Vēl pirms neilga laika bija grūti iedomāties, ka “Red Bull” komanda jau tik ātri spēs cīnīties par uzvarām, tomēr aizvadītajā nedēļas nogalē Kristiana Hornera vadītā komanda apliecināja, ka pamazām atgriežas virsotnē. Līdz uzvarai pietrūka pavisam nedaudz. Tomēr Luisa Hamiltona panākums ļāvis “Mercedes” braucējam kļūt par tikai trešo braucēju F1 vēsturē, kurš spējis kaut reizi uzvarēt 10 gadus pēc kārtas. To bija paveicis arī Alens Prosts, bet Mihaels Šūmahers uzvarēja 15 secīgas sezonas.
| V. | Komanda | Uzv. |
| 1 | Ferrari | 224 |
| 2 | McLaren | 182 |
| 3 | Williams | 114 |
| 4 | Lotus | 81 |
| 5 | Red Bull | 51 |
| 6 | Mercedes | 50 |
Šī bija 44. uzvara Hamiltona karjerā. Līdz ar to viņa, tāpat kā Monako GP galvenā konkurenta Daniela Rikjardo, izcīnīto uzvaru skaits sakrīt ar mašīnas numuru (44 un 3). Lai kļūtu par otro uzvarām bagātāko braucēju jau šogad, Hamiltonam jāaizvada krietni labāka sezonas atlikušā daļa, jo Prosts savā karjerā izcīnīja 51 uzvaru. Šī bija tikai otrā reize pēdējo 12 gadu laikā, kad Monako GP uzvarētājs nestartēja no pirmās rindas – arī 2008. gadā pie panākuma tā gada čempions kļuva no 3. pozīcijas.
Tikmēr viņa pārstāvētajai “Mercedes” vienībai tā bija 50. uzvara komandas pastāvēšanas vēsturē, ieskaitot deviņus panākumus, ko Huans Manuels Fanhio un Stirlings Moss guva 1954. un 1955. gadā. Tikai par vienu uzvaru vairāk guvusi “Red Bull” komanda.
| V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Apļi |
| 1 | L. Hamiltons | Mercedes | 1’17”939 | 71 |
| 2 | S. Fetels | Ferrari | 1’18”005 | 62 |
| 3 | D. Rikjardo | Red Bull | 1’18”294 | 67 |
| 4 | S. Peress | Force India | 1’18”446 | 64 |
| 5 | K. Sainss | Toro Rosso | 1’18”519 | 70 |
| 6 | N. Rosbergs | Mercedes | 1’18”763 | 74 |
| 7 | E. Gutjeress | Haas | 1’19”131 | 69 |
| 8 | F. Alonso | McLaren | 1’19”170 | 72 |
| 9 | F. Masa | Williams | 1’19”213 | 69 |
| 10 | V. Botass | Williams | 1’19”223 | 66 |
| 11 | N. Hilkenbergs | Force India | 1’19”232 | 74 |
| 12 | Dž. Batons | McLaren | 1’19”670 | 66 |
| 13 | R. Harjanto | Manor | 1’19”868 | 70 |
| 14 | R. Grožāns | Haas | 1’20”219 | 65 |
| 15 | P. Verleins | Manor | 1’20”372 | 60 |
| 16 | M. Ēriksons | Sauber | 1’21”342 | 51 |
| 17 | F. Nasrs | Sauber | 1’21”889 | 46 |
| 18 | M. Verstapens | Red Bull | 1’26”563 | 34 |
| 19 | K. Magnusens | Renault | 1’29”802 | 27 |
| 20 | D. Kvjats | Toro Rosso | 1’37”895 | 14 |
| 21 | K. Raikonens | Ferrari | 1’47”149 | 10 |
| 22 | Dž. Palmers | Renault | 1’58”474 | 2 |
Hamiltonam ar 40 apļu vecām ultramīkstajām riepām izdevās uzrādīt arī sacīkšu ātrāko apli. Šai rādītājā Hamiltons atzīmējies 29 reizes. Vairāk ātrākos apļus uzstādījuši vien Šūmahers (77), Raikonens (42), Prosts (41) un Mansels (30).
Kvalifikācijā Danielam Rikjardo izdevās pārtraukt “Mercedes” vienības dominanci – vācu komanda pie pole position bija tikusi 11 posmus pēc kārtas, kas bija sestā garākā sērija čempionāta vēsturē. Pašam Rikjardo tā bija pirmā uzvara kvalifikācijā, turklāt viņš kļuvis par vienīgo braucēju, kas šogad visos sešos posmos kvalifikācijā pārspējis komandas biedru. Lai gan Rikjardo no pirmās starta rindas startējis 5 reizes, visas viņa uzvaras nākušas no zemākām starta pozīcijām.
Sacīkstēs Rikjardo finišēja 2. vietā, līdz ar to 3 dažādi “Red Bull” braucēji šogad kāpuši uz goda pjedestāla. Kas tāds pēdējo reizi notika pirms 10 gadiem, kad “McLaren” sastāvā 1 gada laikā uz goda pjedestāla kāpa Raikonens, Montoija un de la Rosa.
Neveiksmīga nedēļas nogale izvērtās “Williams” komandai – Masa finišēja 10. pozīcijā, bet Botass pēc soda saņemšanas tika klasificēts 12. vietā. Tas nozīmē, ka Masa ir kļuvis par vienīgo braucēju, kuram šogad izdevies tikt punktos katrā posmā.
Tikmēr par dienas braucēju kļuva 3. vietas ieguvējs Serhio Peress, kurš, kopš “McLaren” pamešanas un pievienošanās “Force India” 2014. gadā, uz goda pjedestāla kāpis biežāk nekā “McLaren” braucēji šai laika posmā. Pašai “Force India” komandai tikai otro reizi tās pastāvēšanas vēsturē izdevās abas mašīnas ievest labāko sešiniekā. Viņi to paveica arī 2014. gada Bahreinas GP izcīņā.
Lai gan “Manor” vienībai šis posms nebija ievērības cienīgs, tomēr tās pagājušā gada pamatsastāva braucējam Aleksandram Rosi pāri okeānam izdevās uzvarēt prestižajās Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstēs, kļūstot par pirmo debitantu kopš 2001. gada, kas to paveicis. Par uzvaru Rosi saņēmis aptuveni 2.5 miljonu dolāru lielu prēmiju, kas ir aptuveni 10 reizes vairāk kā gada alga nabadzīgāko komandu braucējiem F1 pagājušajā sezonā pēc portāla crash.net datiem.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!





