Pēc Kristiana Hornera domām pastāv vairāki iemesli, kāpēc Sebastians Fetels šajā sezonā nav spējis uzrādīt tik pat augstvērtīgus rezultātus, kā viņa komandas biedrs Daniels Rikjardo.
Četrkārtējais pasaules čempions ir 43 punktus aiz Rikjardo, kurš aizvada pirmo sezonu “Red Bull” sastāvā, taču ir jau izcīnījis divas uzvaras.
“Pirmkārt, kad esi kļuvis par čempionu pēdējos četrus gadus pēc kārtas, tas noteikti atstāj iespaidu un zināmā mērā nogurdina,” skaidroja Horners. “Taču tā nav nopietnākā problēma. Iepriekšējās sezonā Sebastians spēja izspiest no mašīnas tās papildus sekundes desmitdaļas, ko nespēja citi. Tas bija unikāli. Viņš ļoti jūtīgi uztver mašīnas uzvedību, jo īpaši bremzēšanas laikā.”
Nevar aizmirst, ka sakarā ar jaunajiem noteikumiem, mašīnu uzvedība ir krasi izmainījusies un viena no Sebastiana Fetela problēmām ir pierast pie jaunās elektroniskās bremžu sistēmas. Tāpat krasi mainījušies ir jaudas padeves parametri.
“Mēs strādājam pie tā, lai Sebastians atgūtu savu mašīnas izjūtu un tas viņam atkal ļaus kā balerīnai dejot ar akselerāciju un bremzēm,” tēlaini skaidroja Horners intervijā “Auto Bild”. “Turklāt mēs nevaram aizmirst, cik daudz tehnisku problēmu šogad piemeklēja viņu. Ļoti daudz bija niecīgas citiem nemanāmas problēmas, kas izsita no līdzsvara un kompromitēja gatavošanās gaitu. Līdz ar to viņam ir atlicis mazāk laika pielāgot savu pilotēšanas stilu.”
Par Fetelu daudzi teica, ka pie līdzvērtīgiem apstākļiem un līdzvērtīga komandas biedra, viņš nebūtu tik labs. Un tā arī izskatījās. Ja tie, kas skatījās 2007. gada chempi, Kimi vispār neskaita par čempionu, tad Fetela 4 titulus arī piemin tikai PR kontekstā – visa autosporta pasaule vēlējās redzēt Fetela sniegumu apstākļos, kad visas kārtis nav viņam par labu – tā kā tas ir šogad. Rezultātā fetela 4 tituli noapaļojas uz 1 lielu titulu vai kaut kā tā..
Bet tas nenod tiesības arī Fetelu noniecināt – viņš ir ļoti labs pilots! To visi zina, un tāpēc īpaši daudz kritikas nemaz viņa adresātā neizskan, jo ir kaut kāda pārpratuma sajūta, attiecībā uz viņa neveiksmīgo pussezonu.
Tāpat kā Šūmis, fetels ir augstākās raudzes pilots, kuram var uzticēties. Līdzīgi kā Alonso, Hamiltons – nav jāuztraucas par Fetelu, viņam trasē esot. Var pievilt tehnika, bet pilots izdarīs vrs 100% – tieši tā kā to dara abi pieminētie viņa kolēģi. Ja Sebs atkritīs startā – simt punkti izraus vairāk vietas kā varētu prognozēt; ja kāds ir ātrāks par viņu, tad simt punkti apdzīt būs grūti un tad vēl jautājums, vai līdz tam nonāks.
Visu to apkopojot, Sebs ir īsts vācu produkts – augstas kvalitātes, uzticamības un veiktspējas.
Šobrīd ir neveiksmīgs pusgads (ja ne viss gads), bet arī citiem tiešām izciliem pilotiem tādi gadās – Massas krīze, Kimi krīzes utt. nav laikam tik viegli būt pirmajam gadu no gada.
Masu jau nu pilnīgi noteikti nevajadzēt pieskaitīt top pilotiem. Attiecībā uz Fettelu – domāju kritums ir ne tikai komandas tehniskajā līmenī, bet arī pilota psiholoģiskajā. Iespējams tiešām vairs nav tik “izsalcis” pēc uzvarām kā ienākot F1, taču tādam ir jābūt lai būtu cerības. Paskatieties uz to pašu Hamiltonu – sen jau vairs nav nekāds iesācējs, bet katrā sacīkstē cīnās kā negudrs, arī Alonso (atšķirībā no Kimi) katrā sacīkstē cenšas paņemt maksimumu. Es nekad neesmu bijis vācieša fans, taču manuprāt viņš ir pats galvā šo sezonu norakstījis un tīri konkurences vārdā ceru kā nākamgad galvā visu sakārtos. Ja nē – tad labāk lai paņem kādu gadu vai divus “akadēmisko” no F1 nekā truli vizinās un degradē sevi kā pilots.
ne jau fetels dejoja ar akselatora pedāli…bet reno inženieri lietojot neatļautu vilkmes kontroli….nav ko aizstāvēt…neviens normāls komandas boss viņu nevērtē augstu.