Sestdien un svētdien Biķernieku trasē risinās gada lielākais notikums autosportā Latvijā – pasaules čempionāta rallijkrosā dubultposms Ferratum World RX of Rīga. Uz starta arī trīs pasaules čempioni. Izmantojām izdevību aprunāties ar katru no viņiem pirms gaidāmajām sacensībām.

Timijs Hansens: “Esam koriģējuši amortizatorus, transmisiju un dzinēju”

Sezonas sākums bija fantastisks, taču tas nebūt nebija viegls. Rezultāti bijuši mums labvēlīgi, esmu ļoti priecīgs par to. Nejūtos, ka esam paveikuši tik daudz, kā bijām iecerējuši. Esmu šeit, lai cīnītos un sasniegtu vēl vienu labu rezultātu. Redzēsim, cik tālu tiksim. Pats esmu pārsteigts par to, cik labi klājies. Mums jāturpina koncentrēties. Cīņas ir ļoti ciešas. Gaidu, ka šeit nebūs vieglāk,” stāsta Timijs Hansens, kurš pirms Ferratum World RX of Rīga norises ticis pie divām uzvarām un otrās vietas sezonas ievadā.

Šogad mūsu mašīna ievērojami atšķiras no iepriekšējiem gadiem. Domāju, ka tā būs laba arī šeit, taču redzēsim. Protams, strādāsim uz visiem 100 procentiem, lai maksimāli pielāgotu mašīnu šejienes apstākļiem. Esmu šeit bijis diezgan bieži, tādēļ zinu trais labi, mums ir daudz datu. Ceru, ka spēsim visu salikt kopā un izvēlēties labu riepu stratēģiju, kā arī veikt atzīstamus startus, kas ir viss, kas vajadzīgs, lai rallijkrosā būtu konkurētspējīgs.

“F1LV

Ziemas laikā esam strādājuši, lai padarītu mašīnu ātrāku, it īpaši līkumu izejās. Sajūtu līmenī ļoti daudz nianšu izmaiņas radījušas ķēdes reakciju. Esam koriģējuši amortizatorus, transmisiju un dzinēju. Jāturpina progresēt un mācīties. Komandai šie trīs posmi nebija vienkārši. Esam izpratuši mašīnas filozofiju labāk un ceram pielāgoties arī šai trasei.

Brāļi Hanseni šogad bijuši neapturami – Kevins uzvarēja Katalonijā, bet Timijs kāpa uz pjedestāla augstākā pakāpiena Zviedrijā un Francijā, Foto: Edgars Beļakovs / F1.LV

Johans Kristofersons: “Vairs nevari atļauties sliktu kvalifikāciju”

Es jūtos labi. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, mašīna ir diezgan līdzīga. Superspecifiskās detaļās ir pāris elementi kur šī ir labāka vai sliktāka, bet kopumā abas veidotas pēc tiem pašiem noteikumiem ar identisku svaru un tām pašām riepām. Vairāk pašam sanācis ļoti daudz mācīties,” uzsver Johans Kristofersons. Biķernieku trasē viņam izdevies uzvarēt trīs reizes – tieši tajos gados, kad zviedru sportists kļuva par pasaules čempionu.

Cerams pacīkstēšos par uzvaru, taču atstatumi allaž ir ļoti mazi. Darīšu visu, kas ir manos spēkos. Tad jau redzēsim, kur finišēšu. Hanseni sezonas sākumā veikuši ļoti labu darbu, taču arī Sabo un Abrings ir priekšā man kopvērtējumā.

Manuprāt, dubultposma formāts ir interesants. Galvenā atšķirība ir tā, ka ir tikai trīs kvalifikācijas kārtas. Katram braucienam ir vēl lielāka nozīme. Vairs nevari atļauties sliktu kvalifikāciju, jo nav tik viegli atgūties, kā man tas sanāca Barselonā, bet man patīk. Šāds formāts ir atraktīvāks – vairāk sacensību un mazāk analīzes.”

Matiass Ekstroms: “Pirmoreiz, kad ierados šeit, mani pārņēma šoks”

Šī ir ļoti patīkama vieta. Es allaž izbaudu došanos uz Rīgu, jo man patīk arī šī vieta. Te nav par ko sūdzēties,” norāda Matiass Ekstroms. Šosezon 2016. gada čempions vēl World RX nav startējis, tomēr uz Ferratum World RX of Rīga dubultposmu pievienojies “Münnich Motorsport” komandai.

Pirmoreiz, kad ierados šeit, mani pārņēma šoks, par to cik lieliski te viss ir nostrādāts. Pēc tam tā jau bija kā rutīna doties uz vienu no visiespaidīgākajiem posmiem. Esmu superpriecīgs te atgriezties un nevaru sagaidīt sacensību sākumu. Par mērķiem šim posmam nedomāju. Galvenais, lai būtu jautri!

Pēdējos piecos piegājienos Biķernieku trasē Matiass Ekstroms zemāk par otro vietu nav finišējis, Foto: Edgars Beļakovs / F1.LV