Spānijā ir sākuši rūkt formulu motori – jaunā Formula 1 sezonas ir oficiāli sākusies. No Heresas testiem par saviem iespaidiem ziņos Aldis Putniņš (@F1LV).

“F1LV

19:02 Ātrāko apļa laiku pirmajā testu dienā Heresā uzrādīja Džensons Batons ar “McLaren MP4-28” modeli. Daži citāti no Batona intervijas: “Pārsteidza, ka riepas bija gatavas darbam gandrīz no pirmā apļa, tomēr apļa laiki šobrīd absolūti neko nenozīmē… Dažkārt ir pat slikti, ja testos nerodas problēmas – tās var izlīst sacīkstēs un tāpēc labāk tās izārstēt šobrīd… Mašīnai radās degvielas sūkņa problēma – tieši tāda pati, kā Abu Dabi GP pērn, lai gan sūknis ir pilnīgi jauns un pat jaunas specifikācijas.”

17:19 Niko Rosberga pirmie iespaidi par “Mercedes” jauno modeli W04: “Ļoti labas un pozitīvas izjūtas. Es nevaru pilnīgi viennozīmīgi pateikt vai formula bija ātra vai nē, bet sajūtas man ir ļoti patīkamas un komfortablas.”
16:56 “McLaren” komandas boss Martins Vitmāršs: “Strādāju Formulā 1 jau kādus gadus 24, bet pat man pirmie testi un jauno modeļu pirmā došanās trasē uzdzen zosādu – pārņem patīkams un cerību pilns satraukums.”
16:05 Izdevās no augšas nobildēt to, ko “Red Bull” tik ļoti slēpj – izplūdes gāzu atveres (melnā krāsā), kur tiek izmantots Coanda efekts un kanāli papildus piespiedējspēka radīšanai. Šī foto kvalitāte gan neļauj veikt padziļinātu tehnisku analīzi – tam vajadzīgi aparāti ar milzīgiem stobriem.
15:51 Heresas trase ir 4428 metrus gara un atrodas uz dienvidiem no Spānijas pilsētas Seviļas. Trase tika uzbūvēta 1985.gadā, bet jau 1986.gadā tur notika pirmā Formula 1 sacīkste. Ar pārtraukumiem Heresā ir risinājušies 7 GP posmi un pēdējais no tiem 1997.gadā, kad uzvaru izcīnīja Mika Hakinens, bet titulu, pēc bēdīgi slavenās sadursmes ar Mihaelu Šūmaheru, ieguva Žaks Vilnēvs. Trasē joprojām risinās MotoGP posmi un ik gadu arī Formula 1 testi, jo trases ģeogrāfiskais stāvoklis ļauj F1 komandām starpsezonā aizvadīt izmēģinājuma braucienus salīdzinoši vasarīgos laika apstākļos – šobrīd gaisa temperatūra šeit Heresā ir +18°C. Trases vizītkarte ir tās vadības centras, kurš tā vien draud pacelties gaisā un pamest šo galaktiku.
15:30 Atrašanās virs “Red Bull” boksiem un fotografēšana piesaistīja komandas inženieru uzmanību – viens no viņiem veltīja ļoti ilgu, niknu un nosodījuma pilnu skatienu man un tas nostrādāja – sajutos vainīgs. Tomēr ar to viss nebeidzās – blakus man darbojās puisis ar īpaši sarežģītu aparatūru (iespējams infrasarkano staru kameru) un drīz vien “Red Bull” ‘izsitēji’ bija klāt un ielenca censoni, kurš pēc garas sarunas devās līdz inženieriem. Kopš tā brīža es viņu vairs neesmu redzējis:).
15:21 Arī “Ferrari” ir ko slēpt – mašīnas aizmugurējā daļā zibenīgi tiek uzkabināts spilgts panelis, lai slēptu aizmugurējā difuzora risinājumu. Tā joprojām ir sfēra, kur vadošās komandas cer iegūt attiecībā pret konkurentiem, jo citas jomas šajā noteikumu stabilitātes laikā ir izmantotas gandrīz līdz ūkai.
15:21 Testos visiem ir ko slēpt, jo konkurenti vēl var pagūt nošpikot, nokopēt, ieviest un notestēt, kamēr sezonas laikā tas grūtāk (gausāk) paveicams. Tāpēc “Red Bull” aizliedza RB9 prezentācija fotografēt un tāpēc viņi tik rūpīgi slēpj (apklāj ar baltiem dvieļiem) modeļa izplūdes caurules, kur tiek izmantots tā saucamais Coanda aerodinamiskais efekts, lai nosūtītu izplūdes gāzes zem aizmugurējā difuzora, kas ievērojami pastiprina piespiedējspēka līmeni, bet nepalielina berzi.
13:11 @OlsLV Gribēju jautāt, vai Pirelli uz testiem arī piedāva savas riepas, vai tomēr komandas testos var iztestēt visus tipus pēc sirds patikas?

