Kārtējo reizi Bernijs Eklstons pārsteidzis Formula 1 līdzjutējus. Viņš vēlās jau nākamajā sezonā panākt V8 motoru atgriešanu čempionātā, pat tad, ja komandas tam nepiekritīs. Galvenais iemesls šādai rīcībai, visticamāk, ir “Red Bull” rūpnīcas draudi pamest F1, ja viņiem neizdosies atrast pietiekami konkurētspējīgus dzinēju piegādātājus. Eklstons uzskata, ka šajā situācijā vainīga ir “Mercedes” un “Ferrari” dzinēju ražotāju nevēlēšanās sadarboties ar citām komandām. 84 gadus vecais Eklstons arī paziņojis, ka, ja “Red Bull” tiešām pametīs F1, tad viņiem gaidāmi tiesu darbi, jo komandai bijusi ilgtermiņa vienošanos par dalību čempionātā, un nespēja atrast dzinēju piegādātājus neesot attaisnojums, jo komandai esot vajadzējis par to parūpēties laicīgāk.

Meksikas GP organizatori ir paziņojuši, ka trase ir gatava sacīkšu rīkošanai, un nu atlicis vien iziet FIA apskati, kas nedaudz aizkavējās, jo jaunā asfalta uzliešana prasījusi ilgāku laiku kā sākotnēji plānots. Iemesls tam bijuši sliktie laika apstākļi un regulārās lietusgāzes, kas pēdējās nedēļas bijušas ļoti biežas Mehiko apkaimē. Lai gan nelieli darbi vēl palikuši, piemēram, krāsošana, tomēr organizatori apstiprina, ka līdz GP izcīņai viss būs ideālā kārtībā.

Huans Pablo Montoija ir panācis vienošanos par startu Lemānas 24 stundu sacīkstēs “Porsche” vienības sastāvā. Šāds lēmums pieņemts pēc tam, kad, izmainoties 2016. gada F1 provizoriskajam kalendāram, sacīkstes Azerbaidžānā pārklājās ar Lemānas braucienu. “Porsche” bija plānojuši izmantot šīs gada čempionu Niko Hulkenbergu, taču vācietis jau paziņojis, ka priekšroku dos F1 sacensībām. Ja F1 kalendārā tiks veiktas izmaiņas, “Porsche” dos priekšroku Hilkenbergam. Taču ja tā nenotiks, šīs sezonas IndyCar vicečempionam Montoijam ir iespēja kļūt par otro braucēju autosporta vēsturē, kas izcīnījis Triple Crown – uzvaru Monako GP, Indianapolisas 500 jūdžu braucienā un Lemānas 24 stundu sacīkstēs. Līdz šim tas izdevies tikai britu autosporta leģendai Greiemam Hilam.

11 KOMENTĀRI

  1. Šis tā saucamais Triple Crown ir stipri ‘aiz ausīm pievilkts’ pasākums. Es saprotu Indy 500 un Lemānas 24 stundas – tās ir gonkas, kurās uzvara kotējas pat augstāk nekā tituls visā IndyCar vai SportsCar čempionātā. Bet, kas ir Monako GP? Parasta gonka F1 kalendārā, kas turklāt notiek garlaicīgā un lēnā trasē bez apdzīšanas iespējām.
    Tad jau, piemēram, amerikāņu leģendas A.J. Foita sasniegums ar Indianapolisas un Lemānas uzvarām pieplusētiem Deitonas 500 un 24h tituliem ir krietni iespaidīgāks.

