Kārtējā ziema aizvadīta un kārtīgam motorsporta fanam par vienu no pirmajiem pavasara vēstnešiem noteikti kalpos Formula 1 sezonas sākums. 2018. gada pirmais starts Austrālijā tiks dots 25. martā. Kurš pārsteigs, kurš liks vilties? Centīsimies noskaidrot. Šoreiz izvērtēsim “Mercedes” komandas iespējas.

Vēsture

“Mercedes” vēsture sniedzās vēl senākā vēsturē par “Ferrari” un F1 čempionātu. ‘Sudraba bultas’ dominēja 1930-tajos gados, bet F1 programma bija ļoti spoža un īsa. Tā atveda Huanam Manuelam Fanhio divus titulus, taču 1955. gadā Lemānas 24 stundu sacīkstēs “Mercedes” mašīna ielidoja skatītājos. Bojā gāja vairāk kā 80 cilvēku un “Mercedes” nekavējoties pameta motorsportu. Bija jāgaida nepilni 40 gadi līdz vācu koncerns atgriezās. 1995. gadā uzsāktā sadarbība ar “McLaren” līdz titulam aizveda Miku Hakinenu un Luisu Hamiltonu, bet 2009. gadā “Brawn” sastāvā par čempionu kļuva Džensons Batons. Tieši pārņemot “Brawn”, “Mercedes” 2010. gadā ar Mihaelu Šūmaheru pie stūres atgriezās F1 apritē kā rūpnīcas komanda. Vācu leģendas mantinieks Luiss Hamiltons kopā ar bērnības draugu Niko Rosbergu savā starpā sadalījuši visus V6 Turbo ēras čempionu titulus, un komanda nebūt nedomā par apstāšanos.

Kas jauns?

Luiss Hamiltons un Valteri Botass saglabājuši savu vietu komandā, tomēr pašai mašīnai vairāk veikts ‘kosmētiskais remonts’ un revolūcijas vietā veikta evolūcija. ‘Halo’, gaisa savācēji un haizivs spuru izzušana vērojama katrai komandai. Tomēr lai gan vizuālās izmaiņas nav tik pamanāmas, tas nenozīmē, ka tādu nav.

Priekšējā balstiekārta pacelta augstāk, efektīvākai gaisa plūsmas novirzīšanai. Mašīnas aizmugure ir kļuvusi ļoti slaida, kas palīdz piespiedējspēka palielināšanai. Šogad sezonā izmantojamo jaudas agregātu skaits samazināts līdz trim, kas nozīmē, ka liela nozīme būs “Mercedes” ražoto dzinēju izturībai. Pērn tie bija viens no galvenajiem komandas panākumu avotiem. Šogad testos problēmu nebija, lai gan to pašu va attiecināt uz pērnā gada konkurentiem “Ferrari”.

Foto: Mercedes

Ko gaidīt?

Roberts Graudiņš: “Sportam allaž nepieciešami jauni varoņi un pārmaiņas parasti izraisa jaunu popularitātes vilni, tomēr, nevēloties izklausīties pēc pesimista, jāsecina, ka “Mercedes” joprojām ir labākā sacīkšu forma no visām komandām, lieliska izturība un prasmīgs braucēju sastāvs. Dominances gadi ir beigušies, tomēr “Mercedes” spējuši minimizēt visus potenciālos draudus. Uz papīra Luisam Hamiltonam šogad būtu jāizcīna piektais tituls. Grand Prix specifika gan ir tāda, ka sacīkstes risinās uz asfalta, nevis papīra.”

Aldis Putniņš: ““Merdeces” ‘miermīlīgais’ pilotu duets 2017.gadā bija izdevīgs visiem: komandā uzlabojās morāle, Luiss Hamiltons varēja koncentrēties uz citiem konkurentiem, bet Valteri Botass varēja mierīgi apgūt jauno spēles laukumu. Šogad ‘baltie cimdi’ ir jānomet arī Valteri Botasam, jo viņš cīnās par savu vietu zem saules – “Mercedes” līgumu ir pagarinājuši tikai uz vienu gadu. Turklāt, ja ‘sudraba bultu’ komanda būs pārāka par visiem, kā to liecina pirmssezonas testu analīze, tad tieši no Valteri Botasa ir atkarīgs vai mums būs reāla cīņa par titulu vai arī Luisam Hamiltonam tā būs kā pastaiga parkā. Pērn tikai atsevišķos brīžos Botass izskatījās pēc Rosberga un tāds līmenis tagad jānotur visas sezonas gaitā, jo viņam var nebūt trešās iespējas startēt komandā, kas cīnās par čempiona titulu.”