Ceturtās FIA Formula E sezonas čempions Žans Ēriks Verņē noslēdzis čempionāta pirmo ēru ar uzvaru Ņujorkas ePrix izcīņā, kamēr viņa pārstāvētajai “Techeetah” komandai neizdevās noturēt pārsvaru komandu ieskaitē, kur tituls tika “Audi Abt” vienībai.
Jau kvalifikācija pierādīja, ka cīņa par uzvaru komandu ieskaitē būs īpaši aizraujoša, jo abi “Techeetah” un “Audi Abt” braucēji iekļuva Super pole izcīņā. Pie pole position, tāpat kā dienu iepriekš, tika “Renault e.Dams” braucējs Sebastians Buemi. Viņam sekoja Loterers, Verņē un Abts, kamēr di Grasi slapjos laikapstākļos nenovaldīja mašīnu un piedzīvoja avāriju.
Līdz sacīkstēm lietus bija pārgājis un trase izžuvusi. Šīs sezonas čempionam Verņē padevās lielisks starts. Buemi centās viņu izspiest no trases, tomēr nebija sekmīgs. Verņē pakāpās uz pirmo pozīciju, bet vairākus apļus vēlāk Buemi zaudēja pozīciju arī Lotereram. Vācietim gan nācās doties boksos par pāragru startu.
Vēl vienu neveiksmīgu sacīksti aizvadīja Džeja Penskes vadītā “Dragon Racing” komanda. Hosē Marijam Lopesam neizturēja mašīnas aizmugurējā balstiekārta, kamēr Žeroms d’Ambrocio izstājās pēc Antonio Fēliksa da Kostas un Lukas Filipi sadursmes, kā rezultātā Filipi uztriecās d’Ambrocio mašīnai. Abu teju vienlaikus esošo notikumu dēļ uz vairākiem apļiem tika ieslēgta pilnā dzelteno karogu fāze (virtuālās drošības mašīnas ekvivalents).
Jau atkal lielisku ātrumu sacīkšu režīmā demonstrēja “Audi Abt” komandas pārstāvji. Lai gan Daniels Abts startā zaudēja pozīciju ne tikai komandas biedram di Grasi, bet arī “Jaguar” braucējam Nelsonam Pikē Jr., tomēr turpinājumā abi vācu koncerna pārstāvji spēja tikt galā ar Buemi un līdz boksu apmeklējumam bija nonākuši otrajā un trešajā pozīcijā aiz Verņē.
Abts boksos devās apli ātrāk par saviem galvenajiem konkurentiem, tomēr pozīciju sadalījumā tas neko vadošo kvartetā nemainīja, kamēr Fēlikss Rozenkvists tika garām abiem “Jaguar” pārstāvjiem un pacēlās uz piekto pozīciju.
Abta enerģijas deficīts gan savu lomu nospēlēja – Buemi apsteidza vācieti un pakāpās uz trešo pozīciju. Viņam gan to neizdevās noturēt vairāk kā pāris apļu – pēc nelielas kļūdas Buemi izpildījumā Abts izmantoja izdevību un atguva savu pozīciju.
Pēdējos apļos Lukass di Grasi noķēra Verņē, tomēr garām tikt nespēja. Pa to laiku Loterers paguva atgūties un pakāpties līdz devītajai vietai. Tas nozīmēja tikai vienu – ja Abtam izdosies noturēt Buemi sev aizmugurē, tad komandu tituls tiks “Audi Abt” komandai. Lai gan Buemi centās pakāpties uz trešo vietu, Abts noturēja viņu sev aizmugurē, pie tam tika arī pie punkta par ātrāko sacīkšu apli.
Sems Bērds finišu sasniedza tikai 10. vietā, līdz ar to par 1 punktu piekāpās Lukasam di Grasi, kurš kļuva par 2017./2018. gada sezonas Formula E vicečempionu.
Lai gan “Audi Abt” komanda pēc pirmajiem 4 posmiem ar 12 punktiem dalīja astoto pozīciju komandu ieskaitē, perfekts sezonas turpinājums ļāvis ar 2 punktu pārsvaru izcīnīt titulu, pārtraucot “Renault e.Dams” pirmo 3 sezonu dominanci.
Ņujorkas ePrix II rezultāti
V. | Nr. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | Punkti |
1 | 25 | Jean-Eric Vergne | Techeetah | 43 apļi | 25 |
2 | 1 | Lucas di Grassi | Team Abt | 0.508 | 18 |
3 | 66 | Daniel Abt | Team Abt | 1.287 | 16 |
4 | 9 | Sébastien Buemi | DAMS | 1.780 | 15 |
5 | 19 | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing | 12.146 | 10 |
6 | 20 | Mitch Evans | Jaguar Racing | 20.050 | 8 |
7 | 3 | Nelson Piquet Jr. | Jaguar Racing | 20.592 | 6 |
8 | 23 | Nick Heidfeld | Mahindra Racing | 24.275 | 4 |
9 | 18 | Andre Lotterer | Techeetah | 28.821 | 2 |
10 | 2 | Sam Bird | Virgin Racing | 32.810 | 1 |
11 | 8 | Nicolas Prost | DAMS | 34.100 | |
12 | 27 | Stéphane Sarrazin | Andretti Autosport | 34.594 | |
13 | 16 | Ma Quinghua | NIO Formula E Team | 1 aplis | |
14 | 36 | Alex Lynn | Virgin Racing | 1 aplis | |
NF | 28 | Antonio Felix da Costa | Andretti Autosport | 3 apļi | |
NF | 5 | Maro Engel | Venturi | 28 apļi | |
NF | 68 | Luca Filippi | NIO Formula E Team | 36 apļi | |
NF | 7 | Jérôme d’Ambrosio | Dragon Racing | 37 apļi | |
NF | 6 | Jose Maria Lopez | Dragon Racing | 38 apļi | |
NF | 4 | Tom Dillmann | Venturi | 39 apļi |