Diez vai autosporta pasaulē kādu pārsteidza pēdējo F1 2017. gada braucēju puzles gabaliņu nostāšanās savās vietās. Par Valteri Botasa pievienošanos “Mercedes” vienībai nopietni tika spekulēts jau vairākas nedēļas, tomēr sākotnēji viņš nebūt nešķita galvenais favorīts uz vakanto Rosberga vietu. Kādēļ tad Toto Volfa vadītā komanda izvēlējās tieši somu braucēju?

Botass ir cīnītājs. Viņam nekad nav piedēvēti tik skaļi nākotnes čempiona saukļi kā dažiem, kas F1 virtuvē nereti apgrozās vien uz pāris sezonām. Pieredze “Williams” testu braucēja lomā, kā laikā izcīnīts GP3 čempiona tituls ļāva Valteri jau savā debijas sezonā pārspēt komandas biedru Pastoru Maldonado. Mašīna gan nebija konkurētspējīga, tādēļ Botasa patiesās spējas vēl bija miglā tītas.

Nākamo triju sezonu laikā ziemeļnieka stabilitāte un spēja izvairīties no liekiem asumiem kļuva par stūrakmeņiem, lai nepiekāptos komandas biedram Felipem Masam un kļūtu par komandas vadošo braucēju. Turklāt fakts, ka šo gadu laikā “Williams” izmantoja “Mercedes” dzinējus, kā arī viņu elektronikas sistēmas, padarīs pielāgošanās procesu ievērojami vienkāršāku.

Tomēr, neraugoties uz izaugsmi un rezultātu augšupeju, līdz uzvarai Botasam vēl nav izdevies aizsniegties. Tieši izsalkums pēc panākumiem pēc vairākām sezonām vidusmēra komandās aizveda viņa priekšgājēju Niko Rosbergu līdz titulam. Lai gan Rosbergam nācās pārspēt pašu Mihaelu Šūmaheru, kamēr Botasa latiņas nav bijušas tik augstas, tas vēl nenozīmē, ka viņš tās nespētu pārvarēt.

No “Mercedes” skatu punkta izvēli varētu raksturot kā drošu – Toto Volfs jau vairākus gadus ir daļa no Botasa menedžmenta komandas, turklāt tikai pagājušogad pārdeva pēdējās sev piederošās “Williams” vienības daļas. Komandas spēlētājs, kurš kā jau ziemeļnieks ar lieku mutes virināšanu neaizraujas. Viss šķiet skaisti, tomēr to, kā viņa raksturu un psiholoģisko sagatavotību ietekmēs iespēja cīnīties par titulu, vēl ir pāragri spriest.

Tomēr, ja ne Botass, tad kurš vēl varētu ieņemt šo vietu? Arguments, ka pārējiem braucējiem jau bija līgums šoreiz diez vai būs īpaši spēcīgs, zinot, ka tāds bija arī Botasam. Alonso jau atrodas savā karjeras norietā un reiz jau pierādīja, ka sastrādāšanās ar Hamiltonu nenoveda pie kārotā rezultāta. Tikmēr Estebana Okona straujā paaugstināšana uz “Force India” jau uzskatāms par sava veida avansu pēc nieka pussezonas “Manor” sastāvā.

Līdz ar to par loģisku galveno kandidātu bija kļuvis Paskāls Verleins, kurš sevi lieliski apliecināja, gūstot neticamu finišu punktos Austrijā un vairākkārt pierādot, ka arī ar vājāko mašīnu iespējams izrādīt nopietnu konkurenci.

Konkurenti no “Red Bull” nometnes jau paguvuši uzskatāmi apliecināt, ka jaunība ne vienmēr ir šķērslis lielu kalnu gāšanai, tomēr jāatceras, ka “Manor” nav un nekad nav bijusi “Mercedes” atbalsta komanda kā “Toro Rosso” kalpo “Red Bull” vienībai, tādēļ apgalvot, ka tās jauno braucēju programmas biedriem netiek sniegta izdevība būtu melots, jo arī Verleins bez vietas čempionātā nav palicis. Turklāt kas notiktu, ja saspringtajā darba gaisotnē satiktos ekspresīvā Hamiltona personība ar ambiciozo Verleinu? Avārijas un nesaskaņas var maksāt ievērojami dārgāk kā neliels ātruma deficīts.

Vai Verleins būtu bijusi pareiza izvēle? Jā, savu ātrumu viņš jau paguvis apliecināt, tomēr “Mercedes” bija priviliģēta situācija izvēlēties starp vairākām pareizajām izvēlēm un Botasa raksturam vajadzētu radīt veselīgākas attiecības, nekā tās bija, vērojamas čempionvienības sastāvā pēdējo sezonu laikā.

Tomēr, kad nodziest sarkanās gaismas un mašīnas traucas pretim pirmajam līkumam, notikt var jebkas… Līdz pirmajam posmam Austrālijā palikuši vairs tikai divi mēneši. Šoreiz bez esošā čempiona, toties intrigas tālu jāmeklē nebūs!

9 KOMENTĀRI

      • tas ir jau noticis fakts..
        ja nu vienīgi RIC atrod kkādu tipa ‘otro elpu’ no platākajiem kāriem un lielākajiem riteņiem AD 2017 sezonā, jebšu (pieņemsim), ka izrādās fiziski labāk sagatavots lielākajiem g-forciem nekā Maksis, vai kaut kādi tamlīdzīgi faktori nenostrādā – lomas iekš RBR jau ir sadalījušās, IMO.

      • Es kaut kā vēl nesauktu to par notikušu faktu. 😀 Lai kā nebūtu, tajā F1, kuram es pagājušogad sekoju, laikā, kad Buļļos startēja abi šie piloti Ķīrzakas smaidam ir pozitīva bilance gan skatoties pēc skaita,kurās sacīkstēs viņam bija labāks rezultāts, gan arī pēc iegūtajiem punktiem. Tad kas ir pamatā secinājumam par notikušu faktu – proletāriskā pārliecība? 😀