Niko Rosbergs Austrālijas GP izcīnīja uzvaru, pavadīja visvairāk apļus vadībā un uzrādīja arī sacīkstes ātrāko apli.
Rosberga ātrākais aplis sacīkstē bija mazāk kā sekundes desmitdaļu ātrāks par Valteri Botasa labāko rezultātu sacīkstē. Tomēr kopumā jāsecina, ka W05 modelis spēja ātrākus apļa laikus uzrādīt pastāvīgi, kamēr tuvākajiem konkurentiem tas izdevās retums.
Savu labāko apli Rosbergs uzrādīja 19.aplī, kamēr vairums viņa konkurentu to paveica sacīkstes beigu daļā, kad kritās degvielas daudzums tvetrnē. Ap to laiku Rosberga pārsvars bija pietiekams, lai “Mercedes” izmantotu degvielas un tehnikas taupīšanas režīmu, tādejādi patieso Rosberga un “Mercedes” ātrumu mēs Austrālijas sacīkstē nemaz neuzzinājām. Interesanti, ka ap to brīdi, kad Rosbergs uzrādīja savu ātrāko apļa laiku, visi pārējie no viņa rezultāta atpalika vismaz par 1,4 sekundēm un pagāja vēl 15 apļi līdz kāds spēja pietuvoties “Mercedes” pilota rezultātam līdz sekundes atstatumam. Finišā Rosbergs tuvāko sāncensi apsteidz par 24 sekundēm, kuras bija iekrājis 41 aplī, kopš drošības mašīnas nobraukšanas malā. Tātad ik apli Rosbergs no sekotājiem atrāvās par 0,58s un turklāt nevar aizmirst par viņa saudzējošo režīmu.
Var secināt, ka šobrīd “Mercedes” ir spējīgi sacīkšu režīmā braukt ātrāk par visiem pārējiem par aptuveni 1 sekundi aplī. Jautājums paliek vai šis pārsvars attiecas tikai uz Melburnas trasi un vai tas būs novērojam arī nākamajā posmā Sepangā.
“Mercedes” pārsvaru Melburnā labi raksturoja Džensona Batona un “McLaren” saruna sacīkstes laikā – brits lūdza savu sacīkšu inženieri ziņot par konkurentiem priekšā viņām “izņemot, protams, “Mercedes”.”
Austrālijas GP ātrākie apļi
V | Pilots | Komanda | Laiks | Atst. | Aplis |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1’32.478 | 19 | |
2 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1’32.568 | 0.090 | 56 |
3 | Fernando Alonso | Ferrari | 1’32.616 | 0.138 | 56 |
4 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1’32.634 | 0.156 | 38 |
5 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1’32.917 | 0.439 | 39 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1’33.066 | 0.588 | 49 |
7 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1’33.186 | 0.708 | 57 |
8 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1’33.210 | 0.732 | 56 |
9 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1’33.366 | 0.888 | 34 |
10 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1’33.691 | 1.213 | 56 |
11 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 1’33.864 | 1.386 | 35 |
12 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1’34.202 | 1.724 | 33 |
13 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1’34.564 | 2.086 | 41 |
14 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1’34.766 | 2.288 | 30 |
15 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1’35.281 | 2.803 | 41 |
16 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1’35.635 | 3.157 | 55 |
17 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1’37.064 | 4.586 | 26 |
18 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1’37.332 | 4.854 | 17 |
19 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’46.128 | 13.650 | 1 |
20 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1’49.947 | 17.469 | 2 |