Ar “Toyota” ekipāžas Elvina Evansa un Skota Martina uzvaru noslēdzies Pasaules rallija čempionāta ceturtais posms Portugālē. Notikumiem bagātajā rallijā otrais finišēja “Hyundai” braucējs Dani Sordo, bet pjedastālu noslēdza septiņkārtējais pasaules čempions Sebastiens Ožjē.

Pirmais grants rallijs ar jaunajām “Pirelli” riepām sākās pārliecinošā “Hyundai” iezīmē. Vācijā bāzētā komanda testus aizvadīja vēl pirms Horvātijas rallija un vienīgie spēja jaunās riepas notestēt pa sausu grants segumu, kamēr “Toyota” un “M-Sport” nācās testus aizvadīt lietainos laikapstākļos

Rallijs tika atklāts ar kārtīgu izturības pārbaudījumu – piektdienas ātrumposmi tika veikti bez servisa parka. Dienu ar ātrāko laiku atklāja igaunis Ots Tanaks, taču jau uzreiz vadību pārņēma viņa komandas biedrs Dani Sordo, kurš aizvada nepilnu sezonu un godam izmantoja vēlāku starta pozīciju. Visos trīs rīta cilpas ātrumposmos “Hyundai” ekipāžas ieņēma pirmās trīs pozīcijas un no konkurentiem atrāvās arī absolūtajā vērtējumā. Kopvērtējuma līderim Ožjē, tīrot ceļu, negāja viegli un pēc pirmajiem četriem ātrumposmiem francūzis ierindojās tikai astotajā vietā, vairāk nekā pusminūti aiz līdera, līdz dienas beigām gan atgūstot trīs pozīcijas. Atzīstamu ātrumu demonstrēja “M-Sport” braucējs Gass Grīnsmits. Jaunais brits pirmajā dienā atzīmējās ar četriem Top 3 laikiem, taču diemžēl trešajā ātrumposmā plīsušas riepas dēļ nācās zaudēt 50 sekundes. Pirmā diena noslēgta minūti aiz līdera devītajā vietā. “Pirelli” riepu izturība problemātiska izrādījās arī rallija līderim Sordo, liekot spānim atkrist uz trešo vietu. Pirmo lielo drāmu sarūpēja septītais ātrumposms. Beļģis Tjērī Noivils aizķēra līkuma iekšmalu un avarēja uzmetot kūleni. Ar nolauztu riteni ekipāža gan turpināja ceļu līdz finišam, taču beļģus noķēris jau bija Evanss. Saceltie putekļi tik ļoti aizsedza redzamību, ka Evansam brīžiem nācās braukt iešanas ātrumā, lai nenoskrietu no ceļa, zaudējot gandrīz minūti. Tiesneši gan lēma par labu Evansam un piešķīra “Toyota” braucējam nominālo laiku. Noivila centieni salabot salauzto piekari izrādījās veltīgi un “Hyundai” ekipāža bija spiesta izstāties.

Tanaks
Ots Tanaks

Sestdien jaunais rallija līderis Tanaks turpināja iesākto un uzvarēja visus trīs rīta ātrumposmums, uzaudzējot pārsvaru pār Evansu līdz gandrīz 20 sekundēm. Ar pozīcijām regulāri mainījās Ožjē un lielisku sezonu aizvadošais Takamoto Katsuta. Tehniskas problēmas piemeklēja abas “M-Sport” ekipāžas, sevišķi Grīnsmitu, liekot atkrist jau četras minūtes aiz līdera. Pavērsieniem bagāts izvērtās 14. ātrumposms. Vispirms ar tehniskām problēmam pat līdz startam netika soms Kalle Rovanpera, taču pēc tam problēmas piemeklēja rallija līderi Tanaku! Igauņu “Hyundai” salūza aizmugurējā piekare un, līdzīgi kā komandas biedram Noivilam, diena noslēgta priekšlaicīgi uz trīs riteņiem. Šie notikumi par līderi atstāja Evansu, 10 sekundes priekšā Sordo, taču trešajā vietā pēkšņi attapās Ožjē!

Pēdējo dienu dominēja Evanss, uzvarot trīs no pieciem ātrumposmiem, bet Sordo nespēja atbildēt velsieša ātrumam. Lielākā daļa braucēju taupīja riepas, lai cīnītos par “Power stage” punktiem, taču par piekto, sesto vietu cīņa neatslāba “M-Sport” braucēju vidū. Grīnsmits un Furmo regulāri uzstādīja Top 3 laikus, taču beigās augstāk finišēja Grīnsmits. Sīvajā cīņā par “Power stage” punktiem atpakaļ ierindā bija Noivils, Tanaks un Rovanpera. Tanaks gāja uz pilnu risku un visu dienu aizvadīja bez rezerves riteņiem. Ietaupītais mašīnas svars atmaksājās un pieci punkti igauņa labā, bet četri punkti Noivilam. Finišā pārliecinoša uzvara Evansam, kļūstot par sesto dažādo Portugāles uzvarētāju sešos gados.

“WRC2” kategorijā pārliecinoša uzvara bijušajam “M-Sport” braucējam Esapekam Lapi, priekšā savam bijušajam komandas biedram Tēmu Suninenam.

Sesks
Mārtiņš Sesks

“Junioru WRC” sīva cīņa izvērtās starp trīs favorītiem Mārtiņu Sesku, Sami Pajari un Džonu Armstrongu. Faktiski visiem dalībniekiem nācās cīnīties ar tehniskām problēmām vai caurām riepām, taču par spīti bojātām pusasīm Seskam izdevās noturēt labu tempu un Mārtiņš izcīnija pārliecinošu uzvaru “JWRC” klasē.

Kopvērtējumu izšķīra “Power stage”, kur Ožjē izcīnītā trešā vieta ļauj čempionam saglabāt līderpozīciju. Evanss gan ir atpakaļ ierindā cīņā par titulu tikai divus punktus tālāk un ar izdevīgāku starta pozīciju nākamajam posmam Sardīnijā, kas norisināsies 3.-6. jūnijā.

RezultātiKopvērtējumsKonstrukotori