Līdz Latvijas posmam pasaules rallijkrosa čempionātā atlicis mazāk par mēnesi, bet kamēr mēs jau esam domās par sacensībām Biķerniekos, šajā nedēļas nogalē tiek aizvadīts astotais WorldRX sezonas posms – Francijas RX.
Sacensības nelielā Lohīkas ciema rallijkrosa trasē būs īpašas. Pirmkārt jau tādēļ, ka aprit tieši 40 gadi, kopš francūži tika iepazīstināti ar rallijkrosu. Un otrkārt ierasts, ka Lohīkā ierodas rekordliels daudzums rallijkrosa fanu. Tāpēc ir liela varbūtība, ka arī šogad sacensībām klātienē līdzi sekos 70 tūkstoši skatītāju. Pie tam jāteic, ka ievērojams ir ne tikai fanu, bet arī dalībnieku skaits. Tā, piemēram, pasaules čempionāta Supercar klasē vien pirmajā kvalifikācijā uz starta stāsies 31 mašīna.
Iepriekšējā posmā Kanādā uzvaru guva zviedrs Timijs Hansens, kuram tā bija pirmā sezonā. Pirms tam šosezon uzvarējuši ir arī Andreass Bakerūds, Matiass Ekstrēms un Peters Solbergs.
Pagājušajā sezonā Lohīkas trasē uzvaru guva “Peugeot-Hansen” komandu pārstāvošais Hansens, bet aiz viņa finišēja Solbergs, kuram uz šo nedēļas nogali mašīna ir uzbūvēta gandrīz vai no jauna. Iepriekšējā posma finālā, jau pēc finiša, Antona Marklunda “Volkswagen” pazuda bremzes un zviedrs lielā ātrumā ietriecās Solberga aizmugurē, pēc kā mašīna esot bijusi ļoti sliktā stāvoklī.
Jānim Baumanim šīs būs pirmās sacensībās “SuperCar” klasē Lohīkā. Viņam šajā sezonā sniegums bijis dažāds, taču vairākas reizes tikai nedaudz pietrūcis lai iekļūtu finālā.
“Pēc iepriekšējā Kanādas posma mašīna ir labā stāvoklī. Šajā laikā tā ir pilnā mērā atjaunota un visam vajadzētu būt kārtībā. Nekādu testus starplaikā neesam aizvadījuši un braukšanas pieredze kopš augusta sākuma nav kāpināta, tādēļ jau sestdien no rīta jādodas uz treniņbraucieniem un jāsāk ar braukšanas sajūtu atgūšanu, lai trasē tiktu pie nepieciešamā ritma. Jāpierod arī pie trases, jo ar Supercar mašīnu šeit nav braukts un ātrums te ir pavisam cits. Trajektorijas varbūt ir līdzīgas, tomēr braukšana atšķirsies diezgan krasi no priekšpiedziņas mašīnas. Šajā trasē ir ļoti grūti paredzēt, kāda situācija var izveidoties startā un pēc tam pirmajā pagriezienā. Trase ir ļoti ātra un jābrauc šeit bez kļūdām, tad arī rezultāts var būt tīri labs. Labi, ka man izlozēts viens no pēdējiem braucieniem. Tā varētu būt zināmā mērā priekšrocība, jo trase jau būs patīrīta, būs mazāk putekļu un attiecīgi mazāk slīdēs,” stāsta Baumanis.
Tikmēr Reinim Nitišam šīs būs pēdējās sacensības “ALL-INKL Munnich Motorsport” vienībā. Kā jau ziņots, pirms šī posma viņš lauzis līgumu ar Vācijas komandu, bet jau uz nākamo posmu atgriezīsies pie savas bijušās “OlsbergsMSE” komandas. Šajā trasē Nitišs startējis divreiz. Pirmajā reizē izdevās finišēt uzreiz aiz uzvarētāja Solberga, kamēr gadu vēlāk nācās samierināties vien ar 16. vietu. Arī sniegums šīs sezonas pirmajā daļā nevieš cerības uz augstākām vietām.
Sestdienā Francijā tiks aizvadītas pirmās divas kvalifikācijas kārtas, bet svētdien sekos galvenie notikumi ar pēdējām divām kvalifikācijām, kā arī pusfināliem un fināliem.