-Renault | 53 | +48.1 secs | 13 | 1 |
11 | 18 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 53 | +48.6 secs | 22 | |
12 | 16 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 53 | +50.3 secs | 14 | |
13 | 10 | Jerome D’Ambrosio | Lotus-Renault | 53 | +75.8 secs | 15 | |
14 | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 52 | +1 Lap | 17 | |
15 | 21 | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 52 | +1 Lap | 18 | |
16 | 25 | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 52 | +1 Lap | 20 | |
17 | 24 | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 52 | +1 Lap | 19 | |
18 | 22 | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 52 | +1 Lap | 23 | |
19 | 23 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 52 | +1 Lap | 21 | |
20 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 51 | +2 Laps | 11 | |
21 | 12 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 50 | +3 Laps | 24 | |
22 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 47 | +6 Laps | 5 | |
Ret | 3 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 32 | +21 Laps | 2 | |
Ret | 17 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 8 | Spin | 16 |
lieliskas sacikstes, liels prieks par alonso un ferrari komandu 🙂
Par Hamiltonu un Peresu arī prieks! Un par Šlēgelmilha atrašanos Viasat Sport Baltic studijā arī. Kad čoms padeva ziņu, ka tur komentē arī Haralds, uzreiz pārslēdzos no BBC uz baltiešiem. Uzreiz cita sajūta, kad komentē kāds, kurš pats drīz Moncā sēdēs vienā no kāriem!
Jā, sacīkste laba, tikai šī sodīšanas epidēmija turpina plosīties un tas besī. Jau startā bija redzams, ka Grožāna ‘publiskā nopēršana klases priekšā’ ir devusi efektu – pirmajā līkumā nekas nenotika, lai gan parasti Moncā tur kaut kas notiek. Un gadījums ar Fetelu? Tā teikt – skolas teicamnieks Alonso sāka ņuņņāt un vadībai bija kaut kas jādara…
Diemžēl šādi sodi F1 pārvērš par pilnīgu cirku, kas ir visai tālu no autosacīkstēm. Kāpēc tad gadu atpakaļ tieši šai pašā vietā piedaloties tiem pašiem braucējiem ar analoģisku rezultātu netika sodīts Alonso? Un tam nav nekāda nozīme, ka iespējams tas, ņemot vērā turpmāko, neko neizškira. Sods bija un nekā savādāka, kā atklātu lobiju es šādā sodā nesaskatu. Diemžēl noželojami.
Tik savādi ir vērot ekrānā gonku, kuru pirms gada izjutu klātienē! Un līdzības jau ir – ALO atkal trešais, MSH atkal ātrs, ALO FET duelis ar zāles pļaušanu… Un pats galvenais – F1 kā svētki 🙂
Ja paklausās, tad skaļākais tracis – kā jau bija sagaidāms – par Fetela sodu. Un – kas atkal bija sagaidāms – par tēmu “kādēļ Alonso pagājušogad sodu nesaņēma, bet Sebastians šogad saņēma? Kur pasaulē taisnība!” Paskatoties vienu incidentu, pavērojot otru, atkal vienu, atkal otru, nākas secināt, ka tur pat ar neapbruņotu aci redzama atšķirības apdzenamo personu rīcībā: ja pagājušogad Alonso atstāja līdz trases malai vietu apmēram mašīnas platumā (man pat šķiet, ka ar izcilu aukstasinību un precizitāti bumbās Fetels būtu varējis nemaz neizbraukt ar vienu ripuli zālītē), tad šogad tur bija palikusi viena velosipēda tiesa vietas un nekādu variantu palikt trasē kaut pus-mašīnas platumā. Ja Fetels savu piespiešanos trases malai (jā, citos apļos viņš mistisku iemeslu dēļ tik tuvu baltajai līnijai nebrauca. Interesanti, kāpēc?) būtu izdarījis kādu mirkli ātrāk, tad es piekristu, ka Alonso pats vainīgs un nebija viņam tur līst (līdzīgi kā Rosbergs-Alonso iekš Bahreinas), taču ne šoreiz. Fetels savu izdevību segt diemžēl nokavēja, tajā brīdī, kad Alonso bija krietni garām viņa aizmugurējam ritenim vajadzēja prasties, ka ir par vēlu aizcirst durvis. Tas īsumā par šo situāciju;
Kas vēl? Alonso pirmais aplis bija smuks; tas, kā, ieejot Parabolica, viņš tika garām Kobajaši; tikšana garām Šumaheram arī labā izpildījumā (ja Hamiltons pagājušajā gadā būtu spējis tā izdarīt – iesēsties cieši astē, izejot no pēdējā līkuma, – tad Mersedesu taisnes ātruma pārsvars viņam nesagādātu lielas problēmas). Jā, zināma ‘škrobe’, ka tehniskas ķibeles neļāva sākt sacīkstes no labākas pozīcijas un pacīnīties ar Luisu, toties tagad varēja redzēt iepriekšminētos momentus;
Raikonena un Peresa pacīkstēšanās – jauki. Patika vēl vēl meksikāņa komentārs pēc sacīkstes, ka Kimi atstāja tieši tik daudz vietas, cik nepieciešams, – ne par daudz un ne par maz;
Iespējams, Senna varēja izdarīt ko nedaudz vairāk, ja nebūtu izbraukājies ārpus trases vienā mirklī (nekas, nākošajā reizē būs gudrāks). Šādi turpinot, beigās vēl sanāks, ka līdz sezonas šamais savāks vairāk punktu nekā Maldonado.
