Foto: Red Bull

Sebastjans Fetels ir kļuvis par jaunāko četrkārtējo pasaules čempionu – 26 gadu un 123 dienu vecumā.

Vācija ķer Lielbritāniju

Fetela sasniegumi visos galvenajos rādītājos tika apkopoti iepriekšējā bloga rakstā. Tomēr nevar aizmirst, ka tagad Vācijai neoficiālajā ‘Nāciju kausā’ kopā ir 11 Formula 1 tituli un visos tos izcīnījuši divi piloti Šūmahers un Fetels. Tikai Lielbritānija vēl ir priekšā titulu skaita ziņā – kopā 14 čempiona tituli, taču tos izcīnījuši 10 dažādi piloti.

Fetels var panākt Askāri

Indijas GP posmā Fetels izcīnīja savu sesto uzvaru pēc kārtas. Vairāk uzvaru pēc kārtas (7) ir tikai diviem pilotiem – Šūmaheram un Askāri. Tomēr, ja esam pavisam precīzi, tad Alberto Askāri gadījumā ir pat deviņas uzvaras pēc kārtas, jo viņš nepiedalījās 1952. un 1953.gada Indianapolisas 500 sacīkstēs, par kurām tolaik piešķīra punktus arī Formula 1 čempionātā.

Uzvaras visos atlikušajos posmos nostādīs Fetelu vienā rindā ar Askāri un ļaus panākt arī Šūmaheru sezonas uzvaru skaita ziņā. Tomēr Šūmahera gadījumā viņš savas 13 uzvaras izcīnīja 2004.gadā, kad kalendārā bija tikai 18 posmi. Turklāt uzvaru gadījumā Fetels arī pārspēs savu rādītāju punktu skaita ziņā vienā sezonā – 2011.gadā viņš spēja izcīnīt 392 punktus. Taču, kā jau noskaidrojām Fernando Alonso punktu rekorda rakstā, tad jaunā punktu sistēma neļauj objektīvi salīdzināt šos panākumus. Pēc esošās punktu sistēmas Mihaels Šūmahers 2002.gadā būtu ticis pie 380 punktiem.

Papildus visam Senastianu Fetelu var dēvēt par ‘Āzijas valdnieku’ – vācietis ir izcīnījis trīs vai vairāk uzvaras pēc kārtas trīs Āzijas posmos: Singapūrā (3), Japānā (4 uzvaras piecos gados) un Indijā (3).

Tituls pirmo reizi izšķiras Indijā

Indija kļuva par 20-to valsti, kurā ir izšķīries Formula 1 čempiona tituls. Savukārt “Buddh International” kļuva par 28-to trasi, kurā tiek noskaidrots čempions. Tostarp interesanti, ka “Red Bull” komanda izcīnīja Konstruktoru kausu reizē ar Fetela čempiona titulu – pēdējo reizi abi tituli vienā posmā tika izcīnīti 2009.gadā, kad svinēja Džensons Batons un “Brawn GP” komanda.

Valsts Titulus izšķīries (reizes) Trases
Japāna 13 Suzuka (11), Fuji (1), TI Aida (1)
Itālija 11 Monza (11)
ASV 6 Watkins Glen (3), Caesar’s Palace (2), Sebring (1)
Brazīlija 6 Interlagos (6)
Portugāle 3 Estoril (2), Porto (1)
Meksika 3 Autodromo Hermanos Rodriguez (3)
Vācija 3 Nurburgring (3)
Šveice 2 Bremgarten (2)
Spānija 2 Pedralbes (1), Jerez (1)
DĀR 2 East London (1), Kyalami (1)
Ungārija 2 Hungaroring (2)
Lielbritānija 2 Aintree (1), Brands Hatch (1)
Austrālija 2 Adelaide (2)
Maroka 1 Ain-Diab (1)
Indija 1 Buddh International Circuit (1)
Francija 1 Magny-Cours (1)
Kanāda 1 Circuit Gilles Villeneuve (1)
Beļģija 1 Spa-Francorchamps (1)
Austrija 1 Osterreichring (1)
Apvienotie Arābu Emirāti 1 Yas Marina (Abu Dhabi) (1)

 

“Ferrari” panāk “McLaren”

“Ferrari” komanda ir izlīdzinājusies ar “McLaren” vienību rādītājā par gūtajiem punktiem visvairāk sacīkstēs pēc kārtas. Abas vienības ir spējušas gūt punktus 64 posmus pēc kārtas – tātad viens no komandu pilotiem ir bijis pirmajā desmitniekā kopš 2010.gada Lielbritānijas GP izcīņas.

Turklāt tā bija arī pēdējā sacīkstē kopš punktus nebija guvis Fernando Alonso un šo sēriju spānis pārtrauca tieši Indijas GP, kur palika bez punktiem un varēs savu jaunā krāsojuma ķiveri ar ciparu 1571 vilkt arī nākamajā posmā Abu Dabi.

Grožāns pārsteidz

Romēns Grožāna sacīkste no 17. vietas startā uz 3.vietu finišā bija labākais progresa rādītājs šīs sezonas gaitā pagaidām. Francūzis uzlaboja savu pozīciju par 14.vietām. Iepriekšējais labākais panākums piederēja Polam di Restam, kurš Silverstonā ieguva 13 pozīcijas un finišēja astotajā vietā. Tikmēr Grožām tā bija trešā 3.vieta pēc kārtas un ceļā uz to viņam nācās apdzīt savu komandas biedru un šī cīņa tagad ieguvusi plašu rezonansi, jo Kimi Raikonena līdzjutēji ir sašutuši par “Lotus” attieksmi pret somu pilotu. Tostarp pats Raikonens, kurš pašā sacīkstes izskaņā nomainīja riepas, uzrādīja sacīkstes ātrāko apli, atņemot šo godu Sebastjanam Fetelam. Tas bija 39tais ātrākais aplis Raikonena vēsturē.

1 KOMENTĀRS

  1. interesants raxts par rekordiem un seerijaam.

    tomeer shobriid aktuaalaakaa ir peedeejaa rindkopa par Lieljaani un Kimi. shams ir uz viljnja, un izskataas ka tas vilnis turpina pieaugt. vai arii Kimi ir bedree. jo nu jau diezgan regulaari vinjsh tur liidzi un reizeem paarspeej savu tituleeto komandas biedru. kas zin, varbuut pie vainas ir Kimika muguras saape. a varbuut izmainjas riepaas naaca par labu Romas aptrakushajam piloteeshanas stilam. arii iespeejams ka abi faktori kopaa. tomeer jebkuraa gadiijumaa nevar noliegt ka Lieljaanis no paargalviiga kamikadzes saak paartapt par top klases pilotu.

    varbuut kaadas citas versijas par speeku izmainjaam Lotus komandaa? meibii te kaada sazveerestiibu teorija nodereetu? ka komanda met spiekjos sprunguljus uz Ferrari aizejosham Kimikam.