Singapūras GP izcīņā negaidīti vāju sniegumu nodemonstrējusi “Mercedes” komanda, kas liedza Hamiltonam panākt Airtonu Sennu izcīnīto uzvaru skaitā, toties ļāva “Ferrari” līderim Sebastianam Fetelam apdzīt Sennu, kā arī kļūt par 15. braucēju F1 vēsturē, kurš izcīnījīs pole position ar 3 dažādām komandām. Fetelam šī bija jau ceturtā uzvara Singapūrā.
Lai gan Sebastians Fetels uzvarēja no pole position, esot vadībā visu sacīkšu laiku, tomēr līdz grand slam nedaudz pietrūka. Daniela Rikjardo ātrākais aplis bija par 28 sekundes tūkstošdaļām ātrāks par Fetela ātrāko.
V. | Braucējs | Komanda | Laiks | Atst. | Aplis |
1 | D. RIKJARDO | Red Bull | 1’50”041 | 52 | |
2 | S. FETELS | Ferrari | 1’50”069 | 0.028 | 53 |
3 | P. MALDONADO | Lotus | 1’50”175 | 0.134 | 57 |
4 | M. VERSTAPENS | Toro Rosso | 1’50”298 | 0.257 | 43 |
5 | K. RAIKONENS | Ferrari | 1’50”341 | 0.300 | 48 |
6 | K. SAINSS | Toro Rosso | 1’50”401 | 0.360 | 43 |
7 | N. ROSBERGS | Mercedes | 1’50”934 | 0.893 | 50 |
8 | D. KVJATS | Red Bull | 1’51”109 | 1.068 | 36 |
9 | DŽ. BATONS | McLaren | 1’51”167 | 1.126 | 43 |
10 | V. BOTASS | Williams | 1’51”342 | 1.301 | 49 |
11 | M. ĒRIKSONS | Sauber | 1’51”594 | 1.553 | 30 |
12 | S. PERESS | Force India | 1’51”970 | 1.929 | 44 |
13 | R. GROŽĀNS | Lotus | 1’52”353 | 2.312 | 28 |
14 | L. HAMILTONS | Mercedes | 1’52”505 | 2.464 | 24 |
15 | F. NASRS | Sauber | 1’52”566 | 2.525 | 36 |
16 | F. ALONSO | McLaren | 1’53”325 | 3.284 | 27 |
17 | F. MASA | Williams | 1’53”666 | 3.625 | 19 |
18 | N. HILKENBERGS | Force India | 1’53”868 | 3.827 | 6 |
19 | A. ROSI | Marussia | 1’55”312 | 5.271 | 43 |
20 | V. STĪVENSS | Marussia | 1’55”890 | 5.849 | 45 |
Fetels, pavadot Singapūras GP vadībā 61 apli, šai rādītājā šosezon apsteidzis Niko Rosbergu.
V. | Braucējs | Skaits |
1 | L. HAMILTONS | 435 |
2 | S. FETELS | 176 |
3 | N. ROSBERGS | 149 |
4 | F. MASA | 19 |
5 | K. RAIKONENS | 10 |
6 | V. BOTASS | 1 |
LAP CHART: Relive the drama as HAM retires, VES charges from back & VET holds off RIC #SingaporeGP #F1NightRace pic.twitter.com/SYsPlUn90d
— Formula 1 (@F1) September 20, 2015
The top performances from the #F1NightRace all in 1 graphic! See who had the longest #F1 #SingaporeGP stints! pic.twitter.com/8zsjEvbQ9N — Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 20, 2015
#F1#SingaporeGP#PitStrategy: Multiple safety cars turned a potential 3 stopper into a 2 stopper. pic.twitter.com/fWVwIvC88P
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 20, 2015
Lai arī Hamiltonam nedēļas nogale izvērtās pagalam neveiksmīga, tomēr viņa mehāniķiem izdevās britu braucēju apkalpot ātrāk kā pārējiem. Tas arī palīdzēja uz boksu apmeklējumu rēķina tikt garām Daņilam Kvjatam.
V. | Braucējs | Komanda | Laiks/Atst. | Aplis |
1 | L. Hamiltons | Mercedes | 28.917 | 13 |
2 | D. Kvjats | Red Bull | 0.242 | 12 |
3 | S. Fetels | Ferrari | 0.255 | 13 |
4 | P. Maldonado | Lotus | 0.306 | 27 |
5 | V. Botass | Williams | 0.322 | 37 |
6 | V. Botass | Williams | 0.343 | 13 |
7 | S. Fetels | Ferrari | 0.356 | 37 |
8 | M. Ēriksons | Sauber | 0.481 | 36 |
9 | D. Rikjardo | Red Bull | 0.502 | 37 |
10 | M. Ēriksons | Sauber | 0.672 | 10 |
Šī bija 42. uzvara Fetela karjerā. Šajā rādītājā četrkārtējais pasaules čempions apdzinis Airtonu Sennu, kam par 1 mazāk, bet kopvērtējuma līderim Hamiltonam pagaidām izdevies tikt pie 40 panākumiem. Fetels ir kļuvis par trešo uzvarām bagātāko braucēju aiz Mihaēla Šūmahera un Alēna Prosta, līdz kuram vācietim pietrūkst 9 uzvaras.
Fetels 13. reizi karjerā atradās sacīkšu vadībā no starta līdz finišam, atkārtojot Džima Klārka sasniegumu. Tikai Sennam ir izdevies šajā statistikas elementā sasniegt vairāk – Airtons 19 posmus aizvadījīs esot vadībā visus sacīkšu apļus.