Nepiekrītu, trajektorija pa kuru brauca Fetels atbilst ideālajai trajektorijai. Lai kāds pretendētu uz atstātu vietu ideālajā trajektorijā, viņam ir jābūt pozīcijā , kas prasa vietas atstāšanu pirms manevrs ir uzsākts, nevis piepeši jāiemetas, tur, kur vietas ne pēc kādas fizikas nav. Ja kāds to dara, tad tas ir uz savu risku. Pretējā gadijumā tās vairs nav autosacīkstes. Sodam nebija jābūt ne Alonso ne Fetelam. Tas pat nav sacīkšu incidents, bet pārlieku optimistisks manevrs no apdzinēja puses. Un tad nu iznāk tas, kas abos gadījumos iznāca. Tur tiesnešiem nav ko pat apspriest.
Bez tam Jums Andri apbrīnojami labi iznāk vienā komentārā paust pilnīgi pretējus viedokli par ļoti līdzīgu epizodi Sennas un Di Restas izpildījumā. Ja gribējāt būt konsekvents, tad taču arī Di Restam bija jāsaņem sods par Sennas izspiešanu no trases. 🙂 Nesaņēma? Tieneši pat uzmanību nepievērsa? Tak loģiski, tādēļ, ka arī tā bija normāla sacīkšu situācija. Ja katra šāda situācija tiktu analizēta un rezultātā piešķirts sods, tad sacīkšu vietā vagoniņu cirks garantēts 🙂 Esiet drošs , ka pieņemtais lēmums būtu tāds pats, ja sacīkste nebūtu Itālijā un ieinteresētā puse itāļu komanda?
nu ja palasaas veestures annaalees, kaadus pigorus italjaanieshu sogi ir straadaajusi reiz, tad izgaaj’shsveetdiena ir taadi nevainiiga beerna slupsti 😉
ai, tik tuvu bija Mclaren dubultuzvarai (vienīgais kas tīri teorētiski varēja patraucēt, bija Perezs), ja ne degvielas sūknis Batonam… arī no čempionāta viedokļa tas būtu interesantāk – Alonso pārsvars ruktu vēl vairāk, bet abi Mclaren pietuvotos cīņai par titulu… bet nu labi, ka vismaz Luiss spēja savu ātrumu pārvērst uzvarā 🙂
kas attiecas uz Alonso-Fettela incidentu, tad ne jau pirmo reizi vācietim nervi uzdod – var jau arī saprast, šogad pēc 2 gadu pārtraukuma RedBull tačka nav tā ātrākā, taču tas nedod tiesības izspiest pretinieku no trases.
Sacīkstes varoņi Perezs un Alonso… pirmajam vispār fenomenāls sniegums – jau otro reizi šogad nesaprotamā veidā sataupītas riepas un finiša spurts… Alonso apbrīnas vērts bija kaut vai moments kur savāca formulu pēc Seba viesmīlīgā manevra.
Uzticēsimies tiesnešiem,cits nekas neatliek un situācija šogad un pagājušogad acīmredzot nebija analoga. Alonso vietu atstāja, Fetels ne.Būtiska nianse, kas visu izmaina. Ja Alonso nebūtu atstājis, tad varētu teikt…kā tad tā? Šo nesodija, bet Fetelu soda.