Vēl vienu pārliecinošu uzvaru Ķīnas GP izcīņā guvis “Mercedes” braucējs Niko Rosbergs. Viņam nu ir izdevies triumfēt 6 GP pēc kārtas. Tik pārliecinošu dominanci savā laikā spējuši tikai 3 braucēji – Alberto Askari, Mihaels Šūmahers (divreiz) un Sebastians Fetels. Rosbergs arī kļuvis par ceturto braucēju, kas spējis sezonu uzsākt ar trim uzvarām pirmajos trīs posmos. Tas pa spēkam bijis arī Sennam (1991), Manselam (1992), Hilam (1996) un Šūmaheram (1994, 2000, 2004). Viņi visi šajās sezonās kļuvuši par čempioniem.
| V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Aplis |
| 1 | N. Hilkenbergs | Force India | 1’39”824 | 48 |
| 2 | R. Grožāns | Haas | 1’39”923 | 47 |
| 3 | Dž. Batons | McLaren | 1’40”298 | 46 |
| 4 | E. Gutjeress | Haas | 1’40”368 | 45 |
| 5 | M. Verstapens | Toro Rosso | 1’40”399 | 41 |
| 6 | N. Rosbergs | Mercedes | 1’40”418 | 38 |
| 7 | F. Nasrs | Sauber | 1’40”582 | 42 |
| 8 | K. Raikonens | Ferrari | 1’40”593 | 40 |
| 9 | S. Fetels | Ferrari | 1’40”610 | 37 |
| 10 | L. Hamiltons | Mercedes | 1’40”662 | 32 |
| 11 | D. Rikjardo | Red Bull | 1’41”015 | 55 |
| 12 | K. Sainss | Toro Rosso | 1’41”485 | 35 |
| 13 | P. Verleins | Manor | 1’41”489 | 48 |
| 14 | D. Kvjats | Red Bull | 1’41”546 | 38 |
| 15 | V. Botass | Williams | 1’41”558 | 23 |
| 16 | F. Masa | Williams | 1’41”815 | 34 |
| 17 | S. Peress | Force India | 1’41”846 | 30 |
| 18 | R. Harjanto | Manor | 1’42”009 | 42 |
| 19 | F. Alonso | McLaren | 1’42”226 | 36 |
| 20 | Dž. Palmers | Renault | 1’42”232 | 26 |
| 21 | K. Magnusens | Renault | 1’42”311 | 22 |
| 22 | M. Ēriksons | Sauber | 1’43”269 | 41 |
Arī viņa pārstāvētajai “Mercedes” komandai šis posms ir diezgan vēsturisks – Rosberga uzvara atnesa komandai 100. goda pjedestālu tās pastāvēšanas vēsturē, ieskaitot komandas pirmo uznācienu 1954. un 1955. gadā. Tikmēr “Mercedes” kā dzinēju piegādātāji F1 nu ir aizvadījuši precīzi 400 posmus. To laikā ar dzinējiem apgādātas 8 komandas.
Viena no tām ir “Force India”, kuras braucējs Niko Hilkenbergs, pateicoties tam, ka pēdējo sacīkšu nogriezni veica ar supermīkstajām riepām, uzrādīja ātrāko sacīkšu apli. Šī bija otrā reize Hilkenberga karjerā, kad tas izdevies. Īpatnēji, ka arī 2012. gada Singapūras GP, kad vācietis to paveica pirmo reizi, viņš neguva punktus. Turklāt pie punktiem šoreiz netika arī otrā, trešā un ceturtā ātrāko apļa laiku īpašnieki.
Uz goda pjedestāla kāpa arī viens no pirmo apļu neveiksminiekiem Sebastians Fetels. Savas karjeras laikā viņš uz goda pjedestāla bijis tieši tikpat reižu, cik viņa komandas biedrs Kimi Raikonens. Tā bija 250. reize, kad otro vietu izcīna braucējs ar “Ferrari” dzinēju.
Tikmēr uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena kāpa Daņila Kvjats. Krievu sportists to līdz šim paveica tikai pērn Ungārijā, arī toreiz finišējot starp Fetelu un Rikjardo, tiesa gan, otrajā pozīcijā. Kvjats arī tika atzīts par dienas braucēju skatītāju balsojumā F1.com šogad izveidotajā aptaujā, kļūstot par otro braucēju, kas ieguvis šo balvu. Kā zināms, Austrālijā un Bahreinā skatītāju favorīts bija “Haas” braucējs Romēns Grožāns.
Pateicoties Hamiltona neveiksmēm un Rikjardo lieliskajam aplim, labākie 3 braucēji kvalifikācijā nāca no 3 atšķirīgām komandām. Kas tāds pēdējo reizi notika 2014. gada Ungārijas GP. Turklāt katrs no šiem 3 braucējiem izmantoja atšķirīgu dzinēju no konkurentiem, kas Turbo V6 ērā, kas sākās 2014. gadā, vēl nebija piedzīvots.
| Gads | Posms | Piloti |
| 1961 | Nīderlandes GP | 15 |
| 2005 | ASV GP | 6 |
| 2005 | Itālijas GP | 20 |
| 2011 | Eiropas GP | 24 |
| 2016 | Ķīnas GP | 22 |
Sesto reizi F1 vēsturē visi braucēji tika klasificēti, bet piekto reizi visi arī sasniedza sacīkšu finišu. Turklāt atstarpe starp pirmās un pēdējās vietas īpašniekiem pirmo reizi šo posmu laikā nesasniedza 2 apļus. Pērn Japānā pēdējo reizi visi braucēji sasniedza 90% sacīkšu distances garumu, neraugoties uz Nasra izstāšanos 3 apļus pirms finiša. Tikmēr 2005. gada ASV finišēja visi seši startējušie braucēji, lai gan “Michelin” protesta dēļ 14 braucēji devās malā pēc iesildīšanās apļa.
Niko Rosbergs desmito reizi karjerā izcīnīja uzvaru no pole position, tādējādi palīdzot “Mercedes” vēl vairāk palielināt pārsvaru pār konkurentiem konstruktoru kausa izcīņā. “Mercedes” braucēji uzvarējuši pēdējās 9 sacīkstes, atkārtojot “Red Bull” pirms 3 gadiem paveikto (visas deviņas uzvaras Fetelam). Garākas sērijas izdevies gūt tikai “Ferrari” (10 uzvaras pēc kārtas 2002. gadā) un “McLaren” (uzvarēti 1988. gada pirmie 11 posmi).
Katrā no pirmajiem 3 posmiem pole position īpašnieks zaudēja vadību pirmajā aplī – Austrālijā Hamiltons atkrita vairākas pozīcijas, Bahreinā sadūrās ar Botasu, bet Ķīnā Rosbergs zaudēja pozīciju Danielam Rikjardo. Šī ir tikai otrā reize kopš 1973. gada, kad tas notiek (arī 2002. gadā). Čempionāta pirmsākumos gan situācijas, kad pole position ieguvējs startā zaudē kādu pozīciju nebija retums.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!



