Ņemot vērā, ka šogad visas F1 komandas startēs ar jaunām mašīnām, bet spēkā stājušies vēl striktāki tēriņu ierobežojumi, “AlphaTauri” vienības vadītājs Francs Tosts ir noraizējies par vēl nebijušiem izaicinājumiem, kas sagaida turpmākajos mēnešos.
Iepriekš “AlphaTauri” varēja brīvi iegādāties dažādus tehniskos risinājumus, ko iepriekšējās sezonās bija izmantojusi “Red Bull” komanda, tomēr šogad tehniskie noteikumi ir jauni un noteikts arī, ka gada laikā neviena komanda nedrīkst tērēt vairāk par 140 miljoniem USD (aptuveni 123 miljoni eiro).
Kā iekļauties budžetā?
“Būs jādomā kā sabalansēt finanses,” intervijā “RacingNews365.com” atzīst Tosts. “Jo, piemēram, pagājušajā gadā mēs izmantojām ātrumkārbu un aizmugurējo piekari, ko “Red Bull” komanda bija lietojusi pirms diviem gadiem. Līdz ar to 2022. gads mums, es domāju, būs līdz šim grūtākais, runājot par budžeta ierobežojumiem. Līdz šim mēs bijām tālu no budžeta griestiem, nekādu problēmu, bet šogad varēs tērēt tikai 140 miljonus un detaļu pirkšana no “Red Bull Technologies” liks mums nonākt uz šīs maksimālās tēriņu robežas.”
Tosts atzīst, ka jau no sezonas sākuma būs jāveic rūpīgi aprēķini, lai komanda varētu iekļauties budžetā: “Jau kopš paša sākuma mums viss ir ļoti labi jāaprēķina, jo citādi šī situācija mūs var novest grūtībās. Šis gads jauno detaļu dēļ būs ļoti smags. 2023. gadā situācija būs citāda, un tad būs jāskatās tālāk.”
Lielākās grūtības – ātrumkārba
“Red Bull” vadītājs Kristians Horners atklāj, ka lielākais izaicinājums “AlphaTauri” būs pielāgot mašīnu jaunajām ātrumkārbām.
“Lielākās pārmaiņas viņiem pavisam noteikti būs mūsu jaunākās ātrumkārbas izmantošana, jo parasti viņi lietoja ātrumkārbu, ko pirms tam jau bijām izmantojuši iepriekšējā sezonā,” saka Horners. “Šogad mēs abas komandas apgādāsim ar vienādas specifikācijas ātrumkārbām. Tas viņus nostāda saspringtā situācijā, jo parasti mēs darbus pabeidzam mazliet vēlāk par viņiem. Ātrumkārba diktē, kādai jābūt riteņu bāzei un citus aspektus. Bet es ticu, ka viņi labi ar to tiks galā. Mēs sekmīgi komunicējam savā starpā, viss ir labi izplānots un sakārtots. Domāju, ka būs labi.”
Ierastā sadarbības forma tikai 2023. gadā
Sākot ar 2023. gadu “AlphaTauri” atkal varēs izmantot “Red Bull” iepriekšējā gada risinājumus, kas varētu ļaut abām komandām atgriezties pie ierastās sadarbības. Tosts norāda, ka sakarā ar to, ka šogad par piegādātajām detaļām nāksies maksāt vairāk, Pjēra Gaslī un Juki Cunodas pārstāvētā komanda, iespējams, būs spiesta atteikties no atsevišķiem mašīnas uzlabojumiem sezonas laikā.