    • Atļaušos oponēt. Monako sacīkstes notiek jau kopš 30-tajiem gadiem, turklāt F1 tikai Moncā ir vairāk posmi bijuši. Monako ir glamūrīgākā izcīņa, kas vienmēr pulcē vairāk slavenībās nekā jebkura cita GP izcīņa, turklāt trases šaurība, lai arī padara sacīkstes garlaicīgākas, soda par katru kļūdu. Ne velti Džekijs Stjuarts reiz teica, ka, ja mēģinātu F1 kalendārā iekļaut vēl vienu trasi, kas līdzīga Monako, tas nenotiktu, bet, ja kāds vēlētos izsvītrot Monako, viņu sauktu par jukušu. Jā, protams, ir arī tādas leģendas kā Monca, Spā, Silverstouna… bet līdzīgi var atrast ekvivalentus Indianapolisai. Un pat ja mēs aizmirstam par Triple Crown, tas, ka Montoijam ir izdevies būt starp vadošajiem braucējiem gan Eiropā, gan Amerikā norāda uz viņa izcilo talantu, bet labs sniegums izturības sacīkstēs to vēl vairāk uzspodrinātu.

  2. Pro stipri aiz ausim izvilkts tas ir tev, bet pilotiem tas tiesam ir 3karšais kronis! Katra no šim gonkam ir kaut kas tads kas vinas atsķir no parejam. Monako-tas ir glamūrs, brauceju prasmes un neparedzamiba, indianapolisa tas ir tirs atrums, bet Lemana, ta ir izturiba, pacietiba, un pilotu speju augstākā parbaude! Man arī Monako vienmer ir likusies garlaiciga, bet tiešām padomajot no pilotu puses- neko grutaku un aizraujošaāku gruti f1 jalendara atrast. Pats galvenais visām 3 gonkām ir vēsture un tradīcijas. Diezvaj kads no Hermana Tilkes raditajiem šedevriem pec 50 gadiem vares lepoties ar tadu atpazistamibu ka 3 iepriekš minetas gonkas.

  3. Džentlmeņi, tikai dažas patiesības par Monako GP:
    -Vai uz šo sacīksti kāds īpaši gatavojas? Vai kāds jau janvārī nāk klajā ar pompoziem paziņojumiem, komandu prezentācijām, interesantiem pilotu sastāviem utt. attiecībā uz dalību Monako gonkā? Vai kāds lieto tekstus “mūsu galvenais sezonas mērķis ir uzvara Monako”?
    -Apskatiet pilotu biogrāfiskos aprakstus kaut vai Vikipēdijā – pilnīgi visiem Indy 500 un Lemānas uzvarētājiem šie panākumi ir uzskaitīti jau pirmajā rindkopā, kā arī atsevišķā tabulā. Tad apskatiet, piemēram, Rosberga vai Alonso CV – tur pilnīgi nekas nav minēts, ka viens Monako ielās uzvarējis 3 reizes, bet otrs divas.
    Tad par ko stāsts? Par to, ka Monako GP nestāv kaut kur ārpus vai pāri citām F1 gonkām. Jā, varbūt 90% pilotu, komandu vai līdzjutēju pēc vēsturiskas inerces šo sacīksti nosauks par prestižāko kalendārā, taču tas arī viss. Monako GP ne pēc viena kritērija neatrodas tādā īpašajā statusā, kā Indy 500, Lemānas 24h vai Daytona 500.

    • Nu vispār jau gatavojas gan. Exclusīvākais piemērs – Loewe hoteļa (tā viņu laikam sauca, vismaz kādreiz) hairpina izbraukšanai vajadzīgā stūres un priekšējās piekares konfigurācija ir specifiska tikai monako. bet vispār jau gatavojas katrai trasei, nevajag te ai-ļuļū dzīt.

      Otrkārt, ļoti daudzi a-sportam būtiski notikumi sagādās tieši Monako GP laikā.

      Un ja Tev wikipēda ir skaitāma par autoritatīvu avotu, tad laikam jau vien jāizsaka līdzjūtība..

      • …. nu jā , Pro pareizi uzskaitīja…labi teikts…. gatavojas jau katrai trasei….es sev pļaviņā varu izkultivēt trasi , uzaicināt tajā F1, un tad šai sacīkstei arī būtu jāgatavojas īpaši….mainot gan riepas, gan visu pārējo….diezvai manu pļaviņu tādā gadījumā būtu objektīvi uzskatīt par leģendāru tāpēc, ka tai ir speciāli jāpielāgojas…..tas tā, tēlaini runājot…..

