F1LV Blogs

Alonso: Izmaiņas riepās izšķīra šo čempionātu

Fernando Alonso

“Force India” un “Ferrari” komandas ir atzinušas, ka sezonas vidū veiktās izmaiņas riepu specifikācijā noteica “Red Bull” straujo progresu un dominēšanu otrajā sezonas pusē.

“Force India” tehniskais vadītājs Endijs Grīns paziņoja, ka lai arī izmaiņas tika pamatotas ar drošības problēmām, tās nav bijušas taisnīgas pret komandām, kas savas mašīnas labāk pielāgojušas tieši sākotnējai riepu konstrukcijai. Tā rezultātā strauji kritās “Ferce India” snieguma rezultativitāte un tieši to pašu atzina arī Fernando Alonso, kas pāreju uz jauno riepu specifikāciju atzina par pagrieziena punktu čempionātā.

“Mēs sezonu sākām lieliski,” paziņoja Alonso. “Uzvarējām Ķīnā un Spānijā, taču tad līdz ar atgriešanos pie 2012.gada “Pirelli” specifikācijas riepām mēs zaudējam snieguma ziņā. Tas bija pagrieziena punkts čempionātā, kad mēs varējām atvadīties no cīņas par titulu.”

“Sākotnēji citas komandas nespēja paveikt to, ko varējām mēs un “Ferrari”,” līdzīgās domās bija “Force India” tehniskais vadītājs Endijs Grīns. “Taču “Red Bull” un “Mercedes” mācēja ļoti labi lobēt (izmaiņas riepu specifikācijā). Tas nebija godīgi, jo viņiem bija tieši tādas pašas iespējas pielāgot savu modeli 2013.gada riepām kā mums. Ja viņi to nespēja izdarīt pietiekami labi, tā ir viņu problēma. Taču galarezultātā viņi par savu slikti paveikto darbu saņēma balvu.”

Lai gan pāreja no metāla uz kevlāra karkasu riepu konstrukcijā šķiet maznozīmīga, tai esot bijusi ievērojama ietekme uz aerodinamiku.

“Pēkšķi ātrajos līkumos mums bija smagas problēmas ar pārlieku pagriežamību, aizmugurējo riteņu izslīdēšanu,” skaidroja Grīns. “Mašīnas aerodinamika aizmugurējā daļā vairs nestrādāja, jo riepas krietni mazāk deformējās un tas atstāja nopietnas sekas. Kopš tā laika mēs pārstājām attīstīt formulu un vienkārši reaģējām uz problēmu, mainot braukšanas augstumu un balstiekārtas regulējumus.”

Exit mobile version