Monca ir viena no trasēm kuras bija F1 kalendārā jau pašā pirmajā sezonā, 1950. gadā. Itālijā par F1 fano īpaši, un par to var pārliecināties, esot tur un izbaudot atmosfēru kāda valda Moncas trasē, Itālijas GP laikā.

'Parabolica' Moncā
Jaunā drošības josla Moncā

Moncai ir bijušas daudz dažādas versijas. Sākotnēji Moncas trase sastāvēja tikai no ovāla. Ar laiku tika izveidoti S-veida bremzētāji, lai samazinātu ātrumu Moncas garajās taisnēs. Šī ir ātrākā trase kalendārā, un aptuveni 75% trases ir jāizbrauc ar pilnu jaudu. Šajā trasē visvairāk no visām varēs pārbaudīt jauno dzinēju isturību. Dēļ jaunajiem noteiktumiem, un krietni mazākā pispiedējspēka, atšķirībā no pagāšā gada, ir iespējams, ka redzēsim maksimālos ātrumus pāri 350 km/h. Sbeastians Fetels šajā trasē izcīnīja pirmo karjeras uzvaru “Toro Rosso” sastāvā 2008. gadā. Fetels šeit uzvarēja arī pērn. Fernando Alonso šeit ir uzvarējis divas reizes, bet vienreiz – Luiss Hamiltons. Moncā ir izmainīta drošības joslā, pēdējā, ‘Parabolica’ līkumā. Tā tagad ir asfaltēta.

Sacīkstē plānoti 53 apļi, trases apļa garums ir 5,793 km. Sacīkstes distance būs 306,720 km. Uz šo posmu “Pirelli” vedīs vidējās, un cietās riepas.

Itālijas GP skaitļi un fakti:

ubs-formula-1-f1-race-strategy-briefing-infographic-italy-monza