    • ….nu šajos gadījumos tā saucamās leģendārās trases tiek iedalītas pēc statusiem tikai viena iemesla dēļ… – emociju iespaidā… pareizāk būtu atmest emocijas maliņā un novērtēt trasi vai sacīkšu seriālu pēc tā, cik lielā mērā tajos ir iekļauta tehniskā un pilotu daudzpusīgā meistarība, un cik daudz ir ielikts darbs gan tehnikā , gan pilotēšanā….ja nometam malā emocijas un paskaitam to, kur un cik ir daudz dažādu sacīkšu faktoru ir nepieciešama, tad sanāk tā – Lemāna atšķiras no visiem ar to, ka izspiež pēdējo sulu gan tehniskajā , gan pilotēšanas (izturības) jomā….tas ir tāds vienīgais fenomens, ko tiešām var nosaukt par kautko īpašu… Monako , un pat tā pati Dayton un Indy praktiski augstākajā klasē tiek ieliktas emociju iespaidā… ja runājam par Monako, tad nepiekrītu, ka pilotēšanas ziņā tā būtu sarežģītākā, jo tā ir lēna trase….sarežģītības faktors ir ātrums un ātrie līkumi… jā, Monako ir šaura un kļūdas nepiedod, taču tas ir koncentrēšanās jautājums , kamēr pie ātruma pilotam ieslēdzas vēl citas maņas , kā piemēram drosme un precizitāte ātrumā, kas atšķiras no precizitātes ,,lēnumā,, …. personīgi es ne Indy 500 , ne Daytonu, ne Monaco neuzskatu par kautko pārāku …kautkas neatkārtojams var būt tikai tas, kamā ir atšķirīgi sacīkšu komponentu faktori…. burtiskā nozīmē neatkārtojams…. Indy 500 var vilkt paralēles ar citiem seriāliem , kā arī trasēm. ….tāpat arī Daytonu…. Monaco var vilkt paralēles kautvai ar to pašu Macau un daudzām citām ielu trasēm… objektīvi tās ne ar ko īpašu neatšķiras…par īpašām tās padara cilvēciskās emocijas…

      • Piekrītu – lielu lomu spēlē emocijas. Bet tieši šīs emocijas rada ķēdes reakciju, kas rezultātā noved pie grandiozām sacīkstēm. Ļoti regulāri Indianapolisā un Deitonā redzams, ka piloti pēdējos apļos iet uz visu banku, lieliski apzinoties, ar ko tas var beigties. Kā pirms dažiem gadiem pirms pēdējā restarta Indy teica Tonijs Kanāns – “…it’s gonna be all or nothing…” Emocijas ir uzkurbulētas tā, ka viņi ir gatavi mirt uzvaras dēļ. Monako mēs nekad neredzēsim šādu attieksmi.

  4. …nu tas drīzāk tāpēc, ka atbildības līmenis atšķiras seriālos un pasaules čempionātos….cits līmenis autosporta kategoriju jomā…citas prasības….cita POLITIKA…. ja formulā 1 tu ātri vien vari zaudēt savu vietu iekš šī sporta par disciplīnas neievērošanu, tad citos seriālos tu vari un ir pat vēlams iet uz visu banku….Formulā 1 ir pavisam citas likmes…. vispār tas ir plaši izplatīts tieši PASAULES ČEMPIONĀTOS…gan F1 , gan rallijā, gan citos autosportos….visam jānotiek pēc plāna A ..tāpēc F1 mēs redzam tik uzmanīgas apdzīšanas (kopumā) , draudzīgi uzmanīgu braukšanu vienam aiz otra, plāna A, B , C izpildes u.t.t. to mēs redzam arī tiesnešu darbos – viss smalki un detalizēti…Pasaules čempionāti nevar atļauties pārgalvības, jo likmes ir pārāk augstas…. Indy , Nascar un daudzas citas kategorijas ir vietējie seriāli – daram ko gribam un kā gribam…. dotu vaļu f1 pilotiem – šovs būtu garantēts, tai pašā Monako kautvai…. bet tā nekad nenotiks…