Pēc Niko Rosberga problēmām ar ātrumkārbu, Lielbritānijas GP sacīkstē uzvar mājnieks Luiss Hamiltons. Startā notika iespaidīga sadursme, pēc kuras uz stundu tika apturēta sacīkste. Savu labāko karjeras rezultātu izcīnīja Valteri Botass, viņš finišēja otrais.

Sacīkstes startā lēns bija Sebastians Fetels, kurš startēja no otrās starta pozīcijas, bet viņam garām pirmajos līkumos tika abi “McLaren” piloti un arī no sestās starta vietas startējošais Hamiltons. Taču pirmajā taisnē, savu formulu nesavaldīja Kimi Raikonens, viņš izbrauca no trases, taču atgriežoties viņa formula tika pamesta gaisā, un kļuva nevaldāma. Tā ielidoja traseas barjerās vienā trases pusē, un pēc tam slīdot pāri uz otru pusi par upuriem kļuva arī vairāki citi braucēji, un galu galā Raikonena formula ietriecās barjerās arī otrā pusē. Felipe Masa reaģējot uz Raikonenu spieda bremzes, un saslīdēja, aizķerot Raikonena formulu. Viņš bija spējīgs līdz boksiem tikt pats, bet formulas aizmugurējā daļa bija cietusi, un līdz ar to nācās izstāties. Trases barjeras tika ielocītas, un lai tās nomainītu, trases darbiniekiem bija nepieciešama aptuveni stunda.

“F1LV

Sacīkste tika atsākta 16:05 pēc Latvijas laika, aiz drošības mašīnas. Pēc re-starta aiz drošības mašīnas Rosbergam izdevās iekrāt pārsvaru, kamēr Luiss Hamiltons jau pirmajos apļos spēja tikt garām pārējiem pilotiem un būt aiz Niko Rosberga. Sacīkstes vidusdaļā Rosbergam sākās problēmas ar ātrumkārbu. Sākumā bija tikai nelielas problēmas un viņš turpināja braukt taču pēc tam Rosbergam problēmas palielinājās un nācās izstāties.

Sebastians Fetels līdz otrajam boksu apmeklējumam bija trešajā vietā, taču neielgi pēc viņa boksu apmeklējuma, 20 apļus pirms beigām, garām tika Fernando Alonso. Ar Fernando Alonso viņš cīnījās līdz pat pēdējiem apļiem, un kad viņš dažus apļus pirms beigām tika garām Alonso, viņš bija daudz ātrāks gan par priekšā braucošo Džensonu Batonu, gan komandas biedru Danielu Rikjardo, taču viņš nespēja noķert viņus un palika piektajā vietā. Rikjardo finišēja pēdējā pjedestāla pozīcijā, taču mazāk kā sekundi aiz viņa, ceturtais palika Batons. Sestais finišēja Fernando Alonso.

Kopvērtējumā Hamiltonu un Rosbergu nu vairs šķir tikai četrus punkti, kamēr Rikjardo, kurš ir trešais, no Hamiltona atpaliek par 63 punktiem, kamēr “Mercedes” komandas pāsrvars kopvērtējumā pār “Red Bull” ir 158 punkti.

Nākošais posms, notiks Vācijā, Hokenheimringas trasē, pēc divām nedēļam.

Lielbritānijas GP rezultāti:

V. Nr. Braucējs Komanda Apļi Laiks/atst. Punkti
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 52 Winner 25
2 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 52 +30.1 secs 18
3 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 52 +46.4 secs 15
4 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 52 +47.3 secs 12
5 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 52 +53.8 secs 10
6 14 Fernando Alonso Ferrari 52 +59.9 secs 8
7 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 52 +62.5 secs 6
8 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 52 +88.6 secs 4
9 26 Daniil Kvyat STR-Renault 52 +89.3 secs 2
10 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 51 +1 Lap 1
11 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 51 +1 Lap
12 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 51 +1 Lap
13 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 51 +1 Lap
14 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 51 +1 Lap
15 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 50 +2 Laps
16 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 50 +2 Laps
17 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 49 +3 Laps
Izst. 6 Nico Rosberg Mercedes 28 +24 Laps
Izst. 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 11 +41 Laps
Izst. 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 9 +43 Laps
Izst. 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 0 Accident
Izst. 7 Kimi Räikkönen Ferrari 0 Accident

Braucēju kopvērtējums(TOP10)

