2016.gada sezonā Formula 1 čempionāts varētu piedzīvot vēlāko sezonas sākumu kopš 1988.gada, jo Austrālijas GP norise tiek plānota uz 3.aprīli.
Lai padarītu kalendāru kompaktāku un izskaustu liekās brīvdienas tālajos posmos, kas parasa liekus tēriņus komandām, jo darbiniekiem jāceļo mājup un atpakaļ, tiek plānots organizēt krietni vairāk posmus, kas seko viens otram ar nedēļas starpību. Piemēram, uzreiz pēc Austrālijas sacīkste jau 10.aprīlī sekotu Ķīnas GP posms. Tas kalendāra padarītu īsāku un ļautu sezonu sākt vēlāk. Iepriekš tik vēlu sezona sākās 1988.gadā, kad pirmā sacīkste arī bija tikai 3.aprīlī Riodežaneiro (Brazīlijas GP).
No Austrālijas GP organizatoru puses tas gan varētu prasīt rīkot sacīkstes startu vismaz stundu agrāk, lai izvairītos no krēslas sacīkstes finišā, jo aprīlī Austrālijā ir rudens un dienas paliek īsākas.
Lai apspriestu šo priekšlikumu, 14.maijā pēc Spānijas GP izcīņas notiks kārtējā F1 Stratēģiskās grupas sēde, kurā, iepsējams varētu pacelt jautājumu arī par brīvprātīgo budžeta griestu ieviešanu F1, kas ļautu vienībām brīvību tehniskajā ziņā. Šāds priekšlikums ir izskanējis no bijušā FIA prezidenta Maksa Moslija puses, tomēr nav skaidrs vai komandas to vispār vēlēsies apspriest.
Vēlākie sezonas sākumi
F1 pirmssākumos sezonas sākums maijā bija ierasta lieta, lai gan vēlāk 70tajos un 80tajos nereti jaunā sezona tika sākta arī janvāra pirmajās dienās. Pats pirmais F1 čempionāts 1950.gadā sākās 13.maijā Silverstonā, tomēr pats vēlākais datums ir bijis 1951.gadā, kad sezona tika sākta ar sacīksti 27.maijā Šveicē Bremgatenas trasē.
…kāda jēga izskaust brīvdienas starp posmiem , ja tas ,,tukšais laiks,, vienalga nekur nepazudīs, bet vienkārši tiks pārvietots gaidot jauno sezonu… šajā gadījumā tas būs vēl mokošāk ,,īstceptajiem faniem,, , gaidot tos garos ziemas mēnešus līdz jaunajai sezonai, kuri jau tāpat liekas gari…. ņjā, tiem visugudrajiem ielikteņiem Formulā 1 loģika strādā uz pilnu klapi 😀 …..kārtējo reizi – pilnīgs čau…..aaaafiģetj…
Tu laikam nesaprati, ka tas tukšais laiks nav domāts tas, kurā tu gaidi kaut ko kasot kaut ko, bet gan tukšais laiks komandām starp posmiem, kurus pavada ārpus mājām (rezultātā tas ir dārgāks prieks) utt.
oooo, nu ta gan mainījuši domu gājienu – vispirms Formulu 1 pārvērta par cirka izrādi , lai tipa izpatiku faniem , lai šiem būtu šovs, ko redzēt (mainot šādus tādus noteikumus – kā piemēram vāks visam – riepas piemēram un protams daudzas citas noteikumu izmaiņas) , a tagad atkal domā par finansiālo pusi, kas vēl vairāk iedzen robu no skatītāju puses viedokļa…cik ta vēl samazinās?? no viena grāvja otrā…visi tādi ubagi, ka vairāk un vairāk jāsamazina izmaksas visdažādākajos veidos, laigan F1 nebūt nav ubagu bizness jau savos pirmsākumos…vai kapitālisms nu jau iesakņojies arī autosportā?? ..vaitik tur apakšā nenotiek vēl nopietnākas spēlītes, ja jau pēkšņi , vienā rāvienā pēkšņi sākās finansiālās problēmas……vienkārši smieklīgi… neapšaubāms ir viens fakts – F1 ir kļuvusi nepastāvīga – ceļa meklējumos, jo nu jau katru gadu tiek mainīti noteikumi gan tehniskajā , gan finansiālā ziņā..tas nozīmē, ka nav vienotas shēmas , pie kuras pieturēties…tas ir regress ,nevis progress…cik gan ilgi viņi visi tā taustīsies tumsā?? …tiklīdz mainījās vērtības šai autosportā – viss kļuva nepastāvīgs un neparedzams….politizētais autosports..pat pārāk..
