Huans Pablo Montoija uzskata, ka Formula 1 čempionātam vajadzētu pamācīties no ASV sacīkšu sērijām to, kā uzrunāt savus līdzjutējus un organizēt iespaidīgāku šovu.
Kolumbietis no 2001. līdz 2006.gadam startēja “Williams” un “McLaren” komandās, kur izcīnīja septiņas Grand Prix uzvaras. Vēlāk viņš pievienojās NASCAR sērijām, bet šogad ir atgriezies IndyCar sērijās “Penske” sastāvā. Arī IndyCar sērijas savulaik centās pārvarēt krīzi, kad deviņdesmito gadu vidū notika IRL/CART sadalīšanās. Tomēr jaunākie pētījumi liecina, ka situācija ar līdzjutēju atgriešanu strauji uzlabojas. Šogad ievērojami ir auguši IndyCar TV reitingi un tas varētu būt jauno tehnisko noteikumu rezultāts, jo tie veicina sīvu sāncensību trasē. Turklāt daudz tiek darīts sociālo mēdiju jomā, lai iesaistītu līdzjutējus aktivitātēs un nodrošinātu biļešu īpašniekiem pēc iespējas lielākas iespējas un priekšrocības.
“Pirmkārt, Formulai 1 vajadzētu mainīt savu skaņu,” paziņoja Montoija. “Nav viegli atrast kompromisus F1, jo šobrīd visi runā par naudas taupīšanu, tomēr šis čempionāts nekad nav spējis to demonstrēt. Viņi joprojām tērē visu naudu, kas viņiem ir. Viena Formula 1 komanda spētu nosponsorēt visu čempionātu šeit (Ziemeļamerikā).”
Attiecībā uz līdzjutēju piesaisti viņiem vajadzētu paskatīties uz IndyCar,” turpināja Montoija. “Es domāju, ka šajā ziņā nav labāka piemēra. NASCAR līdzjutēji vienkārši staigā pa boksiem, bet piloti tur nekad nav. Arī F1 paddoks ir slēgts līdzjutējiem. Man nav konkrētas atbildes tam, kā ir jādara, tomēr šeit organizatori ir sapratuši, ka galu galā tas ir šovs. Savukārt Formulā 1, kas ir ļoti eiropeisks pasākums, uzskata, ka tas ir sports. Tas, protams, ir sports. Taču svarīgi, kā to pasniedz – līdzjutējiem tam ir jāpatīk.”
toties amiishiem vajadzeetu no eiropas iemaaciities buuveet un braukt pa IISTAAM saciikshu traseem. nevis tupa griest pa ovaalu kuram tikai divi liikumi. tas ir cirks centrafuugaa nevis saciikshu seriaals.
Varbūt vienreiz beigsi šīs blamāžas? “Indycar” seriāls pārsvarā nebrauc ovālos. Problēmas atcerēries? Kaut 100 reizes stāsti, bet nē – maļ vienu un to pašu! Kaut arī – tieši ovāli ir īstas sacīkšu trases – viss ir otrādi! Aizej šeit Latvijā pie spīdvejistiem un pasaki, kādi viņi auni, mauc pa kaut kādu tur centrifūgu. Pie tam, tas šajā gadījumā ir pamatotāk, jo ir spīdveja trases ir ļoti īsas, Indycar “ovālos” ir 2, 3, 4 pagriezieni un garākas taisnes…
Bet, ja palasa rakstu, Montoija stāsta par boksu pieejamību utml. lietām.
netresii
obanā, kādi domas giganti runā..
attiecībā uz auniem, Gertāns k-gs loģika ir ikurāt JPM stilā, kā saka, viena pāra zābaki..
nosprintot ~5 apļus pa stadionu esot centrifūga, kamēr ~300 apļu karuselis nu nemaz nav centrifūga. yeah right
Powers, mjā, loģika gan – es rakstīju par apļa garumu, nevis sacīkšu garumu! Jo īsāks aplis, jo lielāks centrtieces paātrinājums (pie dotā ātruma). Protams pusjūdzes ovālā, braucot pieklājīgā ātrumā apreibs galva, bet braucot piem., Mičiganas trekā būs savādākas sajūtas. Tāpēs nefanoju par īsajien ovāliem (zem 1 jūdzes). Bet 2 jūdzes ir OK.
Tu Māri tā arī nesaproti, ka problēma nav apļa garumā bet to daudzumā, tas kļūst par WAB. Tas pats kas skatīties ugunī vai upes tecējumā – fascinējoši bet tai pašā laikā vienmuļi 🙂 Meditācijas veids 🙂
Kam neinteresē, vienkārši lai……neskatās. Fanošana par Indycar ir pilnīgi brīvprātīga lieta. 🙂
Montoya runā, ka F1 vajadzētu padarīt atvērtāku līdzjutējiem un F1 ir pārāk dārgs pasākums, ši dārdzība savā ziņa traucē. Trīs lielie bagātie (RB, MERC un FER), un pārējie. Pie tam ja no tiem 3 divi nevelk, tad uzvarētājs skaidrs ar pirmo sacīksti. Labi, ka šogad situāciju glābj savstarpējā MERC cīņa, ja MERC būtu tāds piegājiens kā savulaikFER – hierarhija ar 1 un 2 pilotu, nu tad čau, Rasma, šo sezonu varētu norakstīt.
protams ka Indicar ir briiva izveele, skatiities vei nee. tomeer shii cirkusa liidzjuteejiem vajadzeetu muti pietureet, nevis formulistu F1.lv maajaslapaa glorificeet Indicar. bliezhat augshaa indicar.lv un fanojat pa saviem ovaalu vilcieninjiem. prieksh kaa F1 liidzjuteejiem te dzirdeet lamas, ka piloti muusdienaas ir tikai supermodelji prieksh zhurnaalu vaakiem, savukaart F1 trases ir prieksh pienapuikaam? a vot ASV tur tik esot gonka. vechi ar azbesta pautiem un trases kaa no gladiatoru laikiem.
