Foto: Haas F1 team

Katras beigas ir kā jauna sākums. Pandēmija ir izmainījusi pasauli līdz nepazīšanai. Arī Formula 1 kalendārs pēdējo 14 mēnešu laikā ticis raustīts pa labi un pa kreisi. Ja dažas fanu iemīļotas trases nācies svītrot, tad Portimao tikusi pie lielās iespējas jau otro gadu Formula 1 vilcienā ielecot pēdējā vagonā.

Trase, kas apveltīta ar satriecošiem pagriezieniem, garu starta-finiša taisni un elpu aizraujošām reljefa izmaiņām apkopo labāko no vairākām leģendārām trasēm. Kombinācijā ar pirmajos posmos redzēto, mums ir pamats cerēt uz satriecošu nedēļas nogali Portugālē! Iepazīsties ar galvenajām intrigām Algarvē!

Trīs lietas – labas lietas

Pirmie divi F1 posmi izvērtās radikāli atšķirīgi – vienā pole position Verstapenam, uzvara Hamiltonam, otrā abi atradās mainītās lomās. “Mercedes” cīņa ar “Red Bull” šogad ir spraigāka kā jebkad, tādēļ prognozēt uzvarētāju nebūs viegls uzdevums. Totalizators prognozē abiem čempionāta vadošajiem pilotiem līdzvērtīgas izredzes uz uzvaru, kamēr viņu ieročnesējiem Serhio Peresam un Valteri Botasam būs ievērojami jāpiepūlās, lai demonstrētu ātrumu un izvairītos no kļūdām, kas nepieciešams, lai sezona sāktos ar trim dažādiem uzvarētājiem trīs posmos.

“F1LV

Garā starta-finiša taisne varētu sniegt priekšrocības “Red Bull” komandai, kas šobrīd demonstrē labāku ātrumu viena apļa režīmā. Tiesa gan, sacensības Bahreinā pierādīja, ka pat ātrā trasē ar vairākām taisnēm Hamiltona un “Mercedes” temps nav ne par kripatu sliktāks. Visu izšķirs nianses un spēja sekmīgāk apstrādāt datus, ņemot vērā, ka Portimao trasē Formula 1 sacīkstes notiek tikai otro reizi, līdz ar to komandām nav gadiem krātas vācelītes par efektīvākajiem mašīnu regulējumiem.

Bristoles reindžers

Tikai retais nebūs dzirdējis par ‘Teksasas reindžera’ Čaka Norisa pārdabisko spēju jokiem. Tikmēr otrā pasaules malā Bristolē uzauga cits Noriss. Viņa vārds ir Lando. Vismaz pirmajos posmos arī šis Noriss demonstrē prātam netveramas spējas. Ja 4. vieta Bahreinā jau bija uzskatāms par satriecošu sezonas startu, tad Imolā Lando pacēla latiņu vēl augstāk. Pēc iesaistīšanās cīnā par pole position, “McLaren” braucējam bija jāsamierinās ar ceturto rindu startā, tomēr tas viņu neapturēja un pēdējos apļos talantīgais brits pat pacīkstējās ar Luisu Hamiltonu par otro vietu.

Pirmajos divos posmos 21 gadu vecais Noriss kļuva par sezonas spožāko zvaigzni. Viņa panākumus nedrīkst norakstīt tikai uz “McLaren” progresu un tikšanu pie “Mercedes” dzinēja, jo Daniels Rikjardo pagaidām nespēj atkārtot Norisa sniegumu. Dzēstais kvalifikācijas aplis Imolā atstāja rūgtu pēcgaršu – kā būtu, ja būtu… Tādēļ mums ir gara sezona ar daudz posmiem, lai pārliecinātos, vai šis bija īss uzplaiksnījums, vai tomēr Noriss cīnīsies par pjedestālu un atgūsies pēc pagājušās sezonas neveiksmes, kad Portugālē punktus neizdevās gūt.

Grafiks: Pirelli

Somu pirts

Lai gan Somija šobrīd nevar lepoties ar jaunajiem talantiem, kas klauvētu pie F1 durvīm, vismaz pagaidām viņi var izbaudīt divu braucēju cīņas. Šobrīd abi atrodas radikāli atšķirīgās pozīcijās.

