Foto: Lotus/LAT

FIA kopā ar visām Formula 1 komandām apspriež ideju 2014.gada sezonā ieviest jaunu veidu, kā sodīt pilotus par pārkāpumiem trasē.

“F1LV

Šobrīd par nelieliem pārkāpumiem trasē kvalifikācijā vai sacīkstes laikā tiek piespriesta izbraukšana caur boksiem vai starta pozīciju sods uz nākamo posmu. Tomēr uz 2014.gada sezonu, kad stāsies spēkā 1.6 litru turbo dzinēju noteikumi, ir priekšlikums ieviest cita veida sodus.

FIA apsver ideju par konkrētiem pārkāpumiem sacīkstes laikā samazināt pilotiem pieejamās papildus turbo jaudas apjomu. Sacīkšu kontrolei būs pieeja elektroniskās kontroles sistēmām un var paredzēt sacīkšu direktoram iespēju samazināt konkrēta pilota pieejamās papildus jaudas apjomu uz konkrētu laiku.

Piemēram pilots par pārāk agresīvu manevru varētu uz desmit apļiem palikt ar krietni mazāku papildus pieejamās ERS jaudas lādiņu. Tādejādi viņš paliktu sacīkstē, varētu turpināt cīnīties un aizsargāt savu pozīciju, tomēr pārējiem viņa konkurentiem uz to brīdi būtu jaudas priekšrocības.

Pagaidām tas ir tikai piedāvājums un attiecībā uz noteikumu maiņu sodu piešķiršanā nekas vēl nav izlemts.

1 KOMENTĀRS

  1. Vien tas, ka komandas no boksiem savos datoros daudz ko kontrolē, jau ‘defoltā’ ir absurds. Ja mašīnas vēl sāks kontrolēt Bernija cilvēki, FIA vai citi sprukstiņi, tad tas pārvērtīsies par reālu balagānu. Kas tālāk? Dosim iespēju ‘piegriezt jaudas krāniņu’ arī naudīgākajiem VIP-VIP-VIP skatītājiem? 😀

  2. ideja kā tāda man patiesībā liekas laba, bet piekrītu dažiem iepriekšējiem komentētājiem, ka tā traucētu sacīkšu pārskatāmībai un “ticamībai”.

    pieņemu, ka atrastos arī kāds, kam pēc sacīkstes izrādītos, ka riepas ne tā dilušas jaudas čakarēšanas dēļ, tādēļ nav labi nobraucis, cits vēl kādu nobloķējis, jo nav ierēķinājis jaudas zudumu.

    un to, kā komentētāji vienas taisnes laikā cenšas izbļaut “Rosbergs brauc bez DRS, ar KERS, un 80% jaudas, un viņam garām cenšas iet Vēbers ar DRS, pa pusei strādājošu KERS un 95% jaudas” pat iedomāties negribas.

  3. doma jau varbuut laba, bet kops softa raxtiisanas darbi vairumaa gadiijumu nodoti visaadu mudzibaru, murti un dzamsutu paarzinaa, gljuku tur ir oi cik daudz

    iesaakumam neskaadeetu charlijam savu ‘race control’ sharmanku ‘as is’ savest kaartiibaa, sogad veel neviena race nav bijusi bez ‘elektonikas/telemetrijas’ gljukiem..

  4. sanāk tāds kā 2 minūšu noraidījums hokejā 😀 doma vispār ir interesanta, un attīstīšanas vērta, taču ir jābūt pilnīgi skaidrai komunikācijai sacīkstes laikā kam samazināta, par ko un uz cik ilgu laiku, pretējā gadījumā patiesi tam pasākumam var zust ticība no skatītāju puses.

  5. Redz, lieta tāda: ja braukšana cauri boksiem, 10 sec sods, 5 starta vietas zemāk vēl izskatās pēc sportiskiem sodiem, tad kautkā norubīšana pa gabalu izskatās pēc tā, it kā kāds radiovadāmai mašīnītei izrautu pulti no rokām un nospiestu pauzi! 🙁

    • Taisnība! Ja velkam paralēles ar pieminēto hokeju, tad 2 min. sodīto soliņu varētu pielīdzināt izbraukšanai caur boksiem vai apstādināšanai boksos (stop and go). Bet šie jaudas ierobežošanas brīnumi līdzinātos hokejista 2 minūšu izlaišanai uz ledus bez slidām 😀

      • Turpinot analoģiju ar hokeju: šobrīd piespiedu riepu maiņa ir kā kad divas trešdaļas vari slidot ar uzasinātām slidām, bet vienu trešdaļu jāslido ar neasinātām.
        Vai arī vienu trešdaļu jālieto nūja uz otru pusi.
        🙁

  6. p.s. tiem kas pukst par elektroniskajām fīčām… nav jau citu variantu – tehnoloģijas ir apsteigušas cilvēka spējas, t.i. ja nebūtu ierobežojumu, mēs regulāri redzētu līķus f1 trašu malās, un cīņas tā pat nekādas nebūtu, jo būtu ļoti lielas atšķirības starp komandām… diemžēl cita ceļa kā mākslīgi ierobežot to pasākumu nav, pretējā gadījumā cilvēka kā pilota faktors kļūtu lieks.

    ir jau daži mazohisti kam patika MŠ ēras “tramvaji”, kad viens otru varēja apdzīt tikai boksu celiņā vai ja priekšā braucošajam bija tehniskas problēmas vai kļūda gadījās… jā DRS to pasākumu padara zināmā mērā mākslīgu, tomēr sacīkšu intriga no tā iegūst. tas pats attiecas uz riepām.