nu nosauc vēl kādus noteikumus ko mainīja, bez riepām. savādāk izklausās populistiski:)
tev gadījumā melnie cilvēciņi pie loga arī nesēž un nevaktē tevi tavās nopietnākajās spēlītēs?:)
ņemot vērā mūsdienu pasauli, kur nekas nav pastāvīgs un viss mainās, tad nav ko brīnīties arī par F1. šis laikmets ir ātrs un nevajag gaidīt 10 gadus, lai kaut kas mainītos. Ja vajag, tad var ātri un parasti arī dara, kur F1 neatpaliek. Tas, ka tev nekas no tā nepatīk un gribās būt atpakaļ 1991.gadā vai 1994/95.gadā nenozīmē, ka tagad ir slikti:)
..mīļo cilvēciņ – mainīts tika praktiski viss – sākot ar tehnikas attīstības virzienu un beidzot ar tik vienkāršu lietu kā dizains….kamēr vairāk kā 50 gadus šis autosports gāja pa vienu izaugsmes vērtību ceļu, tad pēdējos gadus tas jau ir tik atšķirīgs, ka sāk rasties iespaids par to , ka tas ir kautkāds cita veida čempionāts…tas ir tas pats kas izlemt to, ka basketbolā groza vietā izmantosim spaini – šis sporta veids zaudēs savu būtību un filosofiju, kurš piemīt katram sporta veidam….attīstība – tā ir tā sfēra , kura izmainījās pilnībā…ja agrāk tā gāja pa vienu , konkrētu virzienu , tad tagad tā iet pa citu, atšķirīgu virzienu…pa degradējošu…riepas jūkst, ātrumi samazinājās, dizains regresa līknē, finanses jaucas….tas nav tas virziens, uz kura balstījās f1 pamatvērtības visu to pastāvēšanas laiku…tas viss maina šī autosporta filosofiju un pamatvērtības.. un man vēl kāds lūgums… ja diskutējam , tad diskutējam par tēmu – nevis pārejam uz personiskiem spriedumiem par personībām…tas, ka tavs viedoklis atšķiras no manējā – neliek man tevi uzskatīt par tādu vai šitādu , vai arī piesaukt melnos cilvēciņus…nepāriesim no tēmas uz personiskiem spriedelējumiem, jo tas neko labu par oponentu nepasaka…
p.s. ..es tomēr uzskatu , ka F1 ir tehnikas spēka objektīvas novērtēšanas sporta veids…nevajadzētu šo sporta veidu tik pārspīlēti pakārtot šova formai priekš faniem…protams- fani un auditorija spēlē lielu lomu un ir svarīgi , taču tomēr nevajadzētu tik ļoti aizrauties to visu pārvērst par šovu , jo tad šis sports zaudē savu būtību un sūtību..tad tas sāk kļūt par kautkādu parastu gonku bez pamatvērtībām…
“nepāriesim no tēmas uz personiskiem spriedelējumiem, jo tas neko labu par oponentu nepasaka”
tieši pārtulkojot lielkrievu tautas parunu – ‘Kurējā Nu Govs Par Šo Būtu Īdējusi’ 😀
Lēmums pareizs.
Ja vēlas samazināt izmaksas, tad viens no veidiem kā to izdarīt ir veidot kompaktāku kalendāru.
