Friday, October 31, 2025
spot_img
SākumsF1Brazīlijas GP ātrākie apļi un statistika

-

spot_img

Aizvadītajā nedēļas nogalē risinājās viens no notikumiem bagātākajiem braucieniem pēdējo sezonu laikā, kam pamatu ielika lietus mākoņi virs Interlagosas trases. Par dienas braucēju skatītāju vērtējumā kļuva Makss Verstapens, kurš pēdējos apļos demonstrēja paraugstundu braukšanai lietū, kamēr Luiss Hamiltons neaizskaramā vienatnē izcīnīja 52. uzvaru karjerā, kļūstot par otro uzvarām bagātāko braucēju F1 vēsturē aiz Mihaela Šūmahera. Tā kā Brazīlijā Hamiltons vēl nebija uzvarējis, viņš kļuva par pirmo braucēju, kas uzvarējis 24 dažādās trasēs. Ko tādu nespēja pat Šūmahers.

Brazīlijas GP ātrākie apļi
V. Braucējs Komanda Dzinējs Rezultāts Aplis
1 M. Verstapens Red Bull TAG Heuer 1’25”305 67
2 D. Rikjardo Red Bull TAG Heuer 1’25”532 42
3 L. Hamiltons Mercedes Mercedes 1’25”639 44
4 V. Botass Williams Mercedes 1’26”062 70
5 S. Fetels Ferrari Ferrari 1’26”195 70
6 N. Rosbergs Mercedes Mercedes 1’26”222 47
7 K. Magnusens Renault Renault 1’26”524 69
8 N. Hulkenbergs Force India Mercedes 1’26”728 69
9 F. Masa Williams Mercedes 1’26”767 39
10 Dž. Batons McLaren Honda 1’26”983 38
11 S. Peress Force India Mercedes 1’27”093 41
12 F. Alonso McLaren Honda 1’27”104 70
13 K. Sainss Toro Rosso Ferrari 1’27”153 38
14 D. Kvjats Toro Rosso Ferrari 1’27”476 42
15 F. Nasrs Sauber Ferrari 1’27”547 70
16 E. Okons Manor Mercedes 1’27”796 47
17 E. Gutjeress Haas Ferrari 1’27”805 43
18 P. Verleins Manor Mercedes 1’27”919 69
19 K. Raikonens Ferrari Ferrari 1’28”847 12
20 M. Ēriksons Sauber Ferrari 1’31”265 11
21 Dž. Palmers Renault Renault 1’34”334 11

Par vienu iespaidīgu ierakstu vēstures lapās Hamiltons parūpējās jau sestdien, izcīnot 60. pole position savā karjerā vēl vairāk pietuvojoties Šūmaheram (68) un Sennam (65). Tikmēr viņa pārstāvētā “Mercedes” vienība, neraugoties uz izkritienu Monako, kļuva par pirmo vienību, kas vienas sezonas laikā izcīna 19 pole position. Ja Hamiltons vai Rosbergs uzvarēs arī Abū Dabī GP kvalifikācijā, Sudraba bultām izdosies arī kļūt par komandu ar vislabāko pole position pret GP skaitu sezonā rādītāju, jo līdz šim neviena komanda vēl nav izcīnījusi pole position visos sezonas čempionāta posmos.

- Reklāma -

Tā kā Hamiltons atradās vadībā no pirmā līdz pēdējam aplim, viņam izdevies apsteigt savu bērnības dienu elku Airtonu Sennu, kurš sacīkšu vadībā karjeras laikā pavadīja 2931 apli. Hamiltons jau šai rādītājā sasniedzis 2947 apļus. Vairāk ir tikai Šūmaheram – 5111.

Makss Verstapens sasniedzis vēl vienu jaunības rekordu – boksu apmeklējums sacīkšu otrajā daļā lika 19 gadus vecajam braucējam atkāpties uz 15. pozīciju, tomēr jaunās riepas padarīja viņu neapturamu, palīdzot sasniegt pirmo ātrāko apli karjerā par 1 gadu un nepilniem 7 mēnešiem apsteidzot Niko Rosbergu, kurš to paveica 20 gadu un 8 mēnešu vecumā savā karjeras pirmajā GP izcīņā 2006. gadā Bahreinā. Pēdējo septiņu posmu laikā ne sacīkšu uzvarētājam, ne viņa komandas biedram nav izdevies uzrādīt sacīkšu ātrāko apli.

Grafiks: Pirelli
Grafiks: Pirelli

Lielisku sniegumu demonstrēja šīs sezonas divu lēnāko komandu pārstāvji. “Manor” braucējs Estebans Okons vēl divus apļus pirms finiša atradās punktu zonā, ko gan noturēt neizdevās. Vēl vairāk sāli “Manor” brūcēm piebēra fakts, ka “Sauber” braucējs Felipe Nasrs finiša līniju šķērsoja devītajā vietā, ļaujot Pītera Zaubera izveidotajai komandai apsteigt “Manor” un pakāpties uz 10. vietu konstruktoru kausā, par ko pērn tika piešķirti 13.5 miljoni USD, kamēr 11. vieta paliek bešā. Turklāt vienādo daļu (par pagājušo sezonu tā bija 33.5 miljoni USD) sadala komandas, kas pēdējo 3 sezonu laikā vismaz 2 reizes sezonu beigušas desmitniekā. Uz nākamo sezonu tas neko nemainīs, tomēr “Manor” jāsasparojas, lai nezaudētu ievērojamu ienākumu avotu.

Grafiks: Pirelli
Grafiks: Pirelli

Līdz ar to pirmo reizi kopš 2009. gada visas čempionātā startējošās komandas guvušas punktus, kā arī pirmo reizi kopš 2002. gada, kad tas notiek čempionātā startējot vismaz 11 komandām, jo 2007. gadā “McLaren” komanda tika izslēgta no konstruktoru kausa izcīņas, līdz ar to tika klasificēta pēdējā vietā bez punktiem. Brazīlijas GP bija 800. reize, kad uz sacīkšu starta stājās “McLaren” mašīnas. Otra senākā F1 komanda atpaliek vien no “Ferrari” kuri piedalījušies 928 no 955 Grand Prix izcīņām.

Grafiks: F1.com
Grafiks: F1.com

Trešo reizi čempionāta vēsturē braucējam, kuram bijusi iespēja nodrošināt čempiona titulu divus posmus pirms sezonas beigām, tas nav izdevies arī sezonas priekšpēdējā posmā. Interesanti, ka šāda situācija atkārtojas ik pēc 20 gadiem – Nikijs Lauda 1976. gada sezonas izskaņā, atgriezies pēc šaušalīgas avārijas, izlaida titulu no savām rokām, kamēr 1996. gadā Vilnēvam neizdevās sadeldēt Hila pārsvaru, lai gan uz pēdējo posmu savā debijas sezonā devās ar iespējām iegūt titulu.

Grafiks: FIA
Grafiks: FIA

Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!

INDUSTRIJAS ZIŅAS

MEHIKO GP ROKSTĀRi & VANCKARI

JAUNĀKĀS ZIŅAS