Ar Niko Rosberga pirmo uzvaru sezonā noslēdzies pirmais Eiropas posms F1 čempionātā. Luiss Hamiltons palika otrajā vietā, kamēr Sebastians Fetels ar “Ferrari” finišēja pēdējā pjedestāla pozīcijā.
Sacīkstes startā Rosbergs uzreiz labi izkustējās no vietas, kamēr lēns starts sanāca Luisam Hamiltonam. Hamiltona lēno startu uzreiz izmantoja Fetels. Arī Valteri Botass mēģināja tikt garām Hamiltonam, taču pēc cīņas pirmajā līkumā viņam izdevās nosargāt trešo pozīciju.
Luiss Hamiltons kā pirmais devās pirmajā boksu apmeklējumā, taču aizķeršanās tajā neļāva apdzīt Sebastianu Fetelu. Niko Rosbergs devās pitstopā apli pēc Fetela, bet viņa pārsvars bija tik ievērojams, ka Fetels ar Hamiltonu nespēja pietuvoties. Turpmāko apļu laikā Hamiltons vairākas reizes mēģināja apdzīt Fetelu ar DRS palīdzību, taču viņam tas neizdevās.
Hamiltons otrajā boksu apmeklējumā devās salīdzinoši ātri, jo viņš izmantoja 3 boksu apmeklējumu stratēģiju, bet Rosbergs ar Fetelu boksos brauca tikai divreiz. Kamēr Hamiltons brauca ar jaunām cietākajām riepām, bet Fetels ar 20 apļus vecām mīkstajām, Hamiltons ievērojami pietuvojās Fetelam, un brīdi kad viņš devās savā otrajā pitstopā, Hamiltons viņu apdzina. Fetels ar cietākajām riepām bija lēns, un ar vien vairāk atpalika no Hamiltona, kurš ķēra rokā Rosbergu. Fetels pat nespēja apdzīt Hamiltonu pēc viņa trešā boksu apmeklējuma, un līdz sacīkstes beigām brauca vientuļā trešajā vietā. Hamiltonam nepietika ātrums lai noķertu Rosbergu, un Rosbergs noturēja līderpozīciju.
Tikmēr pēc pēdējā boksu apmeklējuma ātrs bija Kimi Raikonens, kuram šī nedēļas nogale nav īpaši izdevusies. Viņš strauji ķēra rokā Valteri Botasu, kuram bija cietākās riepas, kamēr Raikonenam bija mīkstākās. Raikonens spēja pietuvoties, lai varētu izmantot DRS sistēmu, taču ar tās palīdzību viņš nespēja tikt garām Botasam, kura “Williams” formula uzstāda viss lielākos maksimālos ātrumus šīs nedēļas nogalē. Somu cīņā tomēr Raikonenam neizdevās tikt garām, un viņš plaika piektais, bet Botass finišēja 4. vietā. Otrs “Williams” pilots Felipe Masa palika sestais. Daniels Rikjardo finišēja 7. vietā, bet 8. palika Romēns Grožāns. Grožāna komandas biedrs Pastors Maldonado piedzīvoja izstāšanos. Maldonado pussacīksti veica bez vienas vertikālās aizmugurējā antispārna sekcijas. Desmitnieku noslēdza Karloss Saincs, un Daņila Kvjats, kurš pēdējā aplī apdzina Maksu Verstapenu.
Nākamā F1 sacīkste notiks leģendārajās Monako ieliņās, pēc divām nedēļām.
