Vēl vienu pārliecinošu uzvaru Ķīnas GP izcīņā guvis “Mercedes” braucējs Niko Rosbergs. Viņam nu ir izdevies triumfēt 6 GP pēc kārtas. Tik pārliecinošu dominanci savā laikā spējuši tikai 3 braucēji – Alberto Askari, Mihaels Šūmahers (divreiz) un Sebastians Fetels. Rosbergs arī kļuvis par ceturto braucēju, kas spējis sezonu uzsākt ar trim uzvarām pirmajos trīs posmos. Tas pa spēkam bijis arī Sennam (1991), Manselam (1992), Hilam (1996) un Šūmaheram (1994, 2000, 2004). Viņi visi šajās sezonās kļuvuši par čempioniem.
V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Aplis |
1 | N. Hilkenbergs | Force India | 1’39”824 | 48 |
2 | R. Grožāns | Haas | 1’39”923 | 47 |
3 | Dž. Batons | McLaren | 1’40”298 | 46 |
4 | E. Gutjeress | Haas | 1’40”368 | 45 |
5 | M. Verstapens | Toro Rosso | 1’40”399 | 41 |
6 | N. Rosbergs | Mercedes | 1’40”418 | 38 |
7 | F. Nasrs | Sauber | 1’40”582 | 42 |
8 | K. Raikonens | Ferrari | 1’40”593 | 40 |
9 | S. Fetels | Ferrari | 1’40”610 | 37 |
10 | L. Hamiltons | Mercedes | 1’40”662 | 32 |
11 | D. Rikjardo | Red Bull | 1’41”015 | 55 |
12 | K. Sainss | Toro Rosso | 1’41”485 | 35 |
13 | P. Verleins | Manor | 1’41”489 | 48 |
14 | D. Kvjats | Red Bull | 1’41”546 | 38 |
15 | V. Botass | Williams | 1’41”558 | 23 |
16 | F. Masa | Williams | 1’41”815 | 34 |
17 | S. Peress | Force India | 1’41”846 | 30 |
18 | R. Harjanto | Manor | 1’42”009 | 42 |
19 | F. Alonso | McLaren | 1’42”226 | 36 |
20 | Dž. Palmers | Renault | 1’42”232 | 26 |
21 | K. Magnusens | Renault | 1’42”311 | 22 |
22 | M. Ēriksons | Sauber | 1’43”269 | 41 |
Arī viņa pārstāvētajai “Mercedes” komandai šis posms ir diezgan vēsturisks – Rosberga uzvara atnesa komandai 100. goda pjedestālu tās pastāvēšanas vēsturē, ieskaitot komandas pirmo uznācienu 1954. un 1955. gadā. Tikmēr “Mercedes” kā dzinēju piegādātāji F1 nu ir aizvadījuši precīzi 400 posmus. To laikā ar dzinējiem apgādātas 8 komandas.
Viena no tām ir “Force India”, kuras braucējs Niko Hilkenbergs, pateicoties tam, ka pēdējo sacīkšu nogriezni veica ar supermīkstajām riepām, uzrādīja ātrāko sacīkšu apli. Šī bija otrā reize Hilkenberga karjerā, kad tas izdevies. Īpatnēji, ka arī 2012. gada Singapūras GP, kad vācietis to paveica pirmo reizi, viņš neguva punktus. Turklāt pie punktiem šoreiz netika arī otrā, trešā un ceturtā ātrāko apļa laiku īpašnieki.
Uz goda pjedestāla kāpa arī viens no pirmo apļu neveiksminiekiem Sebastians Fetels. Savas karjeras laikā viņš uz goda pjedestāla bijis tieši tikpat reižu, cik viņa komandas biedrs Kimi Raikonens. Tā bija 250. reize, kad otro vietu izcīna braucējs ar “Ferrari” dzinēju.
Tikmēr uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena kāpa Daņila Kvjats. Krievu sportists to līdz šim paveica tikai pērn Ungārijā, arī toreiz finišējot starp Fetelu un Rikjardo, tiesa gan, otrajā pozīcijā. Kvjats arī tika atzīts par dienas braucēju skatītāju balsojumā F1.com šogad izveidotajā aptaujā, kļūstot par otro braucēju, kas ieguvis šo balvu. Kā zināms, Austrālijā un Bahreinā skatītāju favorīts bija “Haas” braucējs Romēns Grožāns.
Pateicoties Hamiltona neveiksmēm un Rikjardo lieliskajam aplim, labākie 3 braucēji kvalifikācijā nāca no 3 atšķirīgām komandām. Kas tāds pēdējo reizi notika 2014. gada Ungārijas GP. Turklāt katrs no šiem 3 braucējiem izmantoja atšķirīgu dzinēju no konkurentiem, kas Turbo V6 ērā, kas sākās 2014. gadā, vēl nebija piedzīvots.