V. Braucējs Komanda Punkti
1 Nico Rosberg Mercedes 165
2 Lewis Hamilton Mercedes 161
3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 98
4 Fernando Alonso Ferrari 87
5 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 73
6 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 70
7 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 63
8 Jenson Button McLaren-Mercedes 55
9 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 35
10 Felipe Massa Williams-Mercedes 30

Komandu kopvērtējums

V. Komanda Punkti
1 Mercedes 326
2 Red Bull Racing-Renault 168
3 Ferrari 106
4 Williams-Mercedes 103
5 Force India-Mercedes 91
6 McLaren-Mercedes 90
7 STR-Renault 15
8 Lotus-Renault 8
9 Marussia-Ferrari 2

 

1 KOMENTĀRS

  1. Nu ko, laikam var teikt , ka sapnis par Meršu panākšanu ir izsapņots 🙂 Cīņā par the best of the rest vislabāk veicas Williams 🙂 Un kā izskatās tad arī titula liktenis izšķirsies pēc tā ,kam paveiksies mazāk tehniskās problēmas saķert :-)Tādas Meršiem vēl būs 🙂

  2. īsti nezinu, kas kolēgam padomā.. Kimstera krešs iesākās no izbraukšanas pa runoff area (asfaltētu), tad arī dikti ‘platu’ atgriešanos trasē (pa zāli) un nevis asfaltu, kā rezultātā kāru sameta gaisā, piezemējoties sāka mētāt pa labi/kreisi, un rezultātā >40 G vērta iebraukšana barjerās (kā daži massmēdīkļi apgalvo), no kurām rikošetējot, atpakaļ uz trases un tieši priekšā MAS, kurš kaut kā iespēja noreaģēt un laicīgi samest savu kāru sāniski, tā ka neuzlidoja gaisā pats.

    A ALO un VET, var teikt, blakus izbrauca visai daudzus un visai ātrus līkumus kaut kur uz sacīxtes beigām, aplī 45-jā or so. Tas bija diezgan aizraujoši.

    Ko vēsturē nevajadzētu saglabāt, IMHO, tie ir abējo čempionu komentāri vienam par otru, kamēr tā cīņa par 5. vietu notikās. ALO pat zinājās teikt, piemēra pēc, ka VET lietojot DRS vietās, kur tas naf ļauts..
    Ne tas ir iespējams techniski, ne arī par kādiem sarkano protestiem nekas nav dzirdēts.. Kā teica reiz muskowītu kīno patriarchs Ņikita Sergejevičs – “jesļi kažetsja, kresķitsja nado”.. ALO kā krietnam katolim tāds padoms dikti ģeldīgs.

    • Teiksim tā Āri… Ko tad vinsh 13 apļus nevarēja Fernando Alonso apdzīt. Kaut arī pats alonso atzina ka vinsh ti kuntā būtu vinju apdzinis. jo Ferrari prese relizē bija skaidri gaishi rakstiit,man liekas tu to rakstu atradiisi. jo Ferrari boliidam bija chupa airodinamika un,antispārnam bija problēmas.un tu saki ka izkjemēja:D:D nesmidini mani. Jo Ferrari bija lēmushi visspār par izstašanos.no sacīkstēm. Protams nepatika ka abi sudzējās ne par ko:D bet bija interesanti. vot pasaki vai tas nav profesionālisms,ka formula ir chupā,bet fetelja puika nevar 13 apljus apdziit beigtu ferrari formulu.:D:D

      • RIC ‘uz halvu’ sanāca 1-stopa sacīxte, kamēr VET stopojās 2x

        IMHO, ar to arī viss pateikts..

      • nu tad jau malacis RIC!

        shii paljubomu nav Fetela sezona. jaunie noteikumi galiigi neder vinja piloteeshanas stilam. un vai ir veerts mainiit 4kaarteeja chempiona stilu, lai pielaagotos tachkai kas neder? turklaat sezonaa kad Mercedesus taapat nenokjert. tad jau labaak leenaa garaa pielaagot tehniku, bet nechakareet to kas ir labs un uzvarosh. lai jau jaunie skrien!

        Jaaniit beidz tresiit! paaraak daudz zirga zviedzienu savos textos raxti!>>> :D:D tas signalizee par psihes nestabilitaati. a kursh saka ka Alonso slikti brauca un brauc? vinjsh ir top klases, bet tas jau nemaina faktu ka kretiins.