Tikmēr Fetela komandas biedram Kimi Raikonenam izdevās kāpt uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena, tādējādi kļūstot par 3 vietām bagātāko braucēju F1 vēsturē. Raikonens finišēja šai pozīcijā jau 29. reizi, pārspējot Rubensu Barikello un Fernando Alonso, kuri 3. vietā bijuši 28 reizes.
“Ferrari” braucējiem 60 posmus pēc kārtas nebija izdevies iegūt pole position. Tā bija garākā ‘sausā’ sērija “Ferrari” vēsturē. Toreiz 1. starta vietu 2012. gada Vācijas GP izcīnīja Fernando Alonso.
Pašam Alonso Singapūrā nācās izstāties jau sesto reizi šosezon. Šosezon Alonso izstājies tikpat reižu, cik “Ferrari” sastāvā 5 sezonu laikā no 2010. līdz 2014. gadam.
Tikmēr “Mercedes” komandas braucējiem pārtrūka vairākas nozīmīgas sērijas – Hamiltonam neizdevās atkārtot Sennas 8 secīgu uzvarētu kvalifikāciju rekordu, kamēr pašai vācu komandai pietrūka 1 pole position, lai atkārtotu 1992. – 1993. gada “Williams” sasniegumu – 24 pole position pēc kārtas. Tomēr “Mercedes” izdevās uzstādīt rekordu kā dzinēju ražotājam – 31 posmu no pirmās vietas sacīkstēs devās mašīna ar vācu kompānijas motoriem.
Hamiltona izstāšanās arī nozīmē, ka neviens braucējs šosezon vairs nav veicis pilnīgi visus apļus. Neviens braucējs šogad nav finišējis visus posmus, toties Fetels un Rosbergs ir klasificēti (veikuši vismaz 90%) katrā no šīs sezonas 13 posmiem.
Britu braucējam arī pārtrūka 20 secīgu pirmās starta rindas izcīnīšanas sērija. Līderis šajā rādītājā ar 24 posmiem ir Airtons Senna, kamēr statistiski visu laiku labākajam braucējam Šūmaheram tas nekad nebija izdevies vairāk kā 8 posmus pēc kārtas.
Trešo reizi F1 sacensībās trasē izskrēja līdzjutējs. Arī abas iepriekšējās reizes (2000. gadā Vācijas GP un 2003. gadā Lielbritānijas GP) uzvarēja “Ferrari” pilots. Toreiz abos gadījumos tas bija Rubenss Barikello.
Alekss Rosi kļuva par pirmo amerikāni F1 pēdējo 8 gadu laikā, kā arī par pirmo braucēju, kas izmanto 53. numuru, ja neskaita braucējus, kas to izmantoja Indy 500 sacīkstēs 1950-ajos gados, kad šīs sacīkstes bija daļa no F1 čempionāta.
Neviens britu braucējs netika punktos pirmo reizi kopš 2009. gada Beļģijas GP. Šī bija 2. garākā sērija (113 sacīkstes) F1 vēsturē. Garākā pieder vāciešiem – jau pēdējos 136 posmus (kopš 2008. gada Lielbritānijas GP) vismaz 1 vācu pilots ir finišējis punktos.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!
– Rosi kļuvis par 152. amerikāni, kurš piedalās kādā F1 posmā (sacīkstēs). Nākamajiem labākajiem – britiem – ir 141 braucējs
– Lotus kļuvuši par 4. konstruktoru, kuriem izdevies aizvadīt vismaz 600 GP (līderi ir Ferrari ar 902 GP)
– Hamiltonam šis bija 52. GP, kurā viņs piedalās esot kopvērtējuma vadībā, šai rādītājā viņš panācis Alonso un abi dala 3/4 vietu. Priekšā ir Prosts (78) un Šūmahers (121)
– Fetelam šis bija 70. GP ar vismaz vienu apli vadībā, Sebs kļuvis par 6. braucēju ar šādu rādītāju
– Reikenens klasificējies TOP5 jau 109. reizi, panācis Hamiltonu, abi dala 4/5 vietu
– Ēriksons atveda Sauber 40. 11. vietu, šai rādītājā Sauber panākuši Williams, abi dala 1/2 vietu
– Masam šis bija 118. GP bez uzvarām pēc kārtas, šai rādītājā viņš panācis Pjerluidži Martini, abi dala 10/11 vietu
– Singapūrā Fetels tika klasificēts jau 24. GP pēc kārtas, šai rādītājā Sebs dala7/10 vietu ar Rosbergu (13/14), Masu (12/13) un Šūmaheru (01/03)
– Kvjats sasniedzis krievu braucēju augstāko starta vietu (ceturto)
– Rosbergs 20. reizi startē no 6. vietas, šai rādītājā viņš panācis Trulli, abi dala 5/6 vietu
– Stīvens atnesa britu 100. 19. starta vietu, vien itāļiem ir vairāk 19. starta vietas – 148
– Red Bull kļuvuši par 4. konstruktoru, kuri pārvarējuši 3000 punktu robežu (pagaidām 3004,5 punkti)
– Fetels kļuvis par 6. braucēju, kuram izdevies savāk 2000 punktus (pagaidām 2007 punkti), ja visās sezonās punktus skaitītu pēc pašreizējās sistēmas
– Reikenens punktos finišē jau 150. reizi, 4. rādītājs
– Tikmēr Mercedes punktos finišē 100. reizi (12. rādītājs), Force India 80. reizi (15. rādītājs) un Toro Rosso 70. reizi (17. rādītājs)
Par Lotus 600. gonku runājot – tas tāds diezgan mākslīgs sasniegums, jo 600 ir skaitot kopā Čepmena Lotusu, zaļos malaiziešus 2010.-2011. gadā un Enstonas Lotusu, kam ar iepriekšējiem liela saistība nav, bet, protams, statistika paliek statistika.
ir meli, ir lieli meli, un ir statistika..