Austin – kurš gan būtu, kurš gan būtu par to īdējis 😀 …labs jautājums 😀
Dārgāku padara mētāšanās apkārt pa pasauli, uzskatāmi varēja redzēt no DTM, kuri uzreiz sašņorēja savu kalendāra posmu Ķīnā, Indy, kuri sen vairs nelido uz Lauzicringu Doičlandē un Motegi Japānā, arī WRC biš ierobežoja neEiropas posmus. Cerams, ka ar F1 tā nebūs, jo tas jau būtu izsmiekls: F1 piemēram bez Interlagosas, Suzukas un Melburnas (vai kādas citas Aussie trases) 😮
..pilnībā piekrītu Tavam viedoklim Inci…autosports diemžēl nemācās no kļūdām….
Tieši tā! Piemēram, pirms gadiem 30 bija viena vizīte Dienvidamerikā, viena vizīte Ziemeļamerikā, pa ceļam vēl paķerot posmu Dienvidāfrikas Republikā, un viss – pārējās gonkas bija Eiropā.
Taču tagad jau čempionāts diemžēl vairs nespēj pastāvēt bez visām tām “autosporta lielvalstīm”, kā Malaizija, Ķīna, Bahreina, Singapūra, Krievija, Emirāti. Vēl jau tikko bija Koreja, Indija, Turcija, būs Azerbaidžāna… Patiesībā šos čučmeku kaktus vajadzētu triekt ratā!
Labāk būtu sākuši ar to, ka nafig sacīkste ir Monako, tad Kanādā un tad Austrijā, kāda jēga nesties uz otru pasaules malu un uzreiz atpakaļ, sakārto to kalendāru – tuvie austrumi, Austrālija, tad Eiropa , tad Amerikas posmi.
Tas ka “tālie” posmi vairāk vai mazāk ir jāliek “čupiņās”, it sevišķi ja šķirba ir 1, max 2 nedēļas, ir, kā latvieši saka: “коню понятно”, tā arī daļēji ir sadarīts. Bet tas ka piem. Autodromo di Monza būs jāpazūd Baku GP of Azerbaijan priekšā, jo postpadomju šeihi var Bernijam sapiķot, ir apsolūts kanczģec! Starp citu, Monza un SPA man kā līdzjutējam kalendārā ir svarīgāk nekā Monako. Tur tā pat nav ko redzēt, tikai jahtas. 🙂
Naudas Vara Lielu Dara – tas par Monza & Spa Francorchamps vs. Baku, Soči, Abudabi u.c. motorsporta globālās metropoles…
Hmm. Šķiet ka visai nesen kautkur piesēgts internets vai iedalīts dators…
Ostin, Ivar, Āri, tagd plusi tiek likti labajā pusē 🙂
neglaimo sev:) man tie plusi bijuši nebijuši. nespiežu tās pogas. Pasaule negriežas ap tevi:)
a par formulu runājot, tad Edgaram vajadzētu atminēties cik foršas bija tās pamatvērtības pie kurām pieturējās F1 kādreiz izveidojot sešu riteņu formulu:):)
…un??? ….ko Tu gribēji ar to teikt?? …pirmkārt – tolaik pamatnoteikumi visiem bija vieni, bet no virziena ar to F1 nenovērsās….ir milzīga atšķirība – tehniskajos reglamentos pieprasītās izmaiņas, vai kādu komandu konkrētie tehniskie risinājumi….nejauc visu vienā putrā cilvēk…nekādi noteikumi mainīti nebija, kā arī autosporta pamatideja un virziens , jo seši riteņi bija tikai atsevišķas komandas risinājums – tāpat kā agrākās aerodinamiskās detaļas un to skaits, vai antispārna forma…tas bija tehniskais risinājums, nevis noteikumu punkts, atšķirībā no mūsdienām, kas viss ir tik tālu aizgājis, ka uzvarētāju nosaka nevis formulas spēcīgums, ātrums, bet gan spēja pielāgoties dažādiem faktoriem, kamā visā ir liela daļa veiksmes un nejaušību kopuma.. nejauc divas krasi atšķirīgas lietas.. pat ja formulām uzliktu jumtu – ar to arī netiktu pārkāptas vērtības – tas būtu kā attīstības līknes turpinājums ,nākamais pakāpiens, jo uzvarētāju vienalga noteiktu pašas galvenās pamatvērtības, jo tās neviens nemainītu…tagad tās ir izmainītas, jo sezonas beigās mēs noskaidrojam nevis ātrāko formulu vai pilotu, bet gan veiksmīgāko un spējīgāko labāk pielāgoties dažādiem faktoriem, kuri krasi ietekmē sacīkšu rezultātu…tagad vairs nav vajadzīga ātrākā formula ,lai izcīnītu uzvaru….lūk tev pamatvērtības….ja labāko autosporta nišas dalībnieku mēs noskaidrojam dažādu sacīkšu ietekmējošu faktoru rezultātā, tad tas ir kauna traips visam autosportam…
His Master’s Voice… (c) 😀
es ceru, ka tu pats saproti, ko runā, jo viens noteikums tev ir pamatvērtība, cits to pārkāpšana.
