Šajā nedēļas nogalē Hokenheimā tiks dota zaļā gaisma 2018. gada Vācijas salonautomobiļu čempionāta (DTM) pirmajam posmam. Lai gan sacensības jau pavisam tuvā nākotnē gaida pamatīgas pārmaiņas, šī sezona solās būt īpaši aizraujoša. Ielūkosimies septiņos iemeslos – kādēļ?

#1 Ražotāju cīņas

Vācu autobūve allaž bijusi izslavēta visā pasaulē, tādēļ nav nekāds noslēpums, ka vietējam salonautomobiļu čempionātam izdevies uzturēt intrigu ne vien braucēju, bet arī konstruktoru līmenī. No 18 dalībniekiem pa sešiem brauc ar “BMW”, “Audi” un “Mercedes”, turklāt noteikumi vienlaikus sniedz iespējas inovācijām, kā arī ierobežo tās, lai neizveidotu pārāk lielu pārsvaru pār konkurentiem, par ko liecina fakts, ka pēdējo 3 sezonu laikā katram no ražotājiem izdevies savu braucēju aizvest līdz titulam.

#2 Izmaiņas noteikumos

Pērn uz sezonas otro pusi izpaudās “Audi” pārākums. Šogad veiktas izmaiņas aerodinamiskajā jomā, samazinot mašīnu piespiedējspēku par aptuveni trešdaļu. Tiek prognozēts, ka tieši “Audi” šo izmaiņu rezultātā kļūs par galvenajiem cietējiem, atjaunojot intrigu par uzvaru katrā braucienā. Šogad vairs netiks izmantota pērn piekoptā metode censties vienādot spēku samērus, palielinot ātrākās komandas mašīnu svaru. Par vēl vienu jauninājumu šogad kļūs nakts sacīkšu ieviešana. Abi braucieni Misano trasē 25. un 26. augustā tiks aizvadīti zem mākslīgā apgaismojuma.

#3 Braucēju sastāvs

Šogad intriga solās būt ļoti augstā līmenī. Lai gan čempionātu pametis Matiass Ekstroms, savu vietu joprojām saglabājis vecmeistari Garijs Pafets, Bruno Špenglers un joprojām pirmo titulu alkstošais Džeimijs Grīns, kā arī F1 pieredzi guvušie Pols di Resta un Timo Gloks. Viņu rindas šogad papildinās arī Paskāls Verleins, kurš šogad kļuvis par “Mercedes” F1 komandas testpilotu. Par pērnā gada neveiksmēm centīsies reabilitēties Super Formula čempions, Super GT čempions, pasaules izturības sacīkšu čempions un Paikspīkas uzvarētājs Loīks Duvāls, kā arī WTCC slavu guvušais Augusto Farfuss. Pievienojam mikslim vietējās zvaigznes Maiku Rokenfelleru, Marko Vitmanu un pagājušā gada čempionu Renē Rastu, kā arī jauno gvardi – Lukasu Aueru un Danielu Hunkandelju -, un mūs gaida ļoti augstas klases cīņas.

#4 Spēcīgie debitanti

DTM nav čempionāts, kur tik viegli var izmantot frāzi “Atnācu, Ieraudzīju, Uzvarēju,” tomēr pērn Renē Rasts ar lielisku stabilitāti un perfektu galotni titulu izcīnīja jau savā debijas sezonā, apliecinot cik strauji var mainīties spēku samēri. Šogad DTM pievienojušies 3 potenciāli ļoti ātri braucēji. Robins Frinss daudzu ekspertu vērtējumā ir viens no labākajiem braucējiem ārpus F1, savas spējas spoži apliecinot gan Blancpain GT, gan Formula E čempionātos, Džoels Ēriksons Eiropas F3 čempionātā izrādīja nopietnu konkurenci vēlāk par čempioniem kļuvušajiem Šarlam Leklerkam un Lando Norisam, kamēr Filips Engs ar spožiem panākumiem salonautomobiļu čempionātu pieredzi guvis “Porsche” rīkotajos seriālos.

#5 Intrigas trasē

Apdzīšanas trasē notiek regulāri un uzvara kvalifikācijā vēl neko negarantē. Par to liecina fakts, ka pērn nevienā posmā nevarēja vērot situāciju, kad abos braucienos uzvarētu pole position ieguvējs. Sekošana konkurentiem neskādē mašīnām tik ļoti kā F1, turklāt paralēli individuālajai cīņai ražotāji cenšas atrast veidus kā viena koncerna braucēji varētu palīdzēt viens otram, bet obligātais pitstops var radīt negaidītus pavērsienus. Sezonas izskaņā čempionātu pametīs “Mercedes” vienība. Eduardo Mortara glābiņu var meklēt Formula E čempionātā, kamēr Pafetam, di Restam, Aueram, Hunkandeljam un Verleinam jāspēj sevi pierādīt, lai nākamgad nepaliktu bez darba. Ja jauns ražotājs neieņems “Mercedes” vietu jāsarosās arī pārējiem, lai nepaliktu aiz borta.

#6 Augsts prestižs

Par čempionāta kvalitāti liecina fakts, ka visi DTM sportisti to izvirza par prioritāti. Piemēri nav tālu jāmeklē – DTM vārdā pērn pasaules rallijkrosa mājas posmu upurēja kopvērtējuma vicelīderis Matiass Ekstroms, šogad Formula E sacensības Berlīnē plāno izlaist Eduardo Mortara, bet Augusto Farfuss šonedēļ upurējis Spa 6 stundu sacīkstes. Izmaksas ir augstas, ātrums liels, bet uzvaras var pavērt jaunas durvis, kā tas bija di Restas un Verleina gadījumā ar pāreju uz F1.

#7 Aizraujošas pārraides

DTM par saviem skatītājiem ir parūpējušies – čempionāta Youtube kanālā ir iespēja tiešraidē sekot treniņiem, kvalifikācijai, kā arī sacīkstēm gan TV režīmā, gan no vairāku vadošo braucēju on-board kamerām, turklāt skatītājiem iespēja izvēlēties starp vācu un angļu valodas komentētājiem, bet pēc posmiem atskatīties uz spožāko mirkļu kopsavilkumiem.