Ķīnas GP noslēdzās ar Luisa Hamiltona uzvaru. Britu braucējs aizvadīja perfektu nedēļas nogali, pārspējot konkurentus arī kvalifikācijā un uzrādīja sacīkšu ātrāko apli, savu pirmo pozīciju nezaudējot ne mirkli. Tāda dominance līdz šim viņam bija izdevusies tikai divas reizes. Hamiltons arī kļuva par sesto braucēju, kam izdevies vismaz 10 reizes noturēt pirmo vietu no starta līdz finišam.
Šī bija piektā reize, kad Hamiltons kāpj uz Šanhajas trases augstākā goda pjedestāla pakāpiena. Tikai viņam un Mihaelam Šūmaheram ir izdevies gūt 5 uzvaras vismaz trīs dažādās trasēs. Hamiltons to paveicis arī Hungaroringā un Monreālā.
Ķīnas GP ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | L. Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'35''378 | 44 |
2 | S. Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'35''423 | 40 |
3 | V. Botass | Mercedes | Mercedes | 1'35''849 | 41 |
4 | K. Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1'36''003 | 42 |
5 | F. Masa | Williams | Mercedes | 1'36''511 | 50 |
6 | S. Peress | Force India | Mercedes | 1'36''531 | 55 |
7 | M. Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1'36''722 | 31 |
8 | D. Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1'36''791 | 36 |
9 | E. Okons | Force India | Mercedes | 1'37''036 | 55 |
10 | K. Saincs | Toro Rosso | Renault | 1'37''398 | 30 |
11 | K. Magnusens | Haas | Ferrari | 1'37''528 | 35 |
12 | R. Grožāns | Haas | Ferrari | 1'37''551 | 50 |
13 | N. Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'38''015 | 36 |
14 | Dž. Palmers | Renault | Renault | 1'38''181 | 47 |
15 | F. Alonso | McLaren | Honda | 1'39''496 | 31 |
16 | M. Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1'39''732 | 50 |
17 | D. Kvjats | Toro Rosso | Renault | 1'40''090 | 18 |
18 | S. Vandūrns | McLaren | Honda | 1'41''460 | 15 |
19 | A. Džiovinaci | Sauber | Ferrari | 2'02''409 | 1 |
“Mercedes” braucējs pakāpies uz otro vietu aiz Šūmahera vēl vienā statistikas rādītājā – viņš guvis vismaz vienu uzvaru jau 11 sezonas pēc kārtas. Līdz Šūmahera rekordam gan vēl ir kurp tiekties, jo vācietis spēja triumfēt kaut reizi 15 gadus pēc kārtas. Turklāt, kāpjot uz goda pjedestāla 106. reizi, Hamiltons panācis četrkārtējo pasaules čempionu Alenu Prostu, kamēr līdz Šūmahera rekordam pietrūkst vēl 49 finiši labāko trijniekā.
Tikmēr pati “Mercedes” komanda svinēja nelielu jubileju – skaitot vienības startus 1950-tajos gados, šī bija 150. reize, kad uz starta redzējām Sudraba bultas, turklāt šajā laikā no pole position viņi startējuši tieši pusē sacīkšu (75). Tikmēr “Mercedes” pagājušā gada sīvākajiem konkurentiem “Red Bull” šī bija 100. Grand Prix izcīņa, kad vismaz viens komandas pārstāvis kāpj uz goda pjedestāla.
Īpaši aizraujošas cīņas risinājās peletona lejasgalā. Kopš 1992. gadā ieviestās kārtības, kad visām komandām obligāti jāstartē ar divām mašīnām, šī bija tikai otrā reize, kad starp sešām lēnākajām formulām katra pārstāv savu komandu. Turklāt kopš 2010. gada tikai trešo reizi pilnīgi visām komandām izdevās vismaz ar vienu mašīnu pārvarēt pirmo kvalifikācijas kārtu. Iepriekšējās reizes tas notika 2014. gadā ASV, kad Q1 izkrita tikai 4 braucēji un pirms 2 nedēļām Austrālijā.
Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!
Prieks,ka liidz Shumim Luisitai veel taalu taaalu taaalu 🙂
Jā, vēl 5 pole position (68-63). ?
P.s. Let Michael pass for the Championship uzvaras un pjedestāli nav uztverami nopietni!
Neaizmirsīsim, ka 1.formulas statistikā pastāv tikai viens objektīvs lielums – %. Skaidrs, ka Hamiltons jau šogad arī Pole Position rādītājā apdzīs gan Sennu, gan Šūmaheru. Bet, ko dod šī skaitliskā apsteigšana, ja Sennas % ir 40, kamēr Hamim tikai 33.
Pole position vispār ir neko nerādoša statistika, jo nav pat nepieciešams uzvarēt kvalifikācijā, lai tā tiktu pieskaitīta :D. Un otrādi uzvara kvalifikācijā vēl nenozīmē pole position 😀 Buhgaltērijas statistika 😛
Vermin, velti satraucies! Kā vienmēr man ir taču sagatavots arī rezerves variants… front row starti! Izbaudīsim visus rekordus šovasar! Priekā! hehehe
Pro, man jau nav nekas pret %, bet Šūmja fani bēg no % statistikas kā velns no krusta! Ir jau arī iemesls… Šūmim pole position vispābā ir tikai 22.08%. hehehe
Troļļojam, Vermin? Tu taču labi zini, ko rāda kvalifikācija – braucēja un formulas patieso potenciālu. Ja braucējs ir ātrs kvalifikācijā, tad pārējo (taktiku, tehnikas izturību, riepas, utt.) var pievilkt klāt. Ja viņš nav ātrs kvalifikācijā, tad tur palīdzēt var tikai haļava.