“Pirelli” šajos testos atveduši visus jaunos riepu tipus, kas tiks izmantoti 2013.gada sezonā. Komandām uz četrām testu dienām tiek piedāvāts konkrēts skaits komplektu (tostarp slapjā laika), ko tās var izmantot pēc sirds patikas. Riepu testi ir viens no galvenajiem uzdevumiem, jo kamēr tehniskie noteikumi palikuši nemainīgi, “Pirelli” riepu specifikācija ir mainīta un tas būs nopietnākais rēbuss komandām vismaz sezonas pirmajā daļā. Pēc pusdienām plānota “Pirelli” motoru sporta bosa Pola Hemberija atklātā intervija – paklausīsimies, ko viņš pastāstīs.

13:01 Lai testu laikā izietu no viena paddoka gala līdz otram vajag vismaz 10 minūtes, jo nepārtraukti jāapstājas nofotografēt kādu ar F1 saistītu slavenību. Pie “McLaren” boksiem noķēru uzreiz divas: komandas boss Martins Vitmāršs sarunā ar 1982.gada Pasaules čempionu Keki Rosbergu. Rosbergs senjors regulāri pavada savu dēlu uz F1 testiem un sacīkstēm.
12:28 Felipe Masa testos Heresā strādā trīs no četrām dienām, jo Alonso nolēmis sezonai gatavoties pēc savas programmas un mašīnā pirmo reizi sēdīsies tikai testos Barselonā. Brazīlietis pa paddoku pārvietojas ar “Ferrari” (“Piaggio”) motorolleri.
11:45 Marka Vēbera un “Red Bull” pēdējo 5 sezonu sacīkšu inženieris Sairons Pilbīms šogad pārcēlies uz “Lotus”. Pirmais foto jaunā uniformā un kopā ar Romēnu Grožānu, kurš tagad uzzinās visus “Red Bull” un Vēbera noslēpumus.
11:32 Luiss Hamiltons jaunās komandas “Mercedes” uniformā īsi pirms testu sākuma nostājās boksu celiņa izejā, lai klātienē pavērotu visus jaunos modeļus. Brits bija lieliskā omā un viņu aplenkušajiem fotogrāfiem atzina, ka vēlas paspiegot konkurentus. Šodien pats Hamiltons nestrādā – trasē dodas Niko Rosbergs, kuram jau otrajā testu stundā radās tehniskas problēmas un nācās palikt trases malā.
11:08 Pirmās stundas Heresā bija ļoti aizņemtas – akreditācijas centra meklējumi, papīru procedūras, ienterneta iegāde un tad skriešus uz pitlane, kur jau pilnā sparā risinājās “Caterham” jaunā modeļa prezentācija. Viss beidzās ļoti ātri – īsa 10 minūšu foto sesija ar jauno modeli CT04, jauno pilotu Šarlu Piku un jauno komandas vadītāju Sirilu Abitebulu, bet mirkli vēlāk zaļās komandas mehāniķi žigli paslēpa savu lolojumu boksos. Arī “Caterham” nav nopūlējušies paslēpt savu lauzto degunu – kā atzina Abitebuls īstā intervijā tur pat boksu priekšā, tad kosmētiskā paneļa papildus svars neatsver vizuālo efektu.
10:54 Sveiciens visiem Formula 1 līdzjutējiem no saulainās Heresas trases Spānijā, kur šajā nedēļā sākas pirmie jauno modeļu testi, kas arī dot pirmo ieskatu gaidāmās sezonas norisēs un spēku samēros.

1 KOMENTĀRS

  1. Tā bilde, kur Red Bull izsitēji izvada nabaga džeku ar aparatūru ir baigi labā! 😀 Rodas iespaids, ka tas pa kreisi jau vīsta dūres un nevar vien sagaidīt, kad kompānija tiks līdz kādam klusākam stūrim 😀

    Aldi, vai jums tur sākumā ir arī jāparaksta kādi papīri, ko drīkst un ko nedrīkst darīt, fotografēt, izpaust utt.?

    • tas manuprāt IR ultraskaņas skaneris jeb tā saucamais sonogrāfs – melnā kaste vadībai un datu glabāšanai, dzeltenā – skaneris. raidot dažāda garuma u-skaņas viļņus šis verķis redz dažādu detaļu aprises, biezumus utt – princips kā tas ko dakteri izmanto, tikai šis ir paredzēts virsmu, spraugu, biezumu utt tehnisku detaļu pētīšanai, līdzīgus izmanto metinājuma šuvju, mikroplaisu utt un cauruļvadu zemzemes plīsumu meklēšanai, pētīšanai, mērīšnai utml