Neskatoties uz neveiksmi startā, Luiss Hamiltons pēc trīs posmu pārtraukuma šodien Itālijā atkal kļuvis par F1 posma uzvarētāju. Savukārt viņa pārstāvētā “Mercedes” komanda guvusi septīto dubultuzvaru sezonā, jo otrajā vietā finišēja čempionāta līderis Niko Rosbergs, vēsta portāls “www.autoeuro.lv”.

Hamiltons uzvarēja sestdien notikušajā kvalifikācijā, taču sacensību starts britu pilotam bija tālu no ideāla. Kamēr Rosbergs no otrās starta vietas izrāvās vadībā, Hamiltons zaudēja pozīciju ne vien komandas biedram, bet arī lieliski startējušajam Kevinam Magnusenam un Felipem Masam, kuri rezultātā ielauzās pirmajā trijniekā. Savukārt vēl sliktāks starts par Hamiltonu padevās Valterī Botasam, kurš kvalificējās trešajā vietā, bet jau pašā sacensību sākumā atkrita par astoņām pozīcijām uz leju.

Ritēja sacensību piektais aplis, kad notika pirmās izmaiņas vadošo braucēju starpā – gandrīz vienlaicīgi Magnusens zaudēja pozīcijas Masam un Hamiltonam. Savukārt devītajā aplī nervus savai komandai un faniem pakutināja līderis Rosbergs, pirmajā līkumā aizbraucot taisni, tomēr nosargājot pirmo pozīciju.

Nākošajā aplī Hamiltonam izdevās apdzīt Masu un tagad priekšā bija vairs tikai komandas biedrs, līdz kuram tajā brīdī bija 2,3 sekundes. Līdz 20. aplim, kad sākās boksu apmeklējumi, Hamiltons bija pietuvojies, taču abu starpā saglabājās apmēram pusotra sekundi.

Nekas nemainījās arī pēc riepu nomaiņas, kurā Rosbergs devās pirmais, bet Hamiltons sekoja drīz pēc tam.

Lielākais pavērsiens notika 29. aplī, kad Rosbergs atkal nespēja iegriest pirmajā līkumā, aizbraucot pa taisno asfaltētajā drošības celiņā, taču šajā reizē tas maksāja pirmās vietas zaudēšanu. Hamiltons nekavējās izmantot izdevību un pakāpās uz pirmo vietu, turpmākajos apļos pamazām atraujoties no F1 čempionāta līdera.

Pa to laiku Masa turpināja bez cīņas riņķot pa trasi trešajā pozīcijā, jo abi “Mercedes” piloti bija ātrāki, bet Kevins Magnusens ilgu laiku brauca ceturtais, turpot aiz sevis vismaz piecus citus pilotus. Vēlāk “McLaren” pilots dažas vietas zaudēja, turklāt saņēma 5 sekunžu apstāšanās sodu par konkurenta izgrūšanu no trases, kas gan bija strīdīga epizode. Tomēr dānis finišēja desmitais.

Tikmēr Botass lieliski atguvās no sliktā starta, veica daudzas apdzīšanas un jau labu laiku pirms finiša pacēlās uz ceturto vietu. Līdz komandas biedram Felipem Masam pietrūka visai ievērojami, taču “Williams” komanda Moncā guvusi ļoti labus rezultātus – trešo un ceturto vietu. Turklāt Masam tas ir pirmais pjedestāls sezonā.

Savukārt Sebastjanu Fetelu atklātā cīņā apdzina un finišā pārspēja otrs “Red Bull” pilots Daniels Rikjardo, kurš pēc divām izcīnītām uzvarām šoreiz guva piekto vietu. Fetels Moncā sestais.

Jāpiemin, ka vairums pilotu Itālijā veica vienu pitstopu.

Nederēti slikta sacīkste vietējo tifozi favorītiem “Ferrari”. Fernando Alonso tehnisku problēmu dēļ apstājās trases malā, pirmo reizi šosezon paliekot bez punktiem, kamēr Kimi Raikonens finišēja tikai 9. vietā, turklāt īsi pirms finišu somu gandrīz aizķēra Daņila Kvjats. Viss tomēr beidzās veiksmīgi.

Luiss Hamiltons līdz ar šo uzvaru ir pietuvojies Niko Rosbergam sezonas kopvērtējumā, kur abus tagad šķir 22 punkti. Jāpiemin, ka Rosbergam šogad ir četras uzvaras, kamēr Hamiltonam šī jau bija sestā.

Nākamais F1 čempionāts posms notiks 21. septembrī Singapūrā.

