Makss Verstapens ir paziņojis, ka šogad apdzīšanas no pilotu viedokļa Formulā 1 kļuvušas baudāmākas, jo nākas krietni vairāk piepūlēties, lai veiksmīgi veiktu manevru.

Jaunās formulas ar palielināto piespiedējspēku un īsāku bremzēšanas distanci samazina apdzīšanas iespējas un padarā tās sarežģītākas. To apstiprina arī statistika – salīdzinājumā ar 2016.gadu visos trīs pirmajos posmos apdzīšanas šogad ir bijušas mazāk (skatīt tabulu).

Sacīkste2016.gads2017.gads% izmaiņas
Austrālija262-92.3
Ķīna12831-75.8
Bahreina6632-51.5
Vidēji7322

Apdzīšana Formulā 1 tiek skaitītas tikai pilnvērtīgā lidojošā aplī un tas nozīmē, ka 1.sacīkstes apļa apdzīšanas netiek ņemtas vērā, veidojot šo statistiku.

Nevar aizmirst, ka 2011.gadā tika ieviesta DRS sistēma un tas uzreiz dubultoja apdzīšanu skaitu – no 452 sezonu iepriekš, uz 821 pēc DRS ieviešanas. Turklāt tas bija aptuveni četras reizes vairāk nekā 90tajos un 2000šo gadu sākumā. Šobrīd pagaidām izskatās, ka vidējais apdzīšanu skaits varētu būt līdzīgs kā pirms 20 gadiem. Taču, lai arī kopējais skaits samazinās, esam bijuši liecinieki vairākām atsevišķām lieliskām cīņām, kas paliek prātā krietni labāk par kopējo apdzīšanu skaitu.

“Apdzīt ir grūtāk nekā tas bija pērn, taču tas nemaz nav slikti,” paziņoja Verstapens, kurš 2016.gadā no pilotiem veica visvairāk apdzīšnas manevrus – 78. “Ar jaunām riepām ir viens vai divi apļi, kad ir iepsēja nopietni cīnīties par pozīcijām. Turklāt DRS šogad nemaz nav tik liels palīgs – Ķīnā lielākā daļa no apdzīšanām tika veiktas bez DRS sistēmas palīdzības un tas ir arī krietni aizraujošāk.”