Es F1 īpaši nelamāju (tiešām F1.lv tas varētu būt nepiemēroti), un vēlreiz atkārtoju, ovālus ar putām uz lūpām neaizstāvu, jo tie nesastāda vairumu no “Indycar” kalendāra (atšķirībā no NASCAR sērijas). Latvija ir maza valsts un nekāds ” Indycar.lv” nespīd…
Bet F1 bezkrāsainība tas gan ir fakts…
Mana fanošana ir konsekventa, ne pārāk patīk dirt/krosa seriāli, daudzmaz tikai motošoseja (motgp&superbike), F1, Indycar. Dīvaināki ir tie, kas seko F1 un rallijam vai tml… Indy ir 100x tuvāks f1 nekā rallijs…
jaunais FIA Rallycross Championship ir daudzsolosh. un ne jau taapeec ka kautkas tur tuvinaas F1. superkaariem ir iipasha dinamika un atmosfeera.
ieveertee>>> http://new.livestream.com/fiaworldrallycross
shis chempionaats ir WRC beigu saakums.
“Kam neinteresē, vienkārši lai……neskatās.” Zalatije slova, Jurij Venediktovič (c).
Bet ir krieveniekiem vēl cits labs teiciens – ‘v čužoj monastirj ņe ļezj so svoim ustavom’.. Citiem vārdiem, ja patīk urīnalus strēbēju/gamburgeru rijēju šows ‘ar sporta elementiem’, kā saka – par gaumi nestrīdas.
A viena airopā ragus aplauzuša latinosa prātuļojumus par apzolūto patiesību te proponēt nevajag, ja
Beidz te…
Šis raksts nav tikai par F-1, nepamanīji? Tā, ka sveša klostera pieminēšana ir nevietā. Un Montoijas kritikai ir pamats. Sevišķi, ja iet runa nevis par ovālu priekšrocībām, bet gan par kaut ko citu.
“urīnalus strēbēju/gamburgeru rijēju šows ‘ar sporta elementiem’” – komentāri lieki.
lai par ko arī nebūtu raksts, iesēdināc viņš ir ar tagu F1..
saprotu, manas emocijas arī sit augstu vilni, ibo manā personīgajā ‘most irritating persons’ listē JPM ir visai augstā plauktā… vainīks par to, bet indy wannabe-stāru brainfārtus nu nevajaga pie F1 likt..
Āri, man ir pamatotas aizdomas, ka tu esi no LV, Raksti ikā letinjs!, nevis ka krievu kuuce.
Pati ideja, ka F1 derētu pamācīties no jeņķu sērijām, ir ok, taču Montoijas piesauktie risinājumi neko nedos. Viss ir aizgājis pārāk tālu. Daudzus gadus Bērnija blice ir izmisīgi izvērsusi ‘pasaules iekarošanas’ kampaņu un tagad, kad puse F1 sacīkšu notiek valstīs, kur vispār nav nekādu autosporta tradīciju, bet ir tikai piķis, runāt par taupību ir stulbi. Otrkārt – kādi boksi, kāds paddoks? Pamēģini atvērt boksus visiem tiem 200 tūkstošiem skatītāju, kas nu skries lūrēt uz dzīviem feteliem, alonso un hamiltoniem. Tos nabagus taču gabalos saraus. Jo atkal visa šī gadiem kultivētā superzvaigžņu epopeja ir novedusi pie tā, ka labākie F1 piloti ir tajā pašā atpazīstamības kategorijā, kur popmūzikas un Holivudas stāri. Absolūti lielākā daļa iet uz 1.formulu tikai tāpēc, ka tas ir stilīgi; tāpēc, ka mārketings ir pārliecinājis iet, jo nevar jau palaist garām pasākumu, kad pilsētā ieradies glamūrīgo zvaigžņu cirks.
Vārdu sakot – tas ir bezcers!
Hei, hei Plūģi un Powers, nu gan “sacepāties” 🙂 izskatās ka vārds “Indycar” jums kā bullim sarkana lupata. Glorificēt indycar, gamburgeru rijēju šovs – kas par epitetiem. Jā raksts tiešām pamats panikai – ko Putniņš atļaujas…F1 svētnīcā pieminēt – indycar un Montoiju. Totāla zaimošana.
nu nepatīk man dikti tādi iedomīgi un lecīgi pridurki kā bildē redzamais, vainīks 🙁
man Montoija nekaadas emocijas neizraisa. nepatika vinja leciigums taj sezonaa kad kopaa ar Kimi brauca Maklaarenos. ka nu tik Kolumbieshu uguns kauseeshot auksto somu Iceman. sezonas beigaas Kimiks ieraadiija vietu chigaaneenam. taapeec no offense taken par vinja vaajpraatiigiem manevriem.
viss forshi ja raxta par Indycar. nav forshi ja raxtos zem F1 teemas notiek shii sportaveida, reizeem nepamatota, noniecinaashana. un tam sekojosha ovaalgriezeeju slavinaashana.
visus , izņemot vienu – to, kas Monako tunelī, aiz SC, AD 2004.. >:(