Ar “Mercedes” komandas pilota Luisa Hamiltona uzvaru noslēgusies F1 Kanādas lielās balvas izcīņa Monreālas trasē. Pēc lieliska starta otrais palika Sebastians Fetels, bet Valteri Botass noslēdza trijnieku.

Startā ļoti ātrs bija Fetels, kurš no trešās starta vietas tika garām abiem “Mercedes” pilotiem Hamiltonam un Niko Rosbergam. Fetels nekavējoties sāka iekrāt pārsvaru, taču pirmā apļa beigās pieļāva kļūdu, pēdējā līkumā izbraucot ārpus trases. Vācietim gan izdevās saglabāt līderpozīciju, bet Hamiltons cieši sekoja.

“F1LV

Sacīkstes līderis boksos pirmo reizi devās 12. aplī, kad dēļ Džensona Batona apstāšanās trases malā, tika aktivizēta virtuālā drošības mašīna. Fetels, ar jaunām supermīkstajām riepām, trasē atgriezās 4. vietā, aiz “Red Bull” braucējiem Maksa Verstapena un Daniela Rikjardo, kuriem gan izdevās tikt garām. Hamiltons boksos nedevās, un izmantoja savādāku stratēģiju nekā Fetels.

Sacīkstes turpinājumā Fetelam minimāli izdevās tuvoties Hamiltonam, taču pārsvars nebija liels. Sacīkstes 25. aplī Hamiltons devās savā vienīgajā pitstopā, un ļāva uz brīdi vadībā nonākt Fetelam. Brits boksos uzlika mīkstā sastāva riepas, ar kurām brauca līdz finišam.

Fetels otro reizi boksos devās 37. apļa beigās, un uzlika identiskas riepas kā Hamiltons. Sākotnēji Fetels spēja tuvoties Hamiltonam, taču tuvāk par 4-5 sekunžu atstatumu neizdevās tikt. Pēdējos apļos Fetels arī vairākkārtēji kļūdījās, un bloķēja riepas, tādējādi vēl vairāk samazinot savu ātrumu.

Cīņā par trešo vietu “Williams” komandas pilotam Valteri Botasam izdevās pārspēt konkurentus no “Red Bull”, kamēr Rosbergu piemeklēja vairākas neveiksmes. 18 apļus pirms beigām Rosberga riepa sāka laist ārā gaisu, un nācās doties boksos, bet ar jaunām riepām izdevās panākt 4. vietā esošo Verstapenu. Cīņā ar Verstapenu priekšpēdējā aplī Rosbergs kļūdījās mēģinot apdzīt, un saslīdēja bremzēšanas brīdī.

4. vietā sacīksti noslēdza Verstapens, Rosbergs palika piektais, bet pirmo sešinieku noslēdza Fetela komandas biedrs Kimi Raikonens.

Formula 1 čempionāta kopvērtējuma vadībā pagaidām vēl ir Rosbergs, bet Hamiltons viņa pārsvaru ir samazinājis līdz deviņiem punktiem. Fetels Rosbergam zaudē 38 punktus.

Jau pēc nedēļas F1 atgriežas Eiropā uz Eiropas GP izcīņu, kura norisināsies jaunajā Baku ielu trasē.

Kanādas GP – sacīkste

Vieta Braucējs Komanda Laiks/atst.
1 United KingdomLewis Hamilton GermanyMercedes 1:31:05.296
2 GermanySebastian Vettel ItalyFerrari +5.011
3 FinlandValtteri Bottas United KingdomWilliams +46.422
4 NetherlandsMax Verstappen AustriaRed Bull Racing +53.020
5 GermanyNico Rosberg GermanyMercedes +1:02.093
6 FinlandKimi Raikkonen ItalyFerrari +1:03.017
7 AustraliaDaniel Ricciardo AustriaRed Bull Racing +1:03.634
8 GermanyNico Hulkenberg IndiaForce India +1 aplis
9 SpainCarlos Sainz Jr. ItalyToro Rosso +1 aplis
10 MexicoSergio Perez IndiaForce India +1 aplis
11 SpainFernando Alonso United KingdomMcLaren +1 aplis
12 RussiaDaniil Kvyat ItalyToro Rosso +1 aplis
13 MexicoEsteban Gutierrez United StatesHaas F1 Team +2 apļi
14 FranceRomain Grosjean United StatesHaas F1 Team +2 apļi
15 SwedenMarcus Ericsson SwitzerlandSauber +2 apļi
16 DenmarkKevin Magnussen FranceRenault F1 Team +2 apļi
17 GermanyPascal Wehrlein United KingdomManor Racing +2 apļi
18 BrazilFelipe Nasr SwitzerlandSauber +2 apļi
19 IndonesiaRio Haryanto United KingdomManor Racing +2 apļi
Izstājās Felipe Massa Williams
Izstājās Jolyon Palmer Renault F1 Team
Izstājās Jenson Button McLaren Dzinējs

 

22 KOMENTĀRI

    • Es arii te gaidiiju,kad nu brauks pitos shis iekshaa….,bet beigaas atkal MB piechakareeja Ferrarii galveno matemaatikji 😀 Gonka visaa visumaa ljoti skataama un Vettela starts vispaar konfekte…zheel,ka Kimii tur kaut kur maldiijaaas…Rosbergs…bez komentaariem 😉

      • Ja pats fetels nebutu rupjas kludas pielaidis
        tad ar strategiju butu viss kartiba un vins finisetu prieksa mersedes braucejam.

