Foto: Ferrari

“Red Bull” boss Kristians Horners ir paziņojis, ka Marka Vēbera formulai pirms starta radās problēmas ar elektroniskās kontroles sistēmu (ECU).

Startā austrālietis nespēja noturēt savu otro pozīciju un pēc izmisīgas cīņas sacīkstes gaitā Vēbers spēja finišēt tikai sestajā pozīcijā. Vēlāk noskaidrojās, ka vēl pirms starta radās problēmas ar ECU, kas nodrošina visu elektronikas procesu darbību, un līdz ar to Vēbera formulai nedarbojās arī KERS sistēma. Interesanti, ka ECU komplektus visām komandām piegādā “McLaren Electronics” kompānija.

“Marka problēmas bija ļoti sarūgtinošas, jo atteica ECU, kuras piegādātājs ir trešā puse,” skaidroja Horners. “Vēl iesildīšanās aplī mēs zaudējām visu telemetriju no Vēbera formulas un līdz ar to nebija iespējama normāla sagatavošanās starta procedūrai. Mēs bijām akli starta brīdī un turklāt ECU problēmas izslēdza arī KERS sistēmu. Līdz brīdim, kad mēs restartējām visu sistēmu, Marks jau bija zaudējis daudz pozīcijas. Šo problēmu vajadzētu risināt ļoti steidzīgi, jo līdzīgi gadījumi mums bija arī testu laikā.”

[Papildināts] 

Komentējot Marka Vēbera problēmas ar elektroniku pirms Austrālijas GP starta, “McLaren Electronic Systems” menedžmenta direkotrs Pīters van Manens paziņoja, ka ar viņu piegādāto ECU iekārtu viss esot bijis kārtībā un problēmas jāmeklē “Red Bull” komandas boksu vadības sistēmās.

“Problēma datu sistēmā bija garāžas pusē, jo vēlāk noskaidrojām, ka ar mūsu ECU iekārtu viss bija kārtībā,” paziņoja van Manens. “Mēs turpināsims strādāt ar mūsu klientiem, lai nekādas problēmas neatkārtotos.”

Nevar aizmirst, ka šogad “McLaren Electronic Systems” ieviesa jaunas specifikācijas ECU iekārtas, lai sagatavotos pārejai uz nākamās sezonas jauno dzinēju noteikumiem. Tādēļ jau testos vairākām komandām radās problēmas ar elektroniku.

1 KOMENTĀRS

  1. Hmm, ja problēma bijusi “boxu pusē”, tad, jautājums, kāpēc gan problēmas bija tikai Vēberam?

    Man gan drīzāk šķiet, ka McL brāķi piegādājusi un tagad mēģina vainu novelt uz citiem :@

    Galu galā, ja problēmas bija jau testos, būtu tikai dīvaini, ja komanda nedarītu visu iespējamo, lai problēmas savā saimniecībā novērstu!

  2. domaajot otrreiz, ir veel sis tas –

    a) Hilkenbergs i uz starta neizbrauca, probzas apraxts vareetu buut saistiibaa ar dzineklja ECU, un tikpat labi vareetu arii nebuut. Bet nav dzirdeets ka Zauberi jebsu sarkanie (kaa engina supplieris) buutu kaadas pretenzijas izteikusi par ECU

    b) Rosberga DNF-aa arii tiek vainotas ‘elektriskas probleemas’, un nemot veeraa, ka mersiem (ja vien atmina nevil) bija skalaajaas suudziibnieku riikles testos (par ECU), nu dikti neticas, ka tagad tie tureetu sveci zem puura, ja vien patiesi pie vainas pie Nikolaja DNF-a buutu Ronstera produkts.