“Racing Point” komanda piektdien šķīrās no 15 punktiem un 400 tūkstošiem par to, ka bremžu dzesēšanas atveres šogad iegādātas no “Mercedes” komandas. Kā vēlāk izrādījās, ar šādu iznākumu nav apmierināts neviens.
Pēc sarežģītā tiesu procesa iznākuma, “Racing Point” komandai tika atļauts arī sezonas turpinājumā izmantot šīs atveres, tomēr nu opozīcija ir kļuvusi daudz spēcīgāka – sākotnējiem protestētājiem “Renault” pievienojušās arī “Ferrari” un “McLaren” komandas.
Visskaļāk savu viedokli pauda “McLaren” vadītājs Zaks Brauns: “Manuprāt līdzjutējiem ir ļoti mulsinoši, kā kaut kas var būt neatļauts Austrijā, bet joprojām atrasties mašīnas uzbūvē. Šai visā kopēšanas procesā viņi, protams, saka, ka mašīnu atdarinājuši no fotogrāfijām. Izlasot šos dokumentus ir skaidrs, ka tās ir muļķības un rodas jautājumi arī par visām pārējām mašīnas komponentēm.”
Atbildot uz Brauna izteikumiem ļoti skarbs bija “Racing Point” komandas vadītājs Otmars Safnauers: “Zaks Brauns domā, ka tās ir muļķības, jo viņš nav inženieris. Viņam nav ne mazākās sajēgas, par ko viņš runā. Nulle. Mani pārsteidz, cik maz viņš saprot par F1 noteikumiem. Man sāk šķist, ka viņš zin vairāk par vēsturiskām sacīkstēm nekā par F1.”
“Racing Point” komanda vēl nav izlēmusi, vai iesniegs apelāciju, cerībā atgūt zaudētos punktus. Safnauers norāda, ka tādas komandas kā “Toro Rosso” un “Haas” nekad bremžu dzesēšanas atveres nav veidojuši paši un allaž tās iepirkuši no “Red Bull” un “Ferrari”. Galveno jucekli sagādā fakts, ka pēdējo gadu laikā noteikumi vairākkārt mainījušies, tad atļaujot iegādāties šīs atveres no konkurentu komandas, tad aizliedzot to.
“Mēs vēlamies vērst uzmanību uz visu procesu un konceptu. Uzskatām, ka noteikumi ir pietiekami skaidri. Ticam, ka brīžos, kad noteikumi tiek pārkāpti, ir jāseko attiecīgiem procesiem. Šobrīd, raugoties nākotnē, ar šo jautājumu ir jātiek skaidrībā. Nedomāju, ka pieņemtais lēmums ir pietiekams, jo tas attiecas vienīgi uz bremžu dzesēšanas atverēm, nevis visu konceptu. Kā Zaks teica, es domāju šī ir tikai aizsberga redzamā daļa, kas raisa plašas diskusijas tālākā procesā,” piebilst “Ferrari” komandas vadītājs Mattia Binotto.
FIA pārstāvis Niklass Tombazis, kurš agrāk strādāja “Ferrari” komandā apstiprināja, ka šobrīd tiek strādāts pie izmaiņām noteikumos, kas pasargātu no kopiju veidošanas 2021. gadā. Tombazis norāda, ka nevēlās lai 10 dažādas “Mercedes” versijas uz starta kļūtu par normu, lai gan apzinās, ka ‘špikošana’ no fotogrāfijām eksistējusi vienmēr un konkurenti allaž lūkosies stiprākās komandas virzienā, tiecoties pēc jaunām idejām.
Vismaz bremžu dzesēšanas atveru gadījumā diskusijas sagādā aizmugurējo riteņu atveres. Tā kā “Mercedes” ražojumus “Racing Point” izmantoja jau pagājušajā sezonā, tad tie uzskatāmi par daļu no mašīnas, kamēr aizmugurējie izstrādāti kopējot “Mercedes” ražojumus. Teorētiski komandai to dizains būtu jāveido pašiem, taču viens no strīda iemesliem ir ko nozīmē dizaina veidošana un līdz kurai robežai kopēšanu var uzskatīt par dizainēšanu?