Ar Luisa Hamiltona triumfu noslēdzies 13. šīs sezonas posms – Itālijas lielā balva. Šai rakstā aplūkosim vairākus interesantus faktus par aizvadīto sacīksti no statistiskā skatu punkta. īpaša vērība pievērsta Hamiltona kārtējai uzvarai, kā arī Fernando Alonso neveiksmei, kas apturēja vairākas diezgan iespaidīgas sērijas.

Uzvaras_karjera_2014_13Hamiltonam šī ir 28. uzvara karjerā, līdz šim vairāk uzvaras izdevies izcīnīt tikai sešiem braucējiem.

Tā kā Hamiltonam izdevās uzrādīt arī sacīkšu ātrāko apli un kvalificēties pirmajā starta vietā, šis ir viņa 4. hat-trick karjerā. No aktīvajiem braucējiem visvairāk hat-trick izdevušies Sebastjanam Fetelam – 8, taču viņa tautietis Mihaels Šūmahers karjeras laikā šo rādītāju sasniedza 22 reizes.

Hamiltona uzvara un Fetela nespēja tikt labāko trijniekā ļāva britu braucējam panākt Fetelu izcīnīto goda pjedestālu skaita ziņā. Abiem braucējiem izdevies tikt uz tā 64 reizes.

Neraugoties uz spēcīgo WIlliams sniegumu kvalifikācijā, Mercedes vienības braucējiem izdevās noturēt vadību visas sacīkstes gaitā. Luiss Hamiltons sacīkšu vadībā pavadīja 27 apļus (24-25; 29-53), kamēr viņa komandas biedrs Niko Rosbergs atradās pirmajā vietā 26 apļus (1-23; 26-28).

Luiss Hamiltons ir vienīgais braucējs F1 vēsturē, kam izdevies izcīnīt uzvaru katrā no pirmajām astoņām sezonām F1, taču līdz šim viņam nekad nebija izdevies iegūt 6 uzvaras vienas sezonas laikā, kamēr Rosbergam ir tikai četras. Kopš 1990. gadā tikai vienu reizi par čempionu ir kļuvis braucējs, kurš tai sezonā neizcīna visvairāk uzvaru. Tas notika 2008. gadā, kad par čempionu kļuva Hamiltons.

Šī bija Mercedes vienības 7. dubultuzvara šai sezonā. Atlikušo sešu sacīkšu laikā ir iespējams panākt McLaren vienibu, kurai 1988. gadā ar Airtonu Sennu un Alēnu Prostu izdevās izcīnīt 10 dubultuzvaras. Tiesa, tosezon bija par 3 sacīkstēm mazāk.

23. uzvara Mercedes ļāva panākt devīto visu laiku veiksmīgāko komandu F1 vēsturē – Tyrell. Tieši uz Tyrell bāzes radās BAR komanda, kas vēlāk partapa par Honda, Brawn un galu galā Mercedes.

Pēdējo sešu sacīkšu laikā Rosbergs un Hamiltons ir izcīnījuši vienādu punktu skaitu – 98. Šo sacīkšu laikā Rosberga vidējā starta pozīcija ir 1.5,  kamēr Hamiltona – 10.0.

Pirmo reizi kopš 2009. gada Ķīnas GP pirmajā sešiniekā iekļuvuši 3 komandu braucēji, kuri finišē secīgi. Toreiz dubultuzvaru izcīnīja Red Bull, 3. un 4. vietā finišēja Brawn, kamēr piekto un sesto vietu ieņēma McLaren komandas braucēji.

Britiem šī bija īpaši veiksmīga diena, jo pie uzvarām britu braucēji tika gan F1, gan GP2, gan GP3 klasē.

Mercedes dzinēju izmantotāji aizņēma visas pirmās sešas starta pozīcijas. Kas tāds pēdējo reizi kas tāds notika 1980. gadā, kad Argentīnas GP kvalifikācijā labākās 7 pozīcijas izcīnija Ford Cosworth lietotāji. Sacīkstēs ‘tikai’ 4 labākie braucēji lietoja Mercedes dzinējus.

Fernando_AlonsoFernando Alonso neizdevās iepriecināt uz Itāliju sabraukušos Ferrari fanus un izstājās ERS problēmu dēļ. Šī ir pirmā reize, kopš 2010. gada Malaizijas GP, kad spānis izstājas tehnisku iemeslu dēļ. Toreiz 2 apļus pirms finiša Alonso pievīla mašīnas dzinējs, tādēļ viņš tika klasificēts 13. vietā. Pēdējā reize, kad Fernando nav ticis klasificēts pēc izstāšanās tehnisku iemeslu dēļ, bija 2009. gada Ungārijas GP izcīņā, tolaik vēl Renault komandas sastāvā. Tolaik topošajam F1 braucējam Maksam Verstapenam bija tikai 11 gadu.

Ne tikai izvairīšanās no mehāniskām ķibelēm, bet arī spēja neiesaistīties avārijās ir kļuvusi par Alonso vizītkarti. Itālijas GP laikā pārtrūka viņa 29 secīgo finišu sērija. Līdz šim vairāk ir izdevies sasniegt tikai 2 braucējiem – Nikam Heidfeldam (33) un Kimi Raikonenam (30). Vismaz kādu laiciņu Heidfelda rekords nav apdraudēts, jo šobrīd garākā aktīvā sērija ir Red Bull braucējam Danielam Rikjardo, kurš spējis finišēt visās no pēdējām 11 sacīkstēm.