Spānijas GP – sacīkste
V. | Braucējs | Valsts | Komanda | Laiks | Punkti |
---|---|---|---|---|---|
1 | NICO ROSBERG | GER | MERCEDES | 1:41:12.555s | 25 |
2 | LEWIS HAMILTON | GBR | MERCEDES | 17.551s | 18 |
3 | SEBASTIAN VETTEL | GER | FERRARI | 45.342s | 15 |
4 | VALTTERI BOTTAS | FIN | WILLIAMS | 59.217s | 12 |
5 | KIMI RÄIKKÖNEN | FIN | FERRARI | 60.002s | 10 |
6 | FELIPE MASSA | BRA | WILLIAMS | 81.314s | 8 |
7 | DANIEL RICCIARDO | AUS | RED BULL | 1 lap | 6 |
8 | ROMAIN GROSJEAN | FRA | LOTUS | 1 lap | 4 |
9 | CARLOS SAINZ | ESP | TORO ROSSO | 1 lap | 2 |
10 | DANIIL KVYAT | RUS | RED BULL | 1 lap | 1 |
11 | MAX VERSTAPPEN | NED | TORO ROSSO | 1 lap | 0 |
12 | FELIPE NASR | BRA | SAUBER | 1 lap | 0 |
13 | SERGIO PEREZ | MEX | FORCE INDIA | 1 lap | 0 |
14 | MARCUS ERICSSON | SWE | SAUBER | 1 lap | 0 |
15 | NICO HULKENBERG | GER | FORCE INDIA | 1 lap | 0 |
16 | JENSON BUTTON | GBR | MCLAREN | 1 lap | 0 |
17 | WILL STEVENS | GBR | MARUSSIA | 3 laps | 0 |
18 | ROBERTO MERHI | ESP | MARUSSIA | 4 laps | 0 |
Izst. | PASTOR MALDONADO | VEN | LOTUS | DNF | 0 |
Izst. | FERNANDO ALONSO | ESP | MCLAREN | DNF | 0 |
Bija tā:
Sēžam, dzeram alu. Nu, manējais, protams, uz startu ievelkas iekšā. Situācija teorētiski daudzsološa – Spānijā līdz pirmajam līkumam garš cirtiens, tā kā ir iespēja, ka daži labi trasi nesadalīs, kāds uzlidos gaisā utt. Tas tā – hipotētiski… Pēc 20.apļa vairs neizturu – eju ārā turpināt dzert alu. Sieva prasa: “Nu kā, avārija bija?” “Da nē – protams…”, manējais atcērt. Dzeram… Uz apbalvošanu atkal ievelkos iekšā. He-hē – Fetelis redz’ to otro vietu Hamim tomēr pakāsis! Tātad viss izvērties vēl garlaicīgāk nekā cerēts. Pofig – ejam dzert tālāk…
Ko es ar šo ‘pjanij bazaru’ gribu pateikt – dažs labs teica, ka atgriežoties Eiropā kaut kas mainīsies. Bulšits! Nekas nebūs! Tāpēc nav vērts vasarā tērēt dārgo brīvdienu laiku, lai saulainās un siltās dienās dirnētu pie TV un skatītos šo Mercedes benefici. Labāk cept gaļu un dzert alu! Priekā! 😀
Aizmirsi pieminēt ka nekā jauna nav no Moldanādo, kārtējo reizi izstājās. Mošk čalim neder tomēr tas 13 nr uz formulas, nav tas viņa cipars. Bet sākums jau likās cerīgs ka nekā MAD MAX uz sāniem bija rakstīts, likās jau ka būs zirgā 😀 aaa un šito gonku uzvarēja kaut kāds vācietis laikam, tas nebija Vet, bet kaut kāds cits, pag nevaru atcereeties kā sauc…… aaa te tak ir rakstīts – Niko.
Cik es redzēju, Mad Maldonādo pāris foršas apdzīšanas uztaisīja, ko viņš sataisīja pēc tam nezinu, ~pusgonkā izslēdzu, strīms raustījās un pārslēdzos uz nakts Indianapolisas ieraksta atnākušo torrentu…
..manuprāt faniem Spānijā citas nodarbes arī nebija 😀
ja interesants autosports nozīmē avārijas un krešus, tad gan, garlaicīga padarīšana tas F1. Izsaku līdzjūtību.
agraak bojeviku kvalitaati reekjinaaja ar liijiekiem. uz filmu kaseteem videonomaa pat raxtiija mironiishu skaitu!
shitam fruktam tikpat aprobezhota domaashana attieciibaa uz autosportu. o_0
…nav obligāti vajadzīgi kreši…interesants autosports ir tāds, kurš nes sev raksturīgas tradīcijas, kuru dēļ šis sports tika radīts..interesants autosports ir tāds, kurā ir cīņa, kaisle, no kura acis negribas atraut malā… manā skatījumā Indy (tikai ne ovālajās trasēs) , LeMans 24 un pat GP2 ir soli priekšā Formulai 1 šo komponentu ziņā… ja ne acis atraut no ekrāna, tad tik garlaicīgi vismaz nav..kādreiz F1 sildīja sirdi vairāk…
PRO ir prieciigs tikai kad zarnas pa asfaltu iztinaas. un laime bija pilniibaa kad Bjanki atshkjeela galvaskausu.