Itālijas GP rezultāti

V Nr Pilots Komanda Apļi Laiks Startā Punkti
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 53 1:19:10.236 1 25
2 6 Nico Rosberg Mercedes 53 +3.1 s 2 18
3 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 53 +25.0 s 4 15
4 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 53 +40.7 s 3 12
5 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 53 +50.3 s 9 10
6 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 53 +59.9 s 8 8
7 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 53 +62.5 s 10 6
8 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 53 +63.0 s 6 4
9 7 Kimi Räikkönen Ferrari 53 +63.5 s 11 2
10 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 53 +66.1 s 5 1
11 26 Daniil Kvyat STR-Renault 53 +71.1 s 21
12 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 53 +72.6 s 13
13 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 53 +73.0 s 12
14 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 52 +1 aplis 16
15 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 52 +1 aplis 14
16 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 52 +1 aplis 17
17 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 52 +1 aplis 18
18 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 52 +1 aplis 19
19 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 51 +2 apļi 22
20 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 51 +2 apļi 15
Izstājās 14 Fernando Alonso Ferrari 28 +25 apļi 7
Izstājās 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 5 Sadursme 20

 

1 KOMENTĀRS

  1. jau kuro gonku Fetelam jociigu strateegjiju Rokijs izreekjinaaja. varbuut tieshaam ir laiks mainiit saciikshu inzhenieri. aatruma zinjaa Sebs kvalifikaacijaas ir makjeniit aatraaks, un pat tehnika nebojaajaas shoreiz. tad tas taa pat tiek ljoti vieksmiigi norakts gonkaa. vieniigais pitstops jau 19 aplii, mmmmkey….

    Massinieks malacis! 🙂 sen nebija maniits uz podiuma. prieceeja arii Peresa, Magnusena, Batona un Botasa ciikstinjsh. RIC gan, kaa naaca taa aizgaaja visiem graam bez ceremonijaam. baigi Bumbieris shogad progreseejis.

    priex arii par Ferrari 😛

    • Nezinu tieši kāda iemesla dēļ Fetelam bija tāda stratēģija , nu bet pirmais,kas iešāvās prātā , kad viņš pats pirmais devās boksos , bija vai riepas izturs līdz galam. Ka skaidri redzams neizturēja 🙂 Bet kas nu es nezinu vai tā ir sacīkšu inženiera kļūda , vai arī ir cits iemesls

      • iemesli lai paliek RBR virtuvee. fakts ir taads ka RIC garaazhas puse shogad savu darbu dara labaak. gan taktikas efektiivaakas, gan mashiinu labaak saskruuvee un taa mazaak pliist.

      • Pag, ko tu te lej tagad. Rikjardo savu darbu ir izdarījis kārtīgāk. Tu gonku skatījies, Teftels nevarēja 18 apļus tikt Magnusenam garām, tāpēc iebrauca 18 aplī pitā lai uz svaigāku riepu rēķina tiktu garām. A Rikjardo nokoda uzreiz Raikkonenu, Perezu, Batonu un Magnusenu, un kā zināms 3 no tiem ir ar ļoti augstiem ātruma rādītājiem taisnēs. Redzi vecīt, jūti skilu ? Un Rikjardo mācēja vēlu bremzēt, sataupīt riepas un apdzīt, plus pārsteigums bija, ka labākais ātruma ziņā taisnē bija, un tas ir tāpēc ka māk lieliski izbraukt no parabolikas izejas, un izmantot aizvēju 🙂

      • Tikai tās vēlās bremzēšanas bieži beidzās bez sadursmes, jo pretinieks palaiž garām. Neviens speciāli neies uz kontaktu, ja ir iespējas izvairīties. Un RIC to labi izmanto.

      • un jo sevišķi tāds kadrs, kas tagad ‘pod kolpakom’ ((c) J.Semjonovs) pie bargajiem FIA soģiem, kā pašlaik Magnussens..

        un arī man tīk ‘doma’ (jeb varbūt jāsaka ‘hochma’) par Raikina ātrumu taisnēs.. yeah right

  2. incanti bija pavērot/paklausīt BBC expertu viedokļus turpat no pitleina, pēc finiša. DC atkal iesāka savu tradicionālo muldamo, par visādām aukstām matērijām (kas viņam nereti sanāk, ja iesaistīts Doičlandes pilots, kā reiz MSch, jebšu tagad ROS), un kā tagad psīcholoģiski esot ‘Advantage HAM’, lietojot tenisa terminoloģiju, uz ko Eģiks Jē atbildēja apmēram tā – ‘this is best race result ever for Rosberg in Monza, and for Mercedes it is 1-2, so..’

      • ir jau laikam kautkāds iemesls, kamdēļ SKY nocopēja Brandlu no bībiem, neatejot no kases, tiklīdz bija tinte uz papīra par F1 rādīšanu 😉

      • Brandlam ir 300% vairāk nekaunības par DC, tāpēc viņš, kā reportieris ir daudz efektīvāks un uz grida savāc vairāk interviju. Tur arī visa starpība. Galvas viņiem strādā apmēram vienādi.

      • NE soglasen par galvu vienādo strādāšanu..

        jā, abi ir ex-raceri, bet ar to arī līdzība beidzas. IQ testā Brandls zaprosta ievāks 1.5x vairāk punktu, kā DC..

