Neraugoties uz cīņu ar stūres defektu, Sebastians Fetels izcīnīja uzvaru šodien Ungārijā notikušajā F1 čempionāta sezonas 11. posmā, aiz sevis atstājot komandas biedru Kimi Raikonenu. Valteri Botass kāpa uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena, bet “Red Bull” braucēju sadursme startā lika Danielam Rikjardo izstāties jau pirmajā aplī.

Ļoti labs starts padevās Kimi Raikonenam, kurš noturēja konkurentus sev aizmugurē un gandrīz tika garām arī komandas biedram Fetelam. Tikmēr Luiss Hamiltons nonāca aiz abām “Red Bull” formulām. Savstarpējā cīņa Verstapenam ar Rikjardo noslēdzās ar sadursmi, kā rezultātā Rikjardo mašīnai tika pārsists radiators, liekot austrālietim izstāties. Tikmēr peletona lejasgalā Niko Hulkenbergs, kurš startēja 5 vietas zemāk par savu kvalifikācijas vietu pārnesumkārbas maiņas dēļ, saskrējās ar Romēnu Grožānu, bet abi turpināja braucienu. Trasē devās drošības mašīna.

Sacīkstēm atsākoties, Makss Verstapens uzvarēja cīņā ar Luisu Hamiltonu, tomēr saņēma 10 sekunžu sodu par avāriju ar Rikjardo. “Ferrari” braucēji pamazām iekrāja pārsvaru. Karloss Saincs pēc lieliska starta bija nonācis sestajā vietā. Fernando Alonso mēģinājumi savu tautieti apdzīt beidzās ar izbraukšanu ārpus trases, tomēr izdevās nezaudēt pozīciju Serhio Peresam.

“F1LV

Romēna Grožāna neveiksmes turpinājās – spiediens riepā sāka kristies, liekot viņam boksos doties vairākus apļus ātrāk kā plānots. Kreisais priekšējais ritenis gan netika pieskrūvēts korekti, kā rezultātā Grožānam jau pirmajā aplī pēc atgriešanās trasē nācās nobraukt malā.

Sebastians Fetels cīnījās ar sava “Ferrari” vadāmību, kas ļāva Raikonenam samazināt atstatumu līdz komandas biedram. Trešajā vietā esošais Botass bija pirmais no līderiem, kurš devās boksos, to veicot 30. aplī. Apli vēlāk savu pitstopu veica arī Hamiltons, tad arī Fetels.

Kimi Raikonena ātro apli iztraucēja atpalicēji, kā rezultātā soms pēc pitstopa atgriezās uzreiz aiz Fetela. Pēc saviem boksu apmeklējumiem un vairākiem neveiksmīgiem mēģinājumiem Alonso apsteidz Saincu. Sacīkšu līderis Makss Verstapens savu boksu apmeklējumu veica tikai 43. aplī, atgriežoties piektajā vietā un ar svaigām mīkstajām riepām kļuva par pārliecinoši ātrāko braucēju trasē.

“Renault” palika pēdējie braucēji, kas devās boksos. Komandas līderim Niko Hulkenbergam bija problēmas ar riteņa noņemšanu, bet punktus gūt neizdevās pēc tam, kad “Renault” braucējs izbrauca caur drošības joslu pēc cīņas ar Kevinu Magnusenu. Pāris apļus pirms beigām viņš devās boksos, lai izstātos.

Valteri Botass palaida garām Luisu Hamiltonu, kurš strauji sāka samazināt “Ferrari” pārsvaru, tomēr līdz apdzīšanas manevram nespēja tikt. Otram “Mercedes” braucējam Valteri Botasam gāja vēl sliktāk – pēdējos apļos viņu noķēra Makss Verstapens. Botass gan spēja noturēt ceturto pozīciju, bet pēdējā aplī Hamiltons atdeva Botasam pozīciju.

Felipes Masas aizvietotājs Pols di Resta paguva pierast pie “Williams” formulas un vēl sacīkšu vidū bija tikai 10 sekundes aiz komandas biedra Lensa Strola, tomēr tehnisku problēmu dēļ devās boksos, lai izstātos neilgi pirms sacīkšu finiša.

Fetelam izdevies palielināt pārsvaru čempionāta kopvērtējumā. Viņu un Hamiltonu tagad šķir 14 punkti, bet “Mercedes” komanda konstruktoru kausā “Ferrari” apsteidz vairs tikai par 39 punktiem. Nākamnedēļ Hungaroringā tiks aizvadīti divu dienu testi, bet nākamais posms risināsies tikai pēc 4 nedēļām Spa trasē, Beļģijā.

4 KOMENTĀRI

  1. Lai gan zināma spriedze bija jūtama lielāko sacīkšu daļu līdz pat finišam, tomēr vairāk acīs dūrās kārtējie 1.formulas absurdi. Pirmkārt – kāda suņa pēc Verstapenam bija jādod sods? Kā vispār var būt tāds idiotisms – dot sodus par sadursmēm pirmajā aplī? Pirmais aplis ar savu haosu ir ‘svēta lieta’ un tur kaut kāda situāciju izskatīšana ir nožēlojama. Turklāt, kā vēlāk izrādījās, šis nonsenss iespējams visiem laupīja aizraujošas sacīkstes, jo visdrīzāk Maksis būtu spējīgs sisties par uzvaru. Un otrkārt, Hamiltona – Botasa rokādes arī nav atzīmējamas ar ‘+’ zīmi. Māžošanās kaut kāda… Kā es smiešos, ja sezonas beigās Hamis tieši par tiem pāris punktiem titulu ņems un pakāsīs…

  2. Noskatījos līdz galam, pēdējos 10 apļus vispār bija grūti skatīties, jo neticēju, ka Ferrari izvilks 1-2 uzvaru. Man prātā bija scenārijs, ka Kimis tomēr tiks garām un tad ar Fetelu tad ātri tiktu galā Hamiltons. Līdz ar to Hamis iegūtu jau pārsvaru kopvērtējumā. Citādi jau nebija ne vainas gonkai. Protams, no vienas puses jau nav smuki, ka tik izteikti tiek izcelts nr1 braucējs. Bet no otras puses, Kimim ir par 80(?) punktiem mazāk nekā Fetelam.