Piekrītu Pro. Noskatījos gandrīz visu gonku, tomēr uzreiz pēc finiša izslēdzu, jo bik jau priegriezies skatīties meršu 1-2 finišus. Jā, forši, ka Sebs bija uz podiuma, bet diemžēl nekas nemainīsies arī turpmāk un merši būs stipri priekšā. Sebs tikai uztur intrigu sakot, ka drīz būs jauni updeiti utt.. Turpināšu skatīties, bet ne tiešraides vairs.. 🙂
Līdz 2017 Var Neskatities vispar.Kamer Nemainisies dzineji..
…dzinēji neko nelīdzēs, tici man….
….visi te tik slikti izsakās…mainīšu sarunas garastāvokli… – sacīkste bij vienkārši nožēlojama 😀 …devos noskriet kādu kilometru (kas bija daudz lietderīgāk brīvdienā) pēc Hamiltona pirmās iebraukšanas boksos, kad jau miegs apgāja.. tā pa nopietnam ja runājam – dažas nianses šajā sacīkstē izsūcās cauri betonam….tas šovs, kuru cenšas FIA sarūpēt faniem kārtējo reizi apliecināja savu bezmērķīgumu…nianse – Hamiltons aiz Fetela pirms pirmā boksa…riepu faktora ietekme…ja riepas ir šova galvenais elements ,tad ar Hami notika tā – kad bardaka ar riepām nebija – šis sacīkstes brīdis būtu izvērties tā – Hamiltons noķēra Fetelu pirms boksa, un ja pēc vecajiem noteikumiem viņam nekas cits neatliktu kā uzbrukt Fetelam un cīnīties – riepu faktors deva viņam iespēju tā vietā lai mēģinātu apdzīt un padarītu sacīksti daudz skatāmāku , iebraukt boksos, lai tālāk nemocītos un censtos iegūt pozīciju uz boksu rēķina mainot arī stratēģiju……. – jautājums – kāds šovs ir labāks – tad kad pilots cīnās trasē aci pret aci, vai apsteidz otru ,,neklātienē,, , ko arī galvenokārt nodrošina šie noteikumi un riepas… ??? ..cīnās parasta peletona vidusgals kontaktcīņās, jo šiem vai nu nav vairs ko daudz zaudēt, vai vienkārši – ir maksimāli jāiegūst no minimālā…peletona priekšgals brauc ,,gudri,, ,spēlējoties ar riepām un taktiku, kas padara sacīkstes tādas kādas mēs tās pēdējos gados redzam……. padzirdēju par Raikonena problēmām ar riepu sildītāju….labāk nekomentēšu….īstena Formula 1 – kādai tai jābūt – kā autosporta nišai 😀 ….kauns…kauns…kauns…
par ‘sacīksti’ šoreiz ne, bet īsumā savelkot galus, ar FIA un noteikumiem, un tad tūlīt to labojumiem ir tā pat kā ar parlamentiem vai padomju laika santehniķiem – pēc principa – mēs strādājam tā lai mums vienmēr būtu ko darīt
manas ceriibas uz interesantu sezonu shodien pazuda 🙁 Merki ir mega kluci priekshaa. nekaadi updeiti Ferrari neliidzees vinjus shogad nokjert.
njaa, ko lai veel saka? arvien biezhaak piekjeru sevi pie domas ka World RX weekendus gaidu vairaak nekaa F1. un ne jau taapeec ka tur muuseejais Reinis vanckaa stipraa komandaa. vienkaarshi- RX ir interesantaak skatiities. reku links ar gonku ieraxtiem ja kaadam interesee>>> http://livestream.com/fiaworldrallycross primaa saits! shancee jau vairaakus gadus HD kvalitaatee.
F1 būtība izslēdz iespēju, ka būs plaša sportiska cīņa, sešas septiņas daudzmaz līdzīgas komandas. Forget it. To var panākt, ja nosaka ka visiem vienādas šasija, vienādi dzinēji etc. diemžēl tad tā nebūs F1.