Gads | Posms | Piloti |
1961 | Nīderlandes GP | 15 |
2005 | ASV GP | 6 |
2005 | Itālijas GP | 20 |
2011 | Eiropas GP | 24 |
2016 | Ķīnas GP | 22 |
Sesto reizi F1 vēsturē visi braucēji tika klasificēti, bet piekto reizi visi arī sasniedza sacīkšu finišu. Turklāt atstarpe starp pirmās un pēdējās vietas īpašniekiem pirmo reizi šo posmu laikā nesasniedza 2 apļus. Pērn Japānā pēdējo reizi visi braucēji sasniedza 90% sacīkšu distances garumu, neraugoties uz Nasra izstāšanos 3 apļus pirms finiša. Tikmēr 2005. gada ASV finišēja visi seši startējušie braucēji, lai gan “Michelin” protesta dēļ 14 braucēji devās malā pēc iesildīšanās apļa.
Niko Rosbergs desmito reizi karjerā izcīnīja uzvaru no pole position, tādējādi palīdzot “Mercedes” vēl vairāk palielināt pārsvaru pār konkurentiem konstruktoru kausa izcīņā. “Mercedes” braucēji uzvarējuši pēdējās 9 sacīkstes, atkārtojot “Red Bull” pirms 3 gadiem paveikto (visas deviņas uzvaras Fetelam). Garākas sērijas izdevies gūt tikai “Ferrari” (10 uzvaras pēc kārtas 2002. gadā) un “McLaren” (uzvarēti 1988. gada pirmie 11 posmi).
Katrā no pirmajiem 3 posmiem pole position īpašnieks zaudēja vadību pirmajā aplī – Austrālijā Hamiltons atkrita vairākas pozīcijas, Bahreinā sadūrās ar Botasu, bet Ķīnā Rosbergs zaudēja pozīciju Danielam Rikjardo. Šī ir tikai otrā reize kopš 1973. gada, kad tas notiek (arī 2002. gadā). Čempionāta pirmsākumos gan situācijas, kad pole position ieguvējs startā zaudē kādu pozīciju nebija retums.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!
tā diagramma ir cool 😀 Ko tyur var saprast un kam tā interesē? 🙂
grafiski riktīgs ņigu-ņegu tā gonka izskatās.
grafiski riktīgs ņigu-ņegu gonka izskatās.
PILOTI:
– Fetels kļuvis par 6. pilotu kurš 110x klasificējies TOP5
– Batons kļuvis par 2. pilotu, kurš 230x klasificējies TOP20, Šūmaheram ir 240x
– Fetels 2. vai 3. vietā finišējis 39. reizi, panācis Sennu, abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 46 šādiem finišiem ir Hamiltons
– Kimi 5. vietā finišējis 17. reizi, panācis Ralfu un de Andželisu, visi dala 6. vietu, 5. vietā ar 18 šādiem finišiem ir Barikello
– Masa turpina atrauties starp tiem kuri finišējuši 6. vietā, Ķīnā bija 25. reize, kad Masa finišēja 6. vietā, tuvākajam sekotājam – Batonam – ir 18 šādi finiši
– Perezs turpina atrauties starp tiem, kuri finišējuši 11. vietā, Ķīnā bija 17. reize, kad Perezs finišē 11. vietā, tuvākajam sekotājam – Fisikellam – 14 šādi finiši
– Gutjerezs 14. vietā finišējis 8. reizi, panācis FIsikellu, abi dala 4. vietu, 3. vietā ar 10. šādiem finišiem ir Batons
– Grožāns 19. vietā finišēja 3. reizi, panācis Petrovu, Kovalainenu un di Grasi, visi dala 7. vietu, 6. vietā ar 4. šādiem finišiem ir Zutils
– Harjanto kļuvis par 22. pilotu, kurš finišējis 21. vietā, visvairāk – 5 šādi finiši ir Kartekejanam
– Palmers kļuvis par 21. pilotu, kurš finišējis 22. vietā, visvairāk – 3 šādi finiši ir Kartekejanam
– Batons no 12. vietas startēja jau 18. reizi, panācis Barikello un Herbertu, visi dala 3. vietu, 2. vietā ar 19 startiem no 12. vietas ir Dereks Vorviks, 20 šādi starti ir Panisam
– Kimi no TOP10 startēja 190. reizi, kļuvis par 4. ar šādu sasniegumu, 3. vietā ar 198. šādiem startiem ir Barikello
– Masa no TOP15 startē 207. reizi, panācis Patrēzi, abi dala 7. vietu, 6. vietā ar 220. šādiem startiem ir Reikenens
– Kimi kļuvis par 7. pilotu, kurš sasniedzis 1200 punktu robežu, 6. vietā ar 1214 punktiem ir Batons