      • Vecīt man ar psihi viss ir ok. Man liekas ka tu nēesi vesels.Liekas ka esi dabūjis saules dūrienu vienā vieta!!! Un kad tad būs fettela sezona:D? izradās ka fettels arī pats ir chīkstelis.protams abi vakar sudzējas ka skonieki:) tad pasaki man vienu kapēc fettelj puika nevarēja alonso apdziid,ja ferrari bolidam bija chupa airodinamika,un aizmugureejais spārns,kur nu vel kers:)….. un tad padoma kuru te saukt pilotu par kretīnu.

      • Jāni..

        1) ja kārs ir ievērojami lēnāks, tad raut kreklu pakaļā un cīnīties par pozīciju, kā to darīja ALO – tā vienkārši NEDARA, jo vienīgais ko panāk, ir sačakarēta sacīkste ātrākā kāra šoferim. jeb kā teica Astūrijas Primadonna reiz, esot ‘nosacīti ātrākajā’ kārā toreiz – THIS IS RIDICULOUS!!! (sic), un kam sekoja leģendārā frāze no Smedlija: “Fernando Is Faster Thank You..” (sic)

        2) kamdēļ VET ir čīkstulis, Jūsuprāt, bet ALO atklāsmes par beikto antispārnu, tūdīgo aerodinamiku, etc ir balta patiesība??

      • Janchuk, kaads sakars pilota meistariibai ar to ka vinjsh raxturaa ir kretiineens? un, ja nepamaniiji, ieprieksheejaas chetras sezonas bija Fetela sezonas. kameer tavs uzachu paveelnieks spieda savu spiezhamo un kala vienu chiku peec otras.

    • nevis no formulas veiktspeejas ir atkariigi Fetela panaakumi, bet gan no formulas iipashiibaam. ja aizmuguree ir daudz piespiedeejspeeks- vinjsh ir neuzvarams. kaa zinaams Weebers ar tikpat veiktspeejiigu mashiinu izskatiijaas kaa brauktu ar Torro Rosso. a shogad vis ir pilniigi otraadi. noteikumu mainjas deelj aizmuguree nav spiedeeja- nav arii rezultaati.

  3. Izrādās Fetelu elementāri izslēgt no pretendentu skaita. Samaziniet aizmugures piespiedējspēku un Fetels tu-tū. Manliekas pilnīgas muļķibas. Tāda līmeņa profesionāļi, pabrauks vienu, divas dienas ar jebkuru tačku un pēc tam pateiks ko ar to var izdarīt, kā tā uzvedas un kā ar to jābrauc lai izspiestu maksimumu. Šīs sezonas neveiksmīgās braukšanas cēloņi salīdzinot ar jauko austrāliešu zēnu, jāmeklē Fetela galvā nevis viņa mašīnā, varbūt pēc četriem tituliem pazūd spēja sajust “asins garšu”. Taču tas ir pārejoši. Nespēja konkurēt ar Mercedes…nu tur gan tačkas vaina.

    • Manuprāt gan viss, kas par šo tēmu pašlaik te tiek spriests ir pilnīgs bullshits 😛 Nezinu, kas īsti Red Bull pieņem lēmumu par sacīkšu stratēģijām, bet nu šoreiz , laikam īstas pārliecības par to, kura ir pareizā, nebija. Tāpēc arī bija atškirīgas, kas šoreiz nenospēlēja par labu Fetelam. Bet tālu tās nebija. Ja vien Fetelam vēl ar aukstām riepām nebūtu pagājis garām Alonso, ko pēc tam sūrā 13 aplus garā cīņa nācas atgūt, turpat vien abi būtu bijuši. Protams vēl paliek jautājums, vai arī ar Butonu nebūtu grūtības, jo Reņu endžinu jaudas trūkus, kas apgrūtina apdzīšanu ir vispārzināms. Arī RIC 3. vieta ir baltiem diegiem šūta, ja vēl viens divi, apļi. RIC nobrauca pelēku sacīksti, Nekas man neliek domāt, ka viņš šajā sacīkstē bija labāks par Fetelu. Drīzāk nē, lai arī tā gadījās, ka finišēja augstāk 😀 Nu apmēram tā man liekas :P. Nu tie , kam patīk skaitīt to statistiku, kurš cik reizes, kam bija priekšā , variet priecāties. 🙂 Pie visas šis statistikas, es pagaidām neredzu , ka Ozy būs tas slepkavas kodiens, kas vajadzīgs , lai ņemtu titulus. 😛 Pagaidām nav paveicies to ieraudzīt 😛 Tās nu tā 🙂