tev vajadzētu pārvākties atpakaļ uz sportacentrs.com komentāriem:)
jo nu šeit tev viss ir slikti un jebko, ko kāds saka, tas ir vēl sliktāk, par pamatojumu stāstot brīnumu lietas, bez konkrētiem faktiem.
populists:)
…bez konkrētiem faktiem? 😀 ..ņjā…tādā gadījumā jājautā – ko tavā izpratnē nozīmē termins ,,fakts,, ..manuprāt , es pietiekami skaidri izklāstīju savu domu…vai arī ar faktiem tu domā kautko īpašu – piemēram taustāmus dokumentus un oficiālus papīrus?? 😀 .. vēl vairāk pārliecinos, ka šā sporta fanus var iedalīt divās grupās – tie, kuri skatās gonkas gonku pēc…viņiem būtu vienalga, kas tur brauc, kā brauc, uz kādiem noteikumiem brauc – katik tā būtu gonka vēlams ar nosaukumu formula 1 ….šā tipa fani īpaši neinteresējas par niansēm un neuztver šo sportu kā dzīves stilu ar savām vērtībām…vēl trakāk ir tad, kad viņi ielaižas sarunās par lietām , kuras neizprot…tā – dialoga pēc… otrā fanu grupa iedziļinās arī pasākuma niansēs, uztver šo sportu kā kautko mazliet vairāk par vienkāršām gonkām… man viss nepatīk??? ..kur jūs cilvēki varat vienā laidā- atvaino par tiešumu – dirst???? … f1 man nepatīk tikai viens – virziens , uz kuru iet formula 1 , un tas , ko šis virziens ietekmē….liec galdā faktus (lai arī ko tu izprastu ar šo vārdu 😀 ), pirms piešuj man vienu vai otru lietu…kas vēl man tur nepatika??
p.s. tu vienkārši neredzi atšķirību starp šīm divām lietām… – kad izmaiņas tiek izrautas no kontesta un ,,tradīcijām,, , un kad izmaiņas ir turpinājums konkrētām tradīcijām… piemērs – dubultais difuzors Brawn komandas izpildījumā – tehnisks risinājums, kurš ir attīstības solis formulas ātruma uzlabošanā un piespiedējspēka nodrošināšanā…izmaiņas , kas turas pie konkrēta šī sporta virziena… Otrais – riepu pilnīga maiņa no Bridgestone laikiem uz Pirelli degradējošo riepu sastāvu, uzlabojot šovu… – izmaiņa, kas iespaido visu f1 sacīkšu saturu , sacīkšu iznākumu , stratēģijas un pat konkurētlīmeni…izmaiņa, kura iet pilnīgā pretstatā ar šā sporta veida uzsākto virzienu… mainīts tiek sacīkšu veids un process no virziena – uzvar ātrākais – uz virzienu – uzvar veiksmīgākais un pielāgoties spējīgākais…. (piemēram riepu taupīšanas fakts, kurš iespaido stratēģiju un konkurenci) …tiek atmesta vērtība – ,,ātrums,, , kas ir viena no galvenajām f1 pamatvērtībām….. Ja arī tagad nesaskati atšķirību starp šīm divām lietām, tad šai sarunai nav jēgas….