      • SKY komenteetaaji ir monstri. vinji netikai komentee, bet arii pasviezh idejas, kuras nereti tiek realizeetas. taa piemeeram- pagaashgad Kroftijs izmeta domu graudu, ka Q3 buutu jaaizmanto atsevishkjas riepas no RACE. lai nav taupiishana. un shogad jau tas ir. savukaart Herberts shiis sezonas saakumaa praatoja, ka restarts peec SC buutu labais no staavoshaam poziicijaam. driiz buus arii shitas jaunievedums.

        tas tik taa. divi piemeeri ka arii komenteetaaji piedalaas sporta attiistiibaa. gan jau ir veel.

        sho sveedien kaa gadiijaas, kaa ne- biju ciemos un skatiijos F1 caur VIAsat. jau peec pirmaa aplja manas pacietiibas meers bija pilns no toaa idiota Janshavica un kas tur tas otrs taga. VESALU apli loshara nespeeja saprast ka HAM paklupa startaa nevis ROS. I mean, cik atsaldeetam ir jaabuut lai nesaprastu kursh Mersedes startee kuraa trases pusee? nu OK, ja kautko palaizh garaam tad pilotu atpaziishanas ziime ir vinju kjiveres vai nummuri. bet nee tas auns tik turpina dziit tuftu, misters “Rubens Barikello apdzen Rubensu Barikello”. 🙂 tas vispaar ir klasika.

        jau no treshaa aplja paluudzu maajas saimniecei vai nevaru tikt klaat vinjas datoram un internetam. liels bij’ manc priex, ka nu varu skatiities savu seriaalu ar adekvaatu komentaaru.

        protams, pie katra komenteitora teiktaa var piekasiities. tomeer SKY vechi ir zelta gabalinji, ja saliidzina ar VIAsat piedaavaatajiem fekaaliem.

      • es principiāli pārstāju klausīties Janševica komentārus, kad viņējs tika piefiksēts 100% garantēti sākam izdot neartikulētas rīkles skaņas, tiklīdz kadrā parādījās nākamā (a varbūt jau esošā, neatminu vairs) Rouva Häkkinen

        nu un attīstot instalēto sat technikas bāzi, tagad skatu jebnu RTL (FTA), jeb, kad rāda, BBC

      • ’98tajaa gadaa LNT eeteraa vareeja dzirdeet kaa dzhinkst stikla pudeles. 😀 tring-ling-dziing pamatiigs bij’ 🙂

        man nav pretenziju ka kaads darba laikaa dzer alu, ja var darbu izdariit. gan jau ka vairaak nesutina alinju kaa LNT laikos, tomeer veeljoprojaam komenteitora teiktais biezhi izraisa neizpratni. vai arii smaidu caur dusmaam.

        diemzheel Rouva Hakkinen (c) gan neatminos. Jansh divkaarteejam chempionam vaardu sajauca?

      • ‘Rouva’ suomu mēlē ir tas pat, kas latviski ‘kundze’, vāciski – ‘Frau’..

        Erja laikam bija kristīts vārds k-dzei, vai vismaz kaut kas uz to pusi..

      • 🙂 Vispār jau es Tevis teiktajam piekrītu par 100%… tikai šajā gadījumā man komisks liekas fakts, ka arī viens no SKY komentētājiem sajauca HAM ar ROS 🙂 Tiesa gan, otrs nē un viņiem vajadzēja apmēram 3 līkumus, lai kļūdu izlabotu. Bet nu Tu sākumu skatījies pa TV3 tad tev ir piedodams 🙂

        p.s. Es neskatos ne latviešu, ne krievu translācijas. Nav vērts tērēt laiku. Ja nesanāk tiešraide, tad skatos ierakstu no torrentiem. Man gan labāk patīk BBC, jo DC ar EJ ir labāks pāris un izskatīgai sievietei es vienmēr došu priekšroku pār džeku.

      • jaa, bet BBC nav tieshraides 🙁 tad es arii noteikti veerotu to translaaciju, kuraa figuree radikaali sexiiga britu milfa. 🙂

      • no vienotras races ir, kā nupatās no Monzas.. ja vēl to ‘vadošo reporteršu ‘ nomainītu uz Lī Makenziju, būtu pavisam feini –

      • Piekrītu Ārim. Man savukārt sagadījās, ka nevarēju noskatīties pa dienu tiešraidi, tāpēc skatījos vakarā atkārtojumu pa TV6. Pirmos apļus biju neizpratnē un domāju – nevar būt, ka braucēju tabulā būtu kļūda, jo tur skaidri un gaiši varēja redzēt, ka ROS ir pirmais un HAM ir 4tais. Komentētājs laikam neiedomājās apskatīties ekrānā vai neuzticējās F1 laika/pozīcijas noteikšanas elektronikai. 🙂