Formula 1 bijušais pilots un SKY TV komentētājs Martins Brandls uzskata, ka šī gada formulas būs ‘monstri’ un pilotiem būs pamatīgi fiziski jāpiepūlas, lai tās aizvestu līdz finišam. Tomēr blakus efekts jaunajiem noteikumiem varētu būt krietni problemātiskāka apdzīšana.

Kā ik gadu, Martins Brandls ir “Autosport International Show” eksperts, kur brits dalās pārdomās par gaidāmo sezonu. Jaunie noteikumi ar palielinātu piesspiedējspēka un saķeres līmeni tikai papildināšot esošās paaudzes dzinēju jaudas un griezes momenta iespaidīgo efektu, taču kāds būs iznākums sacīkstēs, to mēs redzēsim tikai sezonai sākoties, uzskata Brandls.

“F1LV

Ielieciet šo dzinēju mašīnā ar ievērojami lielāku piespiedējspēku un uzlieciet riepas, kas ir par 25% platākas – jūs iegūsiet īstu monstru! Taču vai tas uzlabos sacīkšu skatāmību?

“Viss būs atšķirīgs, mašīnas būs brutālas,” skaidroja Brandls, kurš atzina, ka pērn piedzīvojis problēmas ar veselību un tostarp nelielu sirdslēkmi īsi pirms Monako GP apbalvošanas ceremonijas, kur viņam nācās veikt goda pjedestāla intervijas. “Teorētiski mēs esam aizgājuši nepareizo ceļu, ja vēlējāmies uzlabot sacīkšu skatāmību. Esmu dzirdējis, ka šogad daži līkumi tiks braukti ar pilnu gāzi grīdā un klasificēti kā taisnes. Atceros, kad reiz izmēģināju “Red Bull” formulu ar dubulto difuzoru – piespiedējspēks bija tik liels, ka līkumos tā neizslīdēja pat braucot ar pilnu gāzi.”

“Esošie dzinēji ir iespaidīgi jaudas un griezes momenta izteiksmē, lai arī pēc skaņas štruntīgi,” turpināja Brandls. “Ielieciet šo dzinēju mašīnā ar ievērojami lielāku piespiedējspēku un uzlieciet riepas, kas ir par 25% platākas – jūs iegūsiet īstu monstru. Taču vai tas uzlabos sacīkšu skatāmību? Redzēsim. Arī bremzēšanas distances kļūs īsākas, jo mehāniskā saķere ļaus sākt bremzēšanu 5m vēlāk. Tas nozīmē arī mazāk iespējas apdzīšanai. Taču pats galvenais – vai viņi spēs sekot cieši viens otram? Tas būs galvenais indikators tam vai izmaiņas ir nostrādājušas.”

2 KOMENTĀRI

  1. Tikpat labi var pajautāt, vai sacīkšu skatāmību uzlaboja visi tie DRS-i, KERS-i un līdzīg risinājumi? Statistiku par veiktajām apdzīšanām noteikti, taču tas arī viss. Kādas gan emocijas var izsaukt primitīvs manevrs trases taisnē ar atvērtu antispārnu?
    1.formulai ir jābūt 1.formulai – vismonstrozākajām un iespaidīgākajām mašīnām, nevis uzpūstām F3 parodijām.