Aizvadītajā nedēļas nogalē risinājās viens no notikumiem bagātākajiem braucieniem pēdējo sezonu laikā, kam pamatu ielika lietus mākoņi virs Interlagosas trases. Par dienas braucēju skatītāju vērtējumā kļuva Makss Verstapens, kurš pēdējos apļos demonstrēja paraugstundu braukšanai lietū, kamēr Luiss Hamiltons neaizskaramā vienatnē izcīnīja 52. uzvaru karjerā, kļūstot par otro uzvarām bagātāko braucēju F1 vēsturē aiz Mihaela Šūmahera. Tā kā Brazīlijā Hamiltons vēl nebija uzvarējis, viņš kļuva par pirmo braucēju, kas uzvarējis 24 dažādās trasēs. Ko tādu nespēja pat Šūmahers.
| V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
| 1 | M. Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1’25”305 | 67 |
| 2 | D. Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1’25”532 | 42 |
| 3 | L. Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1’25”639 | 44 |
| 4 | V. Botass | Williams | Mercedes | 1’26”062 | 70 |
| 5 | S. Fetels | Ferrari | Ferrari | 1’26”195 | 70 |
| 6 | N. Rosbergs | Mercedes | Mercedes | 1’26”222 | 47 |
| 7 | K. Magnusens | Renault | Renault | 1’26”524 | 69 |
| 8 | N. Hulkenbergs | Force India | Mercedes | 1’26”728 | 69 |
| 9 | F. Masa | Williams | Mercedes | 1’26”767 | 39 |
| 10 | Dž. Batons | McLaren | Honda | 1’26”983 | 38 |
| 11 | S. Peress | Force India | Mercedes | 1’27”093 | 41 |
| 12 | F. Alonso | McLaren | Honda | 1’27”104 | 70 |
| 13 | K. Sainss | Toro Rosso | Ferrari | 1’27”153 | 38 |
| 14 | D. Kvjats | Toro Rosso | Ferrari | 1’27”476 | 42 |
| 15 | F. Nasrs | Sauber | Ferrari | 1’27”547 | 70 |
| 16 | E. Okons | Manor | Mercedes | 1’27”796 | 47 |
| 17 | E. Gutjeress | Haas | Ferrari | 1’27”805 | 43 |
| 18 | P. Verleins | Manor | Mercedes | 1’27”919 | 69 |
| 19 | K. Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1’28”847 | 12 |
| 20 | M. Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1’31”265 | 11 |
| 21 | Dž. Palmers | Renault | Renault | 1’34”334 | 11 |
Par vienu iespaidīgu ierakstu vēstures lapās Hamiltons parūpējās jau sestdien, izcīnot 60. pole position savā karjerā vēl vairāk pietuvojoties Šūmaheram (68) un Sennam (65). Tikmēr viņa pārstāvētā “Mercedes” vienība, neraugoties uz izkritienu Monako, kļuva par pirmo vienību, kas vienas sezonas laikā izcīna 19 pole position. Ja Hamiltons vai Rosbergs uzvarēs arī Abū Dabī GP kvalifikācijā, Sudraba bultām izdosies arī kļūt par komandu ar vislabāko pole position pret GP skaitu sezonā rādītāju, jo līdz šim neviena komanda vēl nav izcīnījusi pole position visos sezonas čempionāta posmos.
Tā kā Hamiltons atradās vadībā no pirmā līdz pēdējam aplim, viņam izdevies apsteigt savu bērnības dienu elku Airtonu Sennu, kurš sacīkšu vadībā karjeras laikā pavadīja 2931 apli. Hamiltons jau šai rādītājā sasniedzis 2947 apļus. Vairāk ir tikai Šūmaheram – 5111.
Makss Verstapens sasniedzis vēl vienu jaunības rekordu – boksu apmeklējums sacīkšu otrajā daļā lika 19 gadus vecajam braucējam atkāpties uz 15. pozīciju, tomēr jaunās riepas padarīja viņu neapturamu, palīdzot sasniegt pirmo ātrāko apli karjerā par 1 gadu un nepilniem 7 mēnešiem apsteidzot Niko Rosbergu, kurš to paveica 20 gadu un 8 mēnešu vecumā savā karjeras pirmajā GP izcīņā 2006. gadā Bahreinā. Pēdējo septiņu posmu laikā ne sacīkšu uzvarētājam, ne viņa komandas biedram nav izdevies uzrādīt sacīkšu ātrāko apli.

Lielisku sniegumu demonstrēja šīs sezonas divu lēnāko komandu pārstāvji. “Manor” braucējs Estebans Okons vēl divus apļus pirms finiša atradās punktu zonā, ko gan noturēt neizdevās. Vēl vairāk sāli “Manor” brūcēm piebēra fakts, ka “Sauber” braucējs Felipe Nasrs finiša līniju šķērsoja devītajā vietā, ļaujot Pītera Zaubera izveidotajai komandai apsteigt “Manor” un pakāpties uz 10. vietu konstruktoru kausā, par ko pērn tika piešķirti 13.5 miljoni USD, kamēr 11. vieta paliek bešā. Turklāt vienādo daļu (par pagājušo sezonu tā bija 33.5 miljoni USD) sadala komandas, kas pēdējo 3 sezonu laikā vismaz 2 reizes sezonu beigušas desmitniekā. Uz nākamo sezonu tas neko nemainīs, tomēr “Manor” jāsasparojas, lai nezaudētu ievērojamu ienākumu avotu.

Līdz ar to pirmo reizi kopš 2009. gada visas čempionātā startējošās komandas guvušas punktus, kā arī pirmo reizi kopš 2002. gada, kad tas notiek čempionātā startējot vismaz 11 komandām, jo 2007. gadā “McLaren” komanda tika izslēgta no konstruktoru kausa izcīņas, līdz ar to tika klasificēta pēdējā vietā bez punktiem. Brazīlijas GP bija 800. reize, kad uz sacīkšu starta stājās “McLaren” mašīnas. Otra senākā F1 komanda atpaliek vien no “Ferrari” kuri piedalījušies 928 no 955 Grand Prix izcīņām.

Trešo reizi čempionāta vēsturē braucējam, kuram bijusi iespēja nodrošināt čempiona titulu divus posmus pirms sezonas beigām, tas nav izdevies arī sezonas priekšpēdējā posmā. Interesanti, ka šāda situācija atkārtojas ik pēc 20 gadiem – Nikijs Lauda 1976. gada sezonas izskaņā, atgriezies pēc šaušalīgas avārijas, izlaida titulu no savām rokām, kamēr 1996. gadā Vilnēvam neizdevās sadeldēt Hila pārsvaru, lai gan uz pēdējo posmu savā debijas sezonā devās ar iespējām iegūt titulu.

Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!




