Luiss Hamiltons ar savu Malaizijas GP uzvaru pimo reizi karjerā izcīnīja perfektu rezultātu un nodrošināja sev ‘Grand Slam’.

Hamiltons gūst uzvaru ik gadu

‘Grand Slam’ sastāv no pole position, ātrākā apļa sacīkstē, visiem apļiem vadībā un, protams, uzvaras. Kā izrādās, tad Niko Rosbergs pirmajā aplī šķērsoja finiša līniju jau esot otrajā vietā. Hamiltons izcīnīja arī savu 23.uzvaru karjerā un tādejādi atkārtoja Nelsona Pikē sasniegumu, paceļoties uz 11.vietu uzvaru skaita ziņā. Interesanti, ka tieši Malaizijā Hamiltons atkārtoja vēl vienu Pikē panākumu – 100to reizi iebraucot punktos. Turklāt šī jau ir astotā Luisa Hamiltona sezona Formulā 1 un viņš katrā no tām ir spējis izcīnīt kaut vienu uzvaru. Stirlings Moss no 1955. līdz 1961.gadam (sezonās, kurās viņš piedalījās visos posmos) septiņas sezonas pēc kārtas spēja ik gadu gūt vismaz vienu uzvaru. Savukārt Mihaels Šūmahers ir spējis kaut vienu uzvaru izcīnīt 15 sezonas no vietas – no sava debijas gada 1992.gadā līdz pat pirmai aiziešanai 2006.gadā, tomēr atgriežoties (2010.-2012.gadā) viņš uzvaras vairs neguva.

Robergs labākais ‘Mercedes’ vēsturē

Niko Rosberga otrā vieta Malaizijā nodrošināja pirmo “Mercedes” dubultuzvaru kopš 1955.gada, kad Itālijas GP izcīņā triumfēja Huans Manuels Fanhio, bet otrais palika Pjero Tarufi (attēlā zemāk). Kopumā šī bija “Mercedes” sestā dubultuzvara un pirmā pēc “Red Bull” dominantes kopš 2010.gada, kad pēdējo dubultuzvaru izcīnīja “Ferrari” – tas notika Vācijas GP. Turklāt “Mercedes” komanda šogad pagaidām ir aizvadījusi visus sacīkšu apļus vadībā. Pats Niko Rosbergs ar otro vietu Malaizijā izcīnīja savu 11to goda pjedestālu “Mercedes” sastāvā un kļuva par nopelniem bagātāko “Mercedes” pilotu šajā rādītājā – Huanam Manuelam Fanhio ir 10 goda pjedestāli vācu vienības sastāvā.

Foto: Daimler

Jaunie tiek sodīti

Malaizijas GP izcēlās ar to, ka trīs pilotiem tika piešķirti soda punkti. Vispirms jau sestdien pēc kvalifikācijas tika sodīts “Williams” pilots Valteri Botass, bet pēc svētdienas sacīkstes viņam grēkāžu sarakstā pievienojās arī Žils Bjanki un Kevins Magnusens – visiem ir pa diviem soda punktiem.

Debitanti Kevins Magnusens un Daņila Kvjats ir spējuši gūt punktus abās savās pirmajās divās karjeras sacīkstēs, bet trešais debitants Markuss Ēriksons, kurš startē “Caterham” sastāvā, Malaizijā pirmo reizi spēja sasniegt finišu.

Finišē mazāk pilotu

Pēc diviem pirmajiem posmiem vidējais finišējušo un klasificēto pilotu skaits nav liels – tie ir 63,6%, kas ir ievērojami mazāk nekā pirms gada, kad tika klasificēti vidēji 87,6%. Tomēr uzreiz jāsaka, ka % nav tik zems, kā sākotnēji tika prognozēts. No otras puses tuvākie pāris posmi atkal varētu nest vairāk kritušos, jo komandas pietuvosies savu jaudas agregātu resursa limitam.

Info: F1Fanatics.co.uk