Man kaut kā dziļi vienalga, no kura grāvja kurš startēja 😛 Cāļus, kā zināms, skaita rudenī tāpat arī sacīkšu rezultātus nosaka finišā – ja esi tur pirmais tad to par uzvaru sauc 😛 Un pēc rezultātiem finišos galu galā arī titula ieguvējus nosaka. : P A tam kādos grāvjos katrs ir pabijis nekādas lielas nozīmes nav 😀 Usjok? 😀
Silver bija kādreis f1 tāds džeks Jarno Trulli. kam immer kavlifikācijās bija labi rezultāti. Viena problēma – sacīkšu laikā tik labi vairs nebija, droši vien hroniska nehaļava gan mašinai gan pilotam 😀
P.p.s. Fetelei līdz Luisam gan jau tiešām ir tālu, tālu, tālu! ?
Tas ir tas pats kā basiitii;Tu vari samest speelee videeji ap 30p,bet ja Tu izmet ap 40 metieniem un komanda zaudee tad diez ko lielas jeegas nav no Taviem 30p,bet protams veesturee Tu buusi kaa viens no labaakiem punktu guveejiem! 🙂 Vinetai un Zaigai vai Udensgalvai un cērmei,vai Cirvim un Britnijai to tā pat nesaprast 😀
Šāds % man patīk labāk….Attiecīgi PP pret uzvaru skaitu=133% vs 84%…te lieki piemineet,kuram tas % ir labāks 😀 bet 22.08% nav slikts attiecībā pret 7 tituliem :))))
Let Michael pass for the Championship uzvaras un pjedestāli taču nekvalificējas % statistikai. Iegaumē to, fan81! hehehe
Nekur officāli neesmu redzeejis,ka tas nekvalificējas kā tikai tavā galviņā 🙂
Visas šīs ar kvalifikāciju saistītās statistikas vispār nav izmantojamas kā salīdzinošās, jo pārāk atškirīgi ir bijuši noteikumi. Nu kā var salīdzināt kvalifikāciju rezultātus , kas tika iegūti ar speciāliem kvalifikācijas dzinējiem ar kvalifikācijām mūsdienu variantā vai arī ar kvalifikācijām , kas bija sacīkstes satāvdala, jo bija jāveic ar sacīkstem paredzēto degvielas daudzumu, vai arī formātu, kurā bija jāriņķo degvielas dedzināšanas ērā. Tikai prātā pasistam var ienākt prātā to visu izmantot salīdzināsanai 😛
Tāpēc F1 ir lielisks sporta veids – pilnīgi neko nevar pateikt konkrēti 🙂 Muldēt var līdz bezsamaņai 🙂 Vienu gan laikam apstrīdēt būs pagrūti: to, ko Ķīnā pirmajos apļos izpildīja Verstapens, līdz šim ir spējis vien Senna (Donington, 1993). CryMax kārtīgi pabojāja savu imidžu vēlāk, bet šo sacīksti daudzi atcerēsies vēl pēc gadiem 30…
Who knows, vēl ju Max-im ir jāpaspēj izdarīt f1 kaut ko tādu, lai pēc 30 gadiem vispār kāds atcerētos, ka tāds te bija 😛 Pagaidām jau ir indikācijas, ka varbūt izdodas, bet lai vispitrms pārlec un tad teiksim hopā 😀
Ar AD2016 pēdīgo sacīksti trakais Maxis ir pierakstījies F1 annālēs uz palikšanu, to nu var apgalvot pilnīgi droši.
ko kas (ne)atcerēsies pēc 30 gadiem, tas gan būs no sērijas ‘Muldēt var līdz bezsamaņai’ ( (c) Silver)
Fernando Alonso to contest 2017 Indy 500 with McLaren, Honda and Andretti Autosport
Kā jau viena no F1 vislielākām zvaigznēm (lielākās zvaigznes saņem arī lielākos honorārus) spānim piestāv diktēt savus noteikumus.
Bet vispābā šī nav vienīgā labā ziņa Verminam šodien. Otra ir tā, ka pēc tam, kad Luiss būs pārspējis divus galvenos F1 rekordus (pole position un front row starti), es plānoju noslēgt savu “F1 karjeru”, jo būšu piedzīvojis visas 3 ar F1 saistītās vēlamās lietas (trešā bija Mūdža nobanošana Delfos, kas veiksmīgi notika pat 2 reizes hehehe).
vienkāŗša gan dzīvīte ūdensfaunas pārstāvjiem 😀
Beidzot buus miers no Tvaika Riharda 😀
Ja kāds ir dumjš , tad tas ir uz ilgu laiku 😛 Apnemšanās , protams, laba, bet nu stipri šaubos, ka tu no šīs apmātības tik viegli atbrīvosies 😛
Par to nobanošanu Delfos tu arī kļūdies, vienkārsī tev izdevās pierunāt savus Delfi administratoru draudziņus iekļaut vārdu ‘mūdzis’ lamu vārdu un līdz ar to cenzējamo vārdu sarakstā. Vot arī visa nobanošna 🙂 Un ko, tiki no manis (un jaukās bildtes, kas tev tā patīk) vaļā?