Jaunie motori F1 mašīnas 2014. gadā padarīs ne tikai klusākas, bet arī lēnākas. “Auto Motor und Sport” aprēķinājuši, ka jaunās paaudzes bolīdi būs piecas sekundes aplī lēnāki par tagadējām mašīnām.
“Formula 1 nebūs tālu priekšā GP2 un “Renault World Series” mašīnām,” raksta prestižā vācu izdevuma korespondents Mihaels Šmids.
Viņš raksta, ka par to ir noraizējies arī F1 čempionāta boss Bernijs Eklstouns, kurš iepriekš izteica bažas arī par jauno motoru skaņu, kas būšot krietni mazāka nekā pierasts. Tādēļ Eklstouns cenšas panākt, lai motora apgriezienu skaits minūtē būtu nevis 12 000, kā plānots, bet gan 15 000.
Tiesa, Šmids raksta, ka tas diez vai tiks īstenots, jo motoru ražotāji to attīstīšanā jau tikuši ļoti tālu, tāpēc tik būtiskas izmaiņas veikt vairs nebūs iespējams. Turklāt F1 noteikumi paredz, ka vienai mašīnai uz sacīksti drīkst būt 135 litri degvielas, bet izplūdes gāzes nedrīkst pārsniegt 100 kg stundā robežu.
Satrauktas ir arī mazās komandas, jo līdzšinējo 10 miljonu eiro vietā, turpmāk par motoriem ik gadu nāksies tērēt ne mazāk par 20 miljoniem.
Tāda sajūta ka FIA vispirms dara un tad domā?! Izdomāja ka vajag mazākus dzinējus, bet par sekām domā tikai tagad! Skaidrs ka formulas paliks lēnākas un ar dobjāku skaņu bet ar laiku es domāju ka šo problēmu atrisinās, jo dzinējus taču ir atļauts attīstīt pluss vēl kers tehnoloģijas iet uz priekšu.
tik nesaprotu to ka vini girb ekonomet un ierobezot terinus, bet motorus panem taga divas reizes dargakus 😀
da nejau tikai motori sadaardzina naakamaa gada mashiinu. tas, ka taa ir jaabuuvee paraleeli shiigada auto attiistiibai, rada krietni lielaakus izdevumus nekaa vajadzeetu.
tas viss galiigi neizskataas peec ‘We will be very taupiigi’ politikas. bagaataas komandas atkal ir ieguveejas.