– Fetels kļuvis par 6. pilotu, kurš pārsniedzis 2100 punktu robežu, ja punkti tiktu skaitīti pēc pašreizējās sistēmas, 5. vietā ar 2124 punktiem ir Reikenens
KONSTRUKTORI:
– Sauber kļuviši par 7. konstruktoru, kuri veikuši vismaz 150 000 km, 6. vietā ar 182 817 km ir Tyrrell
– Rad Bull šī ir 10. sezona, kad vadībā nobraukts vismaz 1 aplis, RB kļuvuši par 8. ar šāu sasniegumu, no aktīvajām komanām vairāk vien ir Ferrari ar 24 šādām sezonām (McLaren 1981-2014 ir 34 šādas sezonas)
– Kvjats atveda Red Bull 70. finišu 2. vai 3. vietā, 7. komanda ar šādu sasniegumu, 6. vietā ar 75x ir Benetton
– Manor kļuvusi par 16. komandu ar finišu 21. vietā, visvairāk – 11 šādi finiši ir HRT
– Renault kļuvusi par 13. komandu ar finišu 22. vietā, visvairāk – 8 šādi finiši ir HRT
– Sauber turpina atrauties starp tām komandām, kuras startē no 15. vietas, Ķīnā Sauber braucējs no 15. vietas startēja jau 63. reizi, tuvākajiem sekotājiem – Lotus – ir 60 šādi starti
– Red Bull kļuvusi par 4. komandu, kura sasniegusi 3100 punktu robežu, 3. vietā ar 3361 punktu ir Williams
– Williams kļuvusi par 3. komandu, kura sasniegusi 9000 punktu robežu, ja punktus skaita pēc pašreizējās sistēmas, 2. vietā ar 13 497 punktiem ir McLaren
VALSTIS:
– Kāds no Vācijas pilotiem uz pjedestāla stāvējis jau 22. reizes pēc kārtas, 5. reizes kad kas tāds ir bijis. Visvairāk – 50 reizes pēc kārtas – uz pjedestāla stāvēja briti, laika posmā no 1962. līdz 1967. gadam
– Kimi atveda Somijas 60. finišu 5. vietā, 6. valsts ar šādu sasniegumu, 5. vietā ar 74 finišiem 5. vietā ir Brazīlija
– Botass atveda Somijai 30. finišu 10. vietā, 7. valsts ar šādu sasniegumu, 6. vietā ar 43 šādiem finišiem ir ASV
– Grožāns atveda Francijai 14. finišu 19. vietā, panākuši līderus vāciešus
– Indonēzija kļuvusi par 10. valsti, kuras pilots finišē 21. vietā, visvairāk – 13 šādi finiši ir ASV
– Lielbritājia kļuvusi par 5. valsti, kuras pilots finišē 22. vietā vismaz 2x, pirmais no britiem 22. vietā finišēja Alans Brauns 1952. gadā, Silverstounā, visvairāk – 15 šādi finiši ir ASV
– Verleina startēšana no 21. vietas nozīmēja, ka vācieši no šīs vietas startējuši jau 50x, 5. valsts ar šādu sasniegumu, 4. vietā ar 54. šādiem startiem ir Brazīlija
– 160x reizes somi startējuši no TOP3, 6 valsts ar šādu sasniegumu, 5. vietā ar 203x ir Itālija
– Kāds no somiem punktos finišējis jau 300x, 6. rādītājs, 5. vietā ar 408 finišiem punktos ir Itālija
KOMANDĀS:
– Rosbergs ar Mercedes 70. reizi klasificējies TOP6, 9. šāds pilots, 8. vietā ar 73 TOP6 klasifikācijām ir Hamiltons ar McLaren
– Batons ar McLaren finišu sasniedza 100. reizi, kļuvis par 6. ar šādu panākumu, 5. vietā ar 102 sasniegtiem finišiem ir Kulthārds arī ar McLaren
– Rosbergs ar Mercedes izcīnīja 23. pole position, panācis Laudu ar Ferrari, abi dala 9. vietu, 8. vietā ar 25 pole position ir Hamiltons ar Mercedes
– Kimi ar Ferrari no 3. vietas startēja 17. reizi, panācis Šūmaheru ar Benetton, abi dala 6. vietu, 5. vietā ar 20. startiem no 3. vietas ir Bergers ar Ferrari
– Hulkenbergs ar Force India no 13. vietas startēja 11. reizi, panācis līderi Depailē ar Tyrrell
– Rosbergs ar Mercedes no pirmās rindas startēja jau 43. reizi, panācis Prostu ar McLaren, abi dala 9. vietu, 8. vietā ar 44 startiem no pirmās rindas ir Hamiltons ar Mercedes
– Rosbergs ar Merceds pārsniedzis 1200 punktu robežu, 2. kurš to izdara, līderis ar 1577 punktiem ir Fetels ar Red Bull