      • attiecībā par RIC piekrītu par šo sacīksti, bet kodiens viņam IR – kaut vai Kānādā, Austrijā un arī kautkur agrāk Ozijs paveica dažus abgonus ko ne kurš katrs būtu pat uzdrošinājies mēģināt. Kautgan, šķiet ka viņam ir TAS čujs kur VAR un kur NEvar provēt, vot piem. MAL tā čuja vevaid, mauc tik kā pagadās ja tiek kādam tuvumā, kā tāds tarāns

      • Viņs neapšaubāmi ir ātrs un stabils. Bet man pagaidām izskatās, kā viņs vairāk velk uz tādu, kas var nobraukt aiz Petrova, kā Alonso iekš Abu Dabi 2010 gadā, nevis kā Fetels pēdējā 2012 gada sacīkstē izkapāt vajadzīgo pēc neveiksmes startā. 😛

      • Bet Kanādā viņš TO IZkapāja! Daudzi spriedelē par maģiskā spiedējspēka ietekmi – sava taisnība ir – Vetels ar ToroRoso kas bija iepr. gada RedBull(un tas IR tā! jo tad vēl viņi varēja braukt ar iepr gada RB – Ņūija dizains ja kas) izcīnīja pirmo uzvaru un tad TR bij kā vienmēr ātra formula, un tad nokļuva uzreiz RB kur jau bija PIESPIEDĒJSPĒKS pa riktīgam as Ņūiju priekšgalā, RIC savukārt startēja ar HRT kur piespeidējspēka kā tāda NEbija VISPĀR. Vot te varbūt arī atšķirība kāpēc RIC labāk tiek galā un jūtas droši ši gada formulā kad tas spēks ir maximāli reducēts. Bet – Ja Sebs ir tāds grossmeister, tad viņam jau ap 3šo posmu būtu vajadzējis izkost kā braukt nevis vēl pussezonā tā teikt muļļāties. Nenoliedzami pamazām viņš – Sebs sāk pielāgoties, bet tas viss tā. Manuprāt RIC vienkārši IR VĒL LABĀKS nekā Sebs.

      • Strīdēties par to nav īsti vērts :P. Ja rikšotāju ieliek arklā, tad parasti neks jēdzīgs nesanāk, tāpat kā kārtīgs darba zirgs parasti nav tas labākais rikšotājs 😛 Es RIC pagaidām sakatu labu darba zirgu :P. Bet tā nav patiesība pēdējā instancē, tikai viedoklis 😀

  4. Kas būs ar austrāliešu puisēnu laiks, rādīs un es nerakstīju par konkrētu sacīksti. Lietu kārtība ir tāda, ka parasti vecie buki, “pārbrauc” jaunos rookie, ja vien jaunais nav M.Š. Tur jau tā lieta, ka austrālietis nebūt nav labāx pa Fetelu. Fetels pats ir sliktāks par Fetelu. Šajā konkrētajā sacīkstē – tas pats nelaimīgais starts. Tačkas vaina? Jeb Fetels sapņo? Nu kas tas ir?

    • Nu te pilnigi nevar izslēgt zināmu motivācijas trūkumu četrkārtējam, jo pie šādas Meršu dominances, lai ko tu neizdarītu, būsi tikai the best of the rest :P. Cerības pirkstu pārādīt ir ļoti mazas 😛 Tam, protams, ir jātiek pāri, jo arī motivācijas trūkums var kļūt par ieradumu 😀

  5. Varbūt Uzacis un Pirksts nav paši labākie F1 piloti uz doto momentu, bet viņi PILNĪGI NOTEIKTI ir vislielākie čīkstuļi! Nesaprotu, kā var vienlaicīgi izpildīt tik aizraujošu dueli trasē un tajā pat laikā apkaunot sevi činkstot pa radio!? Labākais wheel to wheel racing kopš nez cik ilgiem laikiem… bet ar tādu fonu 🙁

    P.S. SKY TV zālespļāvēju sacīkstes bija lieliskas 🙂 Deividsons un Herberts trenējās 45 min., bet atnāca KImsters uzsēdās un aizbrauca 🙂

    P.S.S. Britnija varbūt ir smuks džeks, bet draudzene viņam kroksē ne pa jokam.