F1 ir liela nauda, daudz tehnoloģiju un zinātnes, daudz tehniska intelekta, diemžel tas vienu no sporta pamatprincipiem, ka pirms starta cerības ir visiem, padara par neiespējamu. Merši protams nedominēs mūžigi, bet viņu dominaci nomainīs nākošā. 70.gadu beigas un 80. gadu sākums bija savādāks, cik nu atceros (apzināti sāku sekot 14 gadu vecumā, tā bija 1978.gada sezona kurā uzvarēja Andretti. Protams sekošana nenozīmēja TV, bet gan tabulu un bilžu pētīšanu čehu žurnālā ŠTADION). Viss sāka “bojāties” astoņdesmito otrā pusē.Paldies dievam tas gan neizslēdza interesantas cīņas, bet pretendenti uz uzvaru bija vainu no viena komandas vai maximums divām. 21.gadsimtā aina kļuvusi vēl sliktāka un f1 rezultāts no sportiskā viedokļa kļuvis ļoti prognozējams. Uzvarēs tie, ja kaut kas nenotiks. Nu tad šis “ja kaut kas nenotiks” ir tas kas vēl uztur kādu intrigu, jo reizēm gadās, ka tiešām notiek 🙂
…vienādas šasijas, vienādi dzinēji- nu jā – tad tā nebūs f1…jo f1 ir autoražotāju mekas autosports , kurā piedalās katrs atsevišķs auto konstruktors ar savu spēku un kvalitātēm, kā mēs redzam piemēram automobiļu markās uz ielas..katra marka nāk ar savu nišu, saviem plusiem un mīnusiem u.t.t. ….tas ir pats galvenais tehnikas jomas pamatprincips – attīstība pa sfērām ,bet viena mērķa labā…es personīgi neredzu arī neko sliktu kādas komandas dominantē.. – jautājums ir – cik objektīva un godīga ir šī dominante…ja mašīna ir labākā savā objektīvajā rādītājā, tad lai tā dominē – tad viņa to ir pelnījusi…svarīgi ir – cik nesamākslota ir šī dominante… tas viss atspoguļojas un ir atkarīgs no F1 noteikumiem…ar kādiem līdzekļiem ir panākta šī dominante..- vai kā Mclaren 80 gadu beigās un Ferrari 2000 gadu sākumā , kuras savu dominanti izcīnījušas smagā darbā, vai kā Red Bull un tagad Mercedes – ātri un daudzmaz vienkārši – piemērojoties un trāpot ar kādu veiksmīgu tehnisko risinājumu f1 pārmaiņu brīdī….. ja kādreiz biju fans , kurš kusa pēc F1 , – kad priekš manis bij pilnīgi pietiekoši
tas , kas f1 bija agrāk (pat nevajadzēja vienādus motorus vai šasijas) – pietika ka f1 bija f1 un gāja savā kopējā pamatprincipu līknē vairāk kā 50 gadu garumā…mani aizrāva sacīkstes , kas bija kādreiz…bija kautkāds ČUJS …kā saka – čujs kad esi kādā iemīlējies 😀 …nav svarīgi, cik kāda atsevišķa komanda ir pārāka vai atšķirīgāka no konkurentiem..lai katra komanda atrodas tur , kur tā ir pelnījusi būt..svarīgi ir tas – kādā veidā rezultāti tiek izcīnīti, un uz kādiem pamatprincipiem…. f1 nav jābūt šova sporta veidam..tam jābūt tehnikas mekas spēka maximāli objektīvam rādītājam….
..p.s. mazs mierinājums ir tas, ka pati FIA un ,,gudrās galvas,, zemapziņā arī apzinās, ka nav uz pareizā ceļa…par to liecina nebeidzamās noteikumu maiņas…tas liecina par nepastāvīgumu…par ceļa meklējumiem…viņi to saprot, bet īsti neko nespēj vairs izdarīt…ja esi aizgājis par tālu, tad jāiet tālāk un atgriezties vairs nevar..putra ir ievārīta, tāpēc visi meklē alternatīvu , vidējo aritmētisko virzienu, kas apmierinātu vismaz par kādu procentu auditorijas vairāk nekā apmierina tagad…
..jeb haotiski ceļa meklējumi…..
jep, tā ‘stratēģiskā grupa’ kas pie teikšanas, darbojas apmēram tā kad mēmais prasa kurlajam, lai parādītu ceļu aklajam.
Ko visi te cepjās? Kas tad vainas sacīkstei? Mašīnas brauca, motori rūca, skatītāji aplaudēja… Tiešām nesaprotu.
Un šitais:”Romēn, tūlīt pat laid vaļā gāzi, citādi uziesi gaisā!”? Tā dēļ vien ir vērts maksāt!