Huans Pablo Montoija uzskata, ka Formula 1 čempionātam vajadzētu pamācīties no ASV sacīkšu sērijām to, kā uzrunāt savus līdzjutējus un organizēt iespaidīgāku šovu.
Kolumbietis no 2001. līdz 2006.gadam startēja “Williams” un “McLaren” komandās, kur izcīnīja septiņas Grand Prix uzvaras. Vēlāk viņš pievienojās NASCAR sērijām, bet šogad ir atgriezies IndyCar sērijās “Penske” sastāvā. Arī IndyCar sērijas savulaik centās pārvarēt krīzi, kad deviņdesmito gadu vidū notika IRL/CART sadalīšanās. Tomēr jaunākie pētījumi liecina, ka situācija ar līdzjutēju atgriešanu strauji uzlabojas. Šogad ievērojami ir auguši IndyCar TV reitingi un tas varētu būt jauno tehnisko noteikumu rezultāts, jo tie veicina sīvu sāncensību trasē. Turklāt daudz tiek darīts sociālo mēdiju jomā, lai iesaistītu līdzjutējus aktivitātēs un nodrošinātu biļešu īpašniekiem pēc iespējas lielākas iespējas un priekšrocības.
“Pirmkārt, Formulai 1 vajadzētu mainīt savu skaņu,” paziņoja Montoija. “Nav viegli atrast kompromisus F1, jo šobrīd visi runā par naudas taupīšanu, tomēr šis čempionāts nekad nav spējis to demonstrēt. Viņi joprojām tērē visu naudu, kas viņiem ir. Viena Formula 1 komanda spētu nosponsorēt visu čempionātu šeit (Ziemeļamerikā).”
Attiecībā uz līdzjutēju piesaisti viņiem vajadzētu paskatīties uz IndyCar,” turpināja Montoija. “Es domāju, ka šajā ziņā nav labāka piemēra. NASCAR līdzjutēji vienkārši staigā pa boksiem, bet piloti tur nekad nav. Arī F1 paddoks ir slēgts līdzjutējiem. Man nav konkrētas atbildes tam, kā ir jādara, tomēr šeit organizatori ir sapratuši, ka galu galā tas ir šovs. Savukārt Formulā 1, kas ir ļoti eiropeisks pasākums, uzskata, ka tas ir sports. Tas, protams, ir sports. Taču svarīgi, kā to pasniedz – līdzjutējiem tam ir jāpatīk.”




