Neraugoties uz tikai trešo vietu pagājušā gada konstruktoru kausā, “Ferrari” šogad no F1 menedžmenta (FOM) saņems lielāku summu kā pārējie konkurenti.
Komandas pēc iepriekš atrunātas shēmas sadala līdzekļus, kas iegūti no TV translāciju tiesībām, trašu GP rīkošanas licencēm, sponsoriem un citiem ienākumu avotiem. No šiem ienākumiem, kas pērn sasniedza 1.38 miljardus USD 68% (940 miljoni) tiek sadalīti starp komandām. Šogad šī summa ir kritusies par 2.5%, salīdzinot ar pagājušo gadu, kas daļēji skaidrojams ar faktu, ka kalendārā 21 posma vieta ir palikušas 20 sacīkstes.
Četras lielās komandas – “Ferrari”, “McLaren”, “Mercedes” un “Red Bull” saņem vairāk kā 30 miljonus pēc panāktās vienošanās 2009. gadā, papildus bonusus saņem arī “Williams”, “Mercedes” un “Red Bull”, kamēr “Ferrari” par to vien, ka ir ilglaicīgākā F1 komanda saņem 68 miljonus dolāru.
Pārējā summa tiek dalīta divās vienādās daļās (šogad pa 324.5 miljoniem USD). Pirmā puse tiek sadalīta vienādi visām komandām, kas pēdējo 3 sezonu laikā vismaz divreiz sezonu noslēgušas labāko desmitniekā. Šai kategorijā nekvalificējas “Haas”, kas čempionātam pievienojās tikai pērn. Otrā daļa tiek sadalīta atbilstoši konstruktoru kausā ieņemtajai vietai. Čempioni saņem 19 procentus, katra nākamā komanda pakāpeniski mazāk līdz 10. vietai tiek 4% no šiem 324.5 miljoniem USD.
Līdz ar to augstāka vieta negarantē lielākus ienākumus, kā arī var radīt pamatīgu plaisu. Tā, piemēram, “Force India”, kas pagājušo gadu noslēdza vienu vietu aiz “Ferrari”, saņem par 108 miljoniem USD mazāk (būtu par 98 miljoniem mazāk ja Vīdžeja Maljas komanda sezonu noslēgtu priekšā sarkanajiem zirgiem). Katra komanda savu peļņu saņem 10 ikmēneša maksājumos, sākot no aprīļa.
Komanda | Vienādā | Sniegums | Citi | Kopā | Vieta |
---|---|---|---|---|---|
Ferrari | 36 milj. | 41 milj. (13%) | 103 milj. | 180 milj. | 3 |
Mercedes | 36 milj. | 61 milj. (19%) | 74 milj. | 171 milj. | 1 |
Red Bull | 36 milj. | 52 milj. (16%) | 74 milj. | 161 milj. | 2 |
McLaren | 36 milj. | 31 milj. (9%) | 30 milj. | 97 milj. | 6 |
Williams | 36 milj. | 33 milj. (10%) | 10 milj. | 79 milj. | 5 |
Force India | 36 milj. | 36 milj. (11%) | 72 milj. | 4 | |
Toro Rosso | 36 milj. | 23 milj. (7%) | 59 milj. | 7 | |
Renault | 36 milj. | 16 milj. (5%) | 52 milj. | 9 | |
Sauber | 36 milj. | 13 milj. (4%) | 49 milj. | 10 | |
Haas | 0 | 19 milj. (6%) | 19 milj. | 8 |
Nu, te viss kā dzīvē – bagātie nemitīgi kļūst aizvien bagātāki, bet nabagie nabagāki…
Šis sporta veids ir caureja!
No godīguma F1 naudas sadalē nav ne smakas. Agrāk bija vēl trakāk!
Formulu trenkāšana pa trasēm nav tikai pilotu treniņš, bet arī testi mašīnas attīstīšanai. Tāpēc testi ir ierobežoti, lai daža bagāta komanda, kurai ir privātā testu trase, negūtu negodīgas priekšrocības tur vizinoties 24/7 kā to darīja Šūmis ar Ferrari!
Tirlahod,kad tu beidzot sapratīsi,lai sasniedzot augstvērtīgus rezultātus,ir daudz jātrenējās! Šumahers ir īsts čempions,kas ar smagu darbu 24/7 ir sasniedzis leğendas statusu,ko nekad nesasniegs Luisita,Alonsita!
Ja citiem talantīgiem pilotiem būtu tādi apstākļi (iespējas trenēties pašiem un uzlabot savu formulu 24/7 savā privātā trasē), tad citi būtu sasnieguši vēl vairāk nekā Šumahers.
P.s. Leģendas netiek diskvalificētas no sezonas kopvērtējuma (1997.g.) par apkaunojošiem manevriem pret konkurentu.
Tā ir sporta sastāvdaļa tikt pie diskvalifikācijas…skatītājiem patīk īstu vīru cīņas! Sievietes var daiļslidošanu skatīties,ja kaut kas nepatīk iekš F1!
Nesmīdini pasauli, Šūmahera nožēlojami gļēvā rīcība 1997.g. pēdējā posmā un īstu vīru cīņa ir absolūti pretpoli!