Valteri Botass pēdējos posmos izskatās it kā būtu aizmidzis uz saunas lāvas – ne miņas no pēdējos gados redzētajām cīņām ar Hamiltonu pirmajos posmos, turklāt jau atkal mainīgos apstākļos Valteri bija pilnīgi bezspēcīgs uzsildīt riepas atbilstošai darba temperatūrai. F1 ir nopietnu izmaiņu priekšā gan formulu tehniskajā jomā, gan riepu ziņā. “Mercedes” ir vajadzīgs cīnītājs, kurš spēj ātri adaptēties. Ja strauji nekas nemainīsies, nākamgad Botasa formulā kāps puisis, kurš bija atbildīgs par viņa izsišanu Imolā – Džordžs Rasels.

Tikmēr skalas otrā galā ir Kimi Raikonens, kurš izskatās kā ielēcis āliņģī un uzņēmis pamatīgu enerģijas devu. Lai gan tiesnešu piešķirtais sods liedza tikt pie punktiem Itālijā, Raikonens pierādīja, ka pat 40 gadu vecumā viņš spēj izspiest maksimumu no “Alfa Romeo” mašīnas. Nevar aizmirst, ka tieši Portugālē pērn Raikonens veica superstartu, pirmajā aplī apdzenot 9 konkurentus. Kurš gan nevēlētos redzēt ko tādu arī šogad?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)

Izdzīvos, kas nemainīsies

Par vienu no šīs sezonas spilgtākajām tendencēm kļuvusi absolūta bezspēcība no braucējiem, kuri mainījuši komandu. Ja Peresa piekāpšanos Verstapenam un Leklēra pārākumu pret Saincu vēl varēja prognozēt, tad Alonso blāvo sniegumu un Fetela neveiksmju joslu gaidīja tikai retais, kamēr Rikjardo absolūti pazūd Norisa ēnā.

Pie izmaiņām jāpierod. Situāciju daļēji radījis testu trūkums, jo pirms sezonas komandām bija dotas tikai 3 dienas, lai pārbaudītu jaunāko modeli darbībā, turklāt mašīna bija draudzīgi jāsadala starp abiem braucējiem. Katrs nākamais posms vairos ‘migrētāju’ pārliecību, taču lielo zvaigžņu grūtības var palīdzēt saulītē nonākt jaunajai paaudzei – Norisam, Okonam un Strolam. No intrigas viedokļa neziņa par to, kurš ir līderis un kurš otrais pilots vidus ešalona vienībās, tikai piešauj eļļu ugunīgajām cīņām.

Kā fēnikss no pelniem…

“Williams” komanda pēdējos gadus kļuva par apsmieklu. Vizināšanās kaut kur tālu aiz visiem ne par kripatiņu neliecināja, ka reiz tā bijusi varena vienība ar Frenku Viljamsu priekšgalā, kas situsi lupatās pat “Ferrari” un “McLaren”. Tie laiki ir tālā pagātnē, tomēr arī bedre, kas tika izrakta Frenka meitas Klēras vadīšanas laikā, pamazām tiek aizrakta.

Uz papīra un grāmatvedības atskaitēs sacīkstes Imolā bija katastrofa – abas “Williams” formulas tika sadauzītas un komanda palika bešā. Tomēr bija redzamas patīkamas vēsmas – “Williams” ne tuvu nebija tā lēnākā vienība. Abi braucēji iekļuva otrajā kvalifikācijas kārtā. Džordžs Rasels pat pacīkstējās par punktiem, kamēr Nikolā Latifi potenciālu grūti prognozēt, ņemot vērā viņa avāriju pašā sacīkšu sākumā. Lai vai kā, šī vairs nav lēnākā F1 komanda un vēl viena spēcīga kvalifikācija var padarīt “Williams” par reāliem kandidātiem uz punktiem svētdien.

Šoreiz lietus iejaukšanās nav gaidāma, tādēļ spēku samēriem jābūt ļoti objektīviem. Ar savām prognozēm par gaidāmo sezonu padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a.