Vācu valodā iznākošā izdevuma “Speed Week” pārstāvji aprēķinājuši, ka ātrākā mašīna šī gada F1 čempionātā bijusi “McLaren” komandai.

Pētījumā ņemti vērā visu nobraukto apļu vidējie laiki visu 20 sacīkšu garumā. Rezultātā aprēķināts, ka “McLaren” piloti no ideālā apļa laika vidēji atpalikuši 0.18 sekundes, kas ir labākais rādītājs starp visām komandām.

Otro vietu ar 0.38 sekunžu deficītu ieņem šīs sezonas čempioni “Red Bull”, trešajā vietā ar 0.70 sekunžu iztrūkumu ir “Lotus”, bet tikai ceturtajā vietā ierindojas “Ferrari”, kuru vidējais rādītājs bijis 0.75 sekundes sliktāks par ideālo laiku.

“Tas nozīmē, ka Fernando Alonso gandrīz kļuva par čempionu ar ceturto ātrāko mašīnu,” uzsvērts publikācijā.

“McLaren” un “Red Bull” šogad izcīnīja pa septiņām uzvarām, kamēr “Lotus” ieguva vienu, bet “Ferrari” uzvarēja trīs reizes.

Ātrākās komandas “McLaren” piloti Luiss Hamiltons un Džensons Batons sezonu noslēdza vien ceturtajā un piektajā vietā, kamēr Sebastians Fetels un Fernando Alonso cīnījās par titulu līdz finišam un sadalīja savā starpā pirmās divas vietas, trešajā atstājot Kimi Raikonenu no “Lotus”. Šo četru komandu braucēji ieņēma pirmās astoņas vietas kopvērtējumā.

Cita vācu izdevuma “Auto Motor und Sport” pētījumā atklājies, ka pat sadalot čempionātu divās daļās neviens no “McLaren” pilotiem nebūtu izcīnījis titulu. Pēc pirmajiem desmit posmiem kopvērtējumā Alonso būtu pieveicis Marku Vēberu no “Red Bull” ar 40 punktu pārsvaru, bet ņemot vērā tikai nākamos desmit posmus, pirmo vietu iegūtu Fetels, par 45 punktiem pārspējot Alonso.

1 KOMENTĀRS

    • Nepiekrītu, jeb citiem vārdiem sakot, tam nebūtu nozīmes. Ja mēs pievienojam to vienu ātrāko apli, tad tas uz sacīkstes ~60 apļu fona neko būtiski neizmainītu. Pat tad, ja pievienojam visus ātro apļu laikus, cik to būs? 3-4, nu maksimums 6-7 apļi. Tas vienalga neko nemainītu.

      Ja Tu domā, ka būtu jāpalielina kvalifikācijas apļa laika svars, tad arī tam es neredzu nekādu loģisku iemeslu.

      Pie tam jāņem vērā, ka kvalifikācijas vieta ietekmē apļu laikus (jāapdzen priekšā esošie), tā ka atkal nonākam pie tā, ka kvalifikācijas laiku iekļaušana nav vajadzīga.

  1. Jaa nudien, galiigs meesls tas Ferrari bija, briinums, kur vinji taadu vispaar njeema. Alonso bija nevis 7., bet 8. aatraakaa mashiina, jo aatraako no tiem diviem meesliem deva Massam, lai dabuutu kaut kaadus konstruktoru punktus. Tad nu Fernando dariija ko vareeja…
    Jau tagad zinaams, ka naakamaa gada modelis buus veel suudiigaaks, un ja izdosies uzvareet, nu tad vispaar – baac johaidii!!!

    • “Alonso bija nevis 7., bet 8. aatraakaa mashiina, jo aatraako no tiem diviem meesliem deva Massam,…”

      😀 you must be tripin’ ! sezonas izskanjaa Alonso dabuuja visus jaunos apgreidus tikai uz savas mashiinas. kas arii ir logjiski. ja tu nejoko un apgalvo ka Massam bija labaaks Ferrari, tad tu tieshaam esi muljkjis.

      • Tad jau sanāk, ka sezonas beigu daļā Masa pats garāžā savai formulai visu skrūvēja un slīpēja un beigās sanāca pat brīžiem ātrāka formula nekā Alonso 😀 Laikam Masu patur Ferrari, lai viņš kļūtu par jauno formulas būvētāju/testētāju utt..

      • man nav ne jausmas kaapeec Massa sezonas saakumaa bija taads- nekaads. savukaart beigu daljaa briizhiem pat aatraaks par Primadonnu. bij’ viena intervija kuraa vinjsh teica ka jaunaa kontrakta paraxtiishana esot vinjam nonjeemusi moraalo spriedzi un taapeec taa aizripoja. nu fig vinju zin. neizklausaas ticami. domaaju ka sezonas beigu daljaa ieviestie tehniskie apgreigi vienkaarshi labaak atbilda Massas braukshanas stilam.

        labpraat dzirdeetu citas versijas par to kaapeec Felipes sniegums tik radikaali izmainiijaas.