Tā kā pēdējā izstāšanās līdz šim Alonso bija 2013. gada Malaizijas GP 2. aplī, tad viņš ir ticis arī klasificēts 29 secīgus posmus. Šajā rādītājā Alonso apsteidz Heidfelds (41), Batons (36), kā arī Raikonens (30). Jāpiezīmē, ka Batona sērija, joprojām ir aktīva. Vienīgā reize, kad brits šosezon nav spējis tikt līdz finišam notika sezonas 3. posmā Bahreinā, kad 2 apļus pirms finiša Batonu pievīla McLaren mašīnas sajūgs. Batonam ir iespēja apsteigt Heidfeldu sezonas pēdējā sacīkstē Abū Dabī.

Finisi_punktos_pec_kartas_2014_13Vēl viena sērija, kas Alonso pārtrūka komandas mājas trasē Itālijā, bija secīgi finiši punktos. Alonso bija pēdējais braucējs, kam šosezon bija izdevies tikt punktos visās sacīkstēs. Interesanti, ka viņam jau ceturto reizi karjeras laikā izdodas tikt punktos vismaz 15 sacīkstes pēc kārtas. Nevienam citam braucējam tas nav izdevies vairāk kā divas reizes, un arī tas ir izdevies tikai Mihaelam Šūmaheram.

Šī ir pirmā reize, kopš pievienošanās Maranello vienībai, kad Alonso neizdodas tikt uz goda pjedestāla Moncā, tikmēr pašai Ferrari vienībai šī bija neveiksmīgākā Itālijas GP izcīņa kopš 2005. gada, kad toreizējie komandas braucēji Mihaels Šūmahers un Rubenss Barikello finišēja attiecīgi desmitajā un divpadsmitajā pozīcijā.

Tikmēr Alonso bijušajam komandas biedram Felipem Massam šī sacīkste izvērtās daudz veiksmīgāka. Brazīlim izdevās izcīnīt pirmo pjedestālu Williams komandas sastāvā. Visi iepriekšējie 36 goda pjedestāli izcīnīti Ferrari sastāvā. Massa nebija kāpis uz goda pjedestāla nepilnus 16 mēnešus. Pēdējoreiz viņam tas izdevās pērn Spānijā.

Massa šosezon izvēlējies braukt ar 19. numuru. Pēdējo 20 gadu laikā mašīna ar 19. numuru finišēja labāko trijniekā tikai vienu reizi. Tas notika 1999. gada Eiropas GP izcīņā, kad Prost komandas braucējs Jarno Trulli izcīnīja otro vietu.

Tomēr šis bija Massas 100. Grand Prix kopš pēdējās uzvaras. Viņš ir ceturtais braucējs F1 vēsturē, no tiem, kas uzvarējuši vismaz divas reizes, kurš nav spējis triumfēt tik ilgi. Deividam Kulthardam nebija pa spēkam uzvarēt 102 secīgus posmus, Mikelem Alboreto 128 posmus, bet Žakam Vilnēvem neizdevās uzvarēt pēdējos 132 karjeras posmus. Ja Massam izdosies pārtraukt šo sēriju, viņš kļūs par braucēju ar visvairāk sacīkstēm starp divām uzvarām. Pagaidām rekords pieder Rikardo Patrēzem, kuram starp karjeras otro un trešo uzvaru nācās gaidīt 99 posmus.

Williams komandas braucējiem šogad beidzot ir izdevies pie konkurētspējīgas mašīnas. Komanda jau tagad izcīnījusi vairāk punktus nekā iepriekšējās 4 sezonās kopā. Savukārt 5 finiši uz goda pjedestāli ir labākais rādītājs kopš 2003. gada, kad Ralfs Šūmahers tika labāko 3 braucēju vidū 3 reizes, bet tagadējam IndyCar braucējam Huanam Pablo Montoijam tas izdevās 9 reizes.

Taču ne visiem vērojama tāda augšupeja kā Williams komandai. Lotus komanda nav spējusi tikt pie punktiem jau pēdējās 7 sacīkstes. Pēdējoreiz Enstonā bāzētajai komandai sausā sērija ieilga tik ilgi 2001. gadā, kad komandu vēl sauca Benetton. 8 secīgu sacīkšu laikā ne Fisikellam, ne Batonam neizdevās tikt pie punktiem. Tiesa gan, tolaik punktus piešķīra tikai labākajiem sešiem braucējiem.

Par stabilitāt izslavētais britu braucējs Makss Čiltons Moncas trasē pieļāva kļūdu un avarēja. Šī bija tikai otrā reize Čiltona 30 sacīkšu garajā karjerā, kad viņš nešķērso finiša līniju. Līdz ar to Maksam ir izdevies finišēt 93.75% sacīkšu. No braucējiem, kas aizvadījuši vismaz 10 sacīkstes, tas joprojām ir visulaiku labākais rādītājs. Viņa tuvākie sekotāji ir Kevins Magnusens (92.31%) un Valtteri Botass (90.63%). No karjeru beigušajiem braucējiem vislabākais rādītājs ir pieckārtējam pasaules čempionam Huanam Manuelam Fanhio (86.27%).

Markuss Eriksons nopelnīja 3 soda punktus par dzelteno karogu neievērošanu treniņbraucienu laikā. Tas ir līdz šim lielākais soda punktu skaits, kas kādam ir piešķirts šosezon. Eriksons jau sakrājis 5 soda punktus.

Nobeigumam piedāvājam jums grafiku, kurā atspoguļots, cik daudz laika no līdera apli pēc apļa atpalika braucēji, kas pēdējos apļos cīnijās par 7. vietu. Pievērsīsim uzmanību Kvjata sniegumam. Kamēr pārējie braucēji izmantoja cietākā sastāva riepas, Kvjats ar vidējā sastāva riepām noķēra šo grupu. Ja Kvjatu nebūtu piemeklējusi problēma ar bremzēm, visticamāk, mēs redzētu pa kādam efektīvam apdzīšanas manevram.Kvjata_progress_2014_13