  1. …..sacīkste so so …nekā pārsteidzoša vai pārdabiska… Kanādai raksturīga gonka….
    …. Rosberga tituls tagad atkarīgs nevis no Hamja, bet gan Ferrari progresa noturēšanas…ja izdosies noturēt (kas ir maz ticams) , tad Rosbergam par titulu būs jācīnās , un nekādu atlaižu vai parādiņu atdošanu nebūs, jo konkurencē jau abiem pilotiem ir jāiet uz visu banku..un tad jau – kā kuram sanāks… atļauties regulēt komandas politiku pa savam var tikai tad, ja komandai ir drošs pārsvars…. tagad viss atkarīgs no Ferrari ,,turēšanas līdzi,, Meršiem…Rosbergam vēl jo mazāk trumpju rokās…..būs vien jācīnās, ja komanda neatgūs līdzšinējo pārsvaru….

    Interesanti dati no Ferrari riepu nodiluma tempiem pēdējā sacīkšu nogrieznī…. šoreiz atturēšos par to runāt – , jo tam nav jēgas… tas tikai uzkurinās ažiotāžu, un sāksies tukšs bazars , kā vienmēr 😀 …

    Verstapenam visu cieņu – var piedēvēt viņam Masas amatu, kā grūti apdzenams pilots….fantastjika…

    Rosbergs ar to arī zaudē – šis Hamim bieži vien atstāj vietu trasē – Hamis šim nekad… kā reiz teica Moto gp pilots Lorenco – pilotam ir jābūt egiostam, lai kļūtu par čempionu….

    • Edgar, šaubu nav, ka parasti par Ferrari riepu nodiluma tempiem diskutēt ar Verminbandu ir bezjēdzīgi, jo viņu zināšanu līmenis nav atbilstošs, bet šoreiz pat ezītis miglā būtu varējis saskatīt Ferrari problēmas ar riepām. Varbūt ir vērts Tev šoreiz tomēr pacensties apskaidrot Verminbandu? 😉

      • Nu, redzēs, redzēs, vai tas ir vienkārši veiksmes un neveiksmes faktors… Rosberga ‘izpildījums’ pēdējās gonkās kaut kā izteikti atgādina viņa bezcerīgos vārguma mirkļus iepriekšējās divās sezonās. Spānijā viņš saņēma satricinājumu, Monako dabūja trūkties, bet Kanādā tika iemīts zemē. Es domāju, ka viņš jau tagad nakts murgos jūt Hamiltonu elpojam pakausī… 😀

      • kā rādās, naf ROS tā ‘instinkta’, par ko tik diži slavēts tiek Senna – ‘”īsts” čempiona materiāls’ būtu uztaisījis Turn1 collision, un morim pateicis: ‘pats vainīgs, ja nevari savākt savu understeer, man tu vietu neatstāji’

        skaidrs, ka HAM ‘atstājot vietu’ priekš ROS, nākamajā virāžā viņš (HAM) būtu ārmalā, un tātad – ar ļoti lielu varbūtību AIZ rosberga

  2. spilgtākais iespaids – VES vs. ROS pēdējos apļos. HAM startā akan apstiprināja savu ‘ham’ reputāciju, lietājot krievenieku mēli. Kas tika salauzts ROS kāram, izvizinoties ārpus trases, to varam tikai minēt.

    Par ‘riepu problēmām’ sarkanajiem, protams, F1.lv rezidentais saldais pārītis turpina ļurināt savu ļurināmo. Kamēr šeit ir pašu sarkanās skudērijas šoferu sacītais:

    RAI: The behavior of the car was pretty ok in certain parts of the track, but in some others, with the cool conditions, I was struggling with the tires. When I was free to push it felt good, but then when I had to slow down for fuel saving the tires were losing temperature, they were cooling down and it was difficult to make them work again, and this went on for most of the race.

    VET: We expected obviously the tires to last a little bit less, but they didn’t.

    “riepu dilšana” saki, vucān..?

    • Austin, varu saderēt, ka Latvijas TV komentētāji kādā brīdī šo riepu dilšanas problēmu ir piedzemdējuši un, par cik Vutnāna k-gs nekompetento Sky TV neskatās, tad nu ir pieķēries tai riepu dilšanai kā slīcējs betona bluķim 🙂

      Sen atpakaļ skatījos filmu, kur iesācēja tulkotāja filmas sākumā “group of motherfuckers” pārtulkoja kā “specvienība MotherFalkers”. Vēlāk, katru reizi kā kāds nolamājās MF , tā nabadzīte mēģināja kaut kā kontekstā to specvienību iepīt :)))

      Tāpat ir ar Vutnānu. Viņš līdz sezonas beigām ar riepu nodilumu ņemsies un to, ka Ferrari ir jauna turbīna uzstādīta nemaz nepamanīs 🙂

  3. Skatoties, kā ROS nespēj tikt garām VES pieķēru sevi pie domas , ka HAM tā nebūtu neizpildāma problēma, piebrauktu, apdzītu un atrautos, ja ne pirmajā mēģinājumā, tad otrajā. Tas tīri emocionāli, bet tāpēc HAM ir jau 3kārtējs čempions un ROS var nebūt vispār čempions.