Foto: F1 Times

“F1LV

Šodien Monako GP ir brīvdiena Formulai 1 – tāpēc laiks aplūkot tuvāk pilotu īpašās ķiveres.

Jāsāk atkal at Sebastianu Fetelu, kurš ir ķiveru mainīšanas lielmeistars. Jau esmu teicis, ka īpaši neatbalstu tendenci uz katru posmu mainīt krāsojumu, jo turu cieņā tos laikus, kad piloti visu karjeru bija uzticīgi vienam krāsojumam. Tomēr Fetels kārtējo reizi ir pārspējis sevi un pārsteidzis visus. Monako GP veltītās ķiveres krāsojumā centrālais objekts ir meitene bikini, kuras pieticīgais apģērbs pazūd laikā, kad ķiveri apspīd saules stari un tā uzsilst. Bikini veidots ar siltumjūtīgu krāsu, kura kļūst caurspīdīga pie noteiktas temperatūras. Tostarp ķiveres augšējā daļā ir veltījums Stirlinga Mosa 1961.gada uzvarai Monako – toreiz brits nebija favorīts, tomēr spēja triumfēt. Vai Fetels sev prognozē līdzīgu lomu svētdien?

Tostarp daudzi citi piloti arī nav paslinkojuši. Žans Ēriks Verņē savu ķiveres krāsojumu izveidojis par godu Fransuā Sevēram – franču F1 pilotam, kurš gāja bojā 1971.gada ASV GP izcīņā. Sevērs tolaik bija tikai otrais francūzis, kas izcīnījis GP uzvaru aiz Morisa Trintinjana, kurš savulaik triumfēja tieši Monako GP – 1955. un 1958.gadā. Fernando Alonso Monako ir tradicionālais zelta krāsojums – vēlāk šī ķivere tiek pārdota izsolē un līdzekļi novirzīti labdarībai. Kimi Raikonens turpina Monako atcerēties Džeimsu Hantu un šoreiz godina britu pilota debiju F1, kas bija tieši pirms 40 gadiem.

1 KOMENTĀRS

    • Un kurš to iesāka?
      Gadījumā, ne “konservatīvā” McLaren ar saviem dimantiem uz ķiveres (kas gan mēdza ik pa laikam pa vienam pazust sacīkstes laikā ;))

      Bet, ja nopietni, F1 ir “šovbizness” un Monako ir šovbiznesa epicentrs.

      Starp citu, incanti, ka Hamiltons uz ķiveres “brauc” sarkanā, nevis sudrabotā, autiņā 😉

  1. Ķivere jau praktiski palikusi vienīgā vieta, kur pilots var kaut cik “izrādīties”.

    Mašīnas krāsojumu, kombinezonu izvēlas komanda.
    Tāpat komanda nosaka arī dresscode visos oficiālos pasākumos u.t.t.

  2. Vispār ar šito pižonošanos viņi saliek tik daudz krāsu informācijas, ka nekas no tā, kas tur ir, vairs nav uztverams: man pat liekās ka sponsoriem būtu jāsāk iebilst, ka viņi pazūd šajā jūklī… Kad West reklāma bija uz Skotijas karoga vai Nacional uz dzeltenām, zaļām un zilām līnijām, tad viss bija saprotams un nemaz jau tik